اشرف: برای من افتخار است که به عنوان نماینده کشورم در المپیک قضاوت می‌کنم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  با اعلام فدراسیون جهانی کانوئینگ داوران منتخب قایقرانی اسلالوم المپیک پاریس معرفی شدند که نام کتایون اشرف در این بین به چشم می‌خورد. کتایون اشرف داور بین‌المللی اسلالوم کشورمان که پیش از این در مسابقات گوناگون از جمله قهرمانی جهان، کاپ‌های جهانی و قهرمانی آسیا قضاوت کرده است، این بار به عنوان اولین داور زن ایرانی در مسابقات قایقرانی اسلالوم داوری خواهد کرد.

کتایون اشرف درخصوص این اتفاق گفت: من از وقتی که به گروه داوران بین‌المللی ملحق شدم، در رقابت‌های قهرمانی آسیا و کاپ‌های قهرمانی جهان داوری کردم و حدود 2 سال است که برای رقابت‌های قهرمانی جهان از طرف فدراسیون جهانی دعوت شدم.

او ادامه داد:  آخرین حضور من هم در رقابت‌های قهرمانی جهان در لندن بود و در آنجا تصمیمات نهایی برای داوری المپیک گرفته شد و از نظر فدراسیون جهانی کار من مورد تایید قرار گرفت و برای المپیک دعوت شدم. این اتفاق برای من، یک اتفاق خیلی بزرگی است چون داورانی که در المپیک قرار است داوری کنند، داوران بسیار بزرگی هستند و من از این بابت خیلی خوشحال هستم.

اشرف خاطرنشان کرد: در این فاصله، کاری که من توانستم برای ایران انجام دهم، این بود که موفق شدم‌ 12 داور ایرانی را در رقابت‌های قهرمانی آسیا آموزش دهم و در مسابقات قهرمانی آسیا توکیو، یک داور ایرانی دیگر به گروه داوران بین‌المللی اضافه شد و این اتفاق خیلی خوبی بود. چیزی که باعث شد به این نقطه برسم، داوران پیشکسوت ایرانی بودند که حق بزرگی بر گردن این رشته دارند و تاثیر قابل توجهی برای من داشتند. خیلی خوشحالم که از گذشتگان تجربه کسب کردم و برای آینده هم توانستم موثر باشم.

او در پایان درخصوص برجسته شدن نقش داوران زن ایرانی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی گفت: خیلی اتفاق خوبی است. زنان ما بسیار توانمند هستند و می‌توانم بگویم در سطح جهانی مطرح هستند و توانستند جایگاه خودشان را به دست بیاورند و این باعث خوشحالی است. زنان ایرانی در عرصه داوری عملکرد خوبی از خود برجای گذاشتند.

پیشکسوت قایقرانی کشور گفت: زنان ایران بسیار توانمند هستند و می‌توانم بگویم در سطح جهانی مطرح هستند و توانستند جایگاه خودشان را به دست بیاورند و این باعث خوشحالی است.