غرب البرز با کمبود شدید تخت بیمارستانی مواجه است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از تیتر یک، علی حدادی گفت: ٤۵ درصد مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور به البرز به نتیجه رسید.

رئیس مجمع نمایندگان البرز گفت: باید به عقب‌ماندگی‌ها در سرانه آموزشی، درمانی و ورزشی توجه شود تا نتیاج درخوری به همراه داشته باشد.

حدادی با اشاره به پیگیری سه‌ساله تخصیص آب سد طالقان به نظرآباد، اظهار داشت: مصوبه این پروژه در دور اول سفر ٢٠٠ میلیارد تومان بود.

وی تصریح کرد: تا کنون ٦٠٠ میلیارد تومان برای انتقال آب از سد طالقان به شهر جدید مهستان، هشتگرد و نظرآباد هزینه شده است.

نماینده مردم نظرآباد در مجلس گفت: گازرسانی به روستا‌های چالوس و طالقان انجام شده و در ساوجبلاغ و چهارباغ روستای بدون گاز نداریم.

حدادی ادامه داد: تا پایان سال ٩۵ درصد روستا‌های طالقان از نعمت گاز برخوردار خواهد شد و تنها سه روستای این شهرستان باقی مانده است.

وی به رایزنی با وزیر راه درباره راه‌های روستایی غرب البرز، تونل جاده طالقان و کمربندی نظرآباد اشاره کرد و گفت: تعریض جاده سهیلیه آماده افتتاح است.

نماینده مردم ساوجبلاغ افزود: پل روگذر راه‌آهن شهر هشتگرد متاسفانه علی‌رغم پیشرفت ٩۵ درصدی بلاتکلیف باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه عدم دقت به پروژه مذکور طعم شیرینی را به تلخی تبدیل می‌کند، اظهار داشت: وزیر راه برای اتمام پل هشتگرد دستورات لازم را داد.

حدادی به عقب‌ماندگی‌های درمانی البرز، تصریح کرد: رئیس‌جمهور و هیات وزیران باید توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشند.

نماینده مردم چهارباغ در مجلس با اشاره به کمبود شدید تخت بیمارستانی در غرب البرز، گفت: مجوز احداث بیمارستان ٦٤ تختخوابی شهر جدید مهستان اخذ شد.

وی ادامه داد: بیمارستان ١٩٧ تختخوابی تأمین اجتماعی در هشتگرد کلنگ زنی شده و به‌دنبال تأمین اعتبار برای اتمام این پروژه در البرز هستیم.

حدادی با اشاره به لزوم توجه به پلی کلینیک فوق تخصصی نظرآباد، در بخش دیگری گفت: پروژه نیمه‌تمام فاضلاب هشتگرد و نظرآباد باید به ثمر برسد.

وی به مطالبه دسترسی نظرآباد به آزادراه غدیر، احداث بیمارستان در نظرآباد و چهارباغ در سفر اول ریاست‌جمهور اشاره کرد و افزود: متاسفانه تا کنون نتیجه‌ای از این موضوع نگرفته‌ایم.

نماینده مردم طالقان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه در زمینه مصوبات بخش کشاورزی سفر اول تا کنون به نتیجه نرسیده‌ایم.

حدادی تصریح کرد: استقرار یک دستگاه گامانایف در البرز برای بیماران سرطانی اقدام خوبی بود که پیگیری نمایندگان مجلس آن را محقق کرد.

وی ادامه داد: بیمارستان‌های غرب البرز با کمبود تجهیزات و پزشک متخصص مواجه هستند در نتیجه دستورات لازم از وزیر بهداشت اخذ شد.

رئیس مجمع نمایندگان البرز و نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس گفت: دولت باید کمبود تخت بیمارستانی و عقب‌ماندگی سرانه درمانی در غرب استان را مورد‌توجه ویژه قرار دهد. ‌