بالگردهای بومی مجهز به سامانه‌های دید در شب و سلاح‌های دوربرد

امیر یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی با بیان اینکه هوانیروز ارتش در حوزه آماده‌سازی ناوگان بالگردی و قطعه‌سازی به یک سطح خودکفایی بالا دست یافته است، گفت: بالگرد‌های هوانیروز با بهره‌مندی از سامانه‌های دید در شب، قادرند در تاریکی مطلق هم عملیات انجام دهند، در حالی که قبلاً خلبانان فقط در روز می‌توانستند پرواز کنند.

وی افزود: بالگردهای ما از نظر تسلیحاتی با سلاح‌های دوربرد مجهز شده‌اند، به طوری که بدون نیاز به نزدیک شدن به اهداف مورد نظر، با استفاده از موشک‌های دوربرد، جلوی هرگونه تهدیدی را از ورود به خاک کشورمان می‌گیرند.

امیرقربانی تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی زیادی در ساخت بالگرد بومی داشته ایم، این بالگرد مطابق با استاندارد‌های روز دنیاست و از موتور ملی ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان واقع در تهران بهره می‌برد و طراحی و ساخت بدنه آن را هم هوانیروز انجام می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به طراحی عملیات های مرکب بین بالگرد و پهپاد گفت: طرح عملیات های مرکب 5 سال پیش از سوی هوانیروز ارتش ارائه شده است.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ویژگی عملیات های مرکب بین بالگرد و پهپاد گفت: در عملیات های مرکب این امکان وجود خواهد داشت که اطلاعات توسط پهپاد هایی که در ارتفاع  پرواز می کنند و در حجم بالایی به اطلاعات دسترسی دارند، به ما داده شده تا اهدافی که از این طریق اعلام می شوند را از طریق بالگرد هدف گیری کرده و آن را منهدم کنیم.

 

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بالگرد‌های هوانیروز با بهره‌مندی از سامانه‌های دید در شب، قادرند در تاریکی مطلق هم عملیات انجام دهند، در حالی که قبلاً خلبانان فقط در روز می‌توانستند پرواز کنند.