گلستان مزین به عطر «وارثان وحدت و مقاومت» می‌شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از گلستان ما، آذرماه برای مردم این خطه شمالی یادآور روزهای سراسر حماسه است، از روز ملی گرگان در پنجم آذر گرفته تا هفته مزین به بسیج و حالا این روزها بسیج جامعه زنان استان گلستان در تکاپوی یک اجلاسیه بزرگ است اجلاسیه‌ای برای شهدای اهل‌سنت که «محور وحدت» را در پایتخت اقوام متجلی می‌کند این برنامه قرار است نهم آذرماه جاری به میزبانی بندرترکمن برگزار شود.

در این اجلاسیه قرار است برشی از رشادت‌های بانوان شهیدی که برای این آب و خاک سنگ تمام گذاشتند به تصویر کشیده شود، هر کسی به نوبه خویش تلاش دارد تا برای باشکوهتر برگزار شدن این اجلاسیه قدمی و قلمی بردارد و تحریر کند چراکه ریحانه‌های حماسه‌ساز این سرزمین دین بزرگی بر گردن همه ما دارند و این کمترین کاری است که می‌توان به این بهانه قشنگ برداشت.

۷ هزار شهیده زن در کشور تقدیم انقلاب اسلامی ایران شده استکه از این تعداد ۹۲۰ شهیده اهل‌سنت هستند و سهم استان گلستان از شهدای زن ۳۸ نفر است که ۱۴ شهیده شیعه و ۲۴ شهیده اهل‌سنت محور وحدت پایتخت اقوام هستند و «مرجانه نازقلیچی» شهیده واقعه منا جزو شهدای شاخص اهل‌سنت استان گلستان است.

اجلاسیه‌ای برای تقویت هویت زن مسلمان ایرانی و معرفی الگوهای اسلامی

دبیر نخستین اجلاسیه شهدای اهل‌سنت کشور در گفتگو با خبرنگار «گلستان ما» با اشاره به ضرورت انتقال مفاهیم ایثار و شهادت در جامعه گفت: این اجلاسیه با همین رویکرد برای نخستین‌بار در سطح ملی و به میزبانی استان گلستان برگزار می‌شود و به برکت خون شهدا و با توکل بر خدا همه تلاش‌مان این است تا این برنامه به شایسته‌ترین وجه ممکن برگزار شود.

باقر رحمانی با اشاره به اینکه استان گلستان به عنوان رنگین‌کمان اقوام توانسته الگوی وحدت باشد، افزود: همدلی و همراهی، وحدت و یکپارچگی را بار دیگر از این اجلاسیه بزرگ به نمایش خواهیم گذاشت.

وی برگزاری این رویداد را در راستای احیا و تقویت هویت زن مسلمان ایرانی و معرفی الگوهای اسلامی مهم خواند و گفت: این اجلاسیه با برگزاری یک برنامه تمام می‌شود اما آنچه مهم است این اقدام به عنوان یک الگو ماندگار خواهد بود.

اجلاسیه شهدای اهل‌سنت کشور در زمره ۱۸ برنامه ملی  و محوری بسیج

دبیر نخستین اجلاسیه شهدای اهل‌سنت کشور توضیح داد: این اجلاسیه جزو یکی از ۱۸ برنامه ملی است که به مناسبت هفته بسیج در استان گلستان برگزار می‌شود.

رحمانی بیان کرد: استاندار گلستان به عنوان رئیس اجلاسیه شهدای اهل‌سنت کشور است، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار نیز امورات این اجلاسیه را پیگیری می‌کند و ادارات کل نیز پای کار این اجلاسیه هستند.

وی گفت: ۱۴ کمیته برای بهتر برگزار شدن اجلاسیه فعال است و ۴۲ برنامه محوری به عنوان پیش‌اجلاسیه در استان برگزار شده و در حال برگزاری است که از این تعداد ۲۲ برنامه شاخص شهرستانی و استانی است، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان دبیرخانه اجلاسیه فعالیت دارد.

به گفته رحمانی؛ مقدمات برگزاری اجلاسیه در سالن ورزشی امام رضا (ع) شهرستان بندرترکمن جنب میدان اسبدوانی مهیا شده است و سخنران مراسم سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین خواهد بود.

آداب و سنن اهل‌سنت در یک غرفه نمایشگاهی برجسته می‌شود

وی با اشاره به اینکه در اجلاسیه میزبان خانواده معظم شهدا از 14 استان هستیم، گفت: در حاشیه اجلاسیه نمایشگاهی با عنوان «ریحانه‌های حماسه‌ساز» راه‌اندازی شده است و سعی کردیم نماد و فرهنگ و آداب و رسوم اهل‌سنت در آن برجسته شود البته فضاسازی خوبی برای به تصویر کشیدن آداب و سنن همه اقوام استان گلستان خواهد شد.

رحمانی از مشارکت اقوام به ویژه اهل‌سنت در برگزاری این مراسم خبر داد و بیان کرد: زندگینامه شهدای اهل‌سنت نیز در این اجلاسیه رونمایی می‌شود، همچنین برنامه‌های هنری و جذاب پیش‌بینی شده تا با استفاده از زبان هنر بستر انتقال فرهنگ شهدا برجسته‌سازی شود.

وی گفت: جریان‌سازی خوبی توسط بزرگان اهل‌سنت اتفاق افتاده است که سبب وحدت هر چه بیشتر بین اقوام و نخبگان استان گلستان می‌شود.

نخستین اجلاسیه شهدای اهل‌سنت کشور یکی از رویدادهای فاخر فرهنگی است که رشادت‌ ریحانه‌های حماسه‌ساز و «وارثان وحدت و مقاومت» را به نمایش می‌گذارد.