لیگ قهرمانان اروپا| جشن صعود پورتو با درخشش طارمی؛ رکورد ویژه مهدی با ۱۰ گل!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در یکی از بازی‌های هفته ششم و پایانی گروه H لیگ قهرمانان اروپا، تیم فوتبال پورتو که مثل همیشه مهدی طارمی را به‌عنوان مهاجم نوک در ترکیب داشت، از ساعت ۲۳:۳۰ چهارشنبه شب (به وقت ایران) در استادیوم دو دراگائو به مصاف شاختار دونتسک اوکراین رفت.

شاگردان سرجیو کونسیسائو که بازی بهتری به نمایش گذاشته بودند، در دقیقه ۹ با پاس بلند په‌په از خط دفاعی به پشت مدافعان شاختار دونتسک صاحب یک موقعیت شدند که فرار اوانیلسون از سمت راست محوطه جریمه و پاس در عرض او را گالنو تبدیل به گل کرد تا نتیجه یک بر صفر شود.

انگیزه بالای طارمی برای گلزنی کاری کرد تا او بالاخره به خواسته‌اش برسد و با یک شلیک تماشایی در دقیقه ۶۲ این کار را به بهترین شکل انجام بدهد و از زاویه بسته دروازه شاختار دونتسک را باز کند.

گالنو که دو گل در این مسابقه زده بود، سعی داشت مثل بازی رفت مقابل شاختار دونتسک به مهدی طارمی پاس گل بدهد که این کار را انجام داد و پاس در عمق این بازیکن از پشت محوطه جریمه را ستاره ایرانی پورتو بدون مکث و با شوت روی پای چپ استثنایی به طاق دروازه کوبید و گل سوم را به ثمر رساند.

پورتو که در دقایق پایانی بازی را مدیریت کرده بود، در نهایت موفق به کسب پیروزی ۵ بر ۳ در این مسابقه جذاب شد تا بالاتر از شاختار دونتسک اوکراین بماند و با ۱۲ امتیاز صعودش از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کند.

یاران طارمی در شرایطی موفق شدند به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان برسند که مثل بارسلونا در گروه H توانستند ۱۲ امتیاز به دست بیاورند و حتی تفاضل گل بهتری هم نسبت به آبی اناری‌ها داشتند ولی بخاطر شکست در دو مسابقه رفت و برگشت برابر شاگردان ژاوی، به‌عنوان تیم دوم از دور گروهی بالا رفتند.

مهدی طارمی که نخستین گل خود در لیگ قهرمانان اروپا را در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی در فصل ۲۱-۲۰۲۰ مقابل یوونتوس به ثمر رسانده و پس از آن هم در همین رقابت‌ها دروازه چلسی، لیورپول، بایر لورکوزن آلمان (۲ بار)، کلوب بروژ بلژیک (۲ بار)، اتلتیکو مادرید و شاختار دونتسک را باز کرده بود، دیشب دوباره توانست یک گل برابر تیم اوکراینی به ثمر رساند.

مهدی طارمی با گلزنی در دیدار شب گذشته مقابل شاختار دونتسک، تبدیل به تنها بازیکن تاریخ فوتبال ایران شد که توانسته ۱۰ گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند و بالاتر از سردار آزمون و علی دایی قرار بگیرد.

سردار آزمون در لیگ قهرمانان اروپا ۶ گل به ثمر رسانده و یک گل هم در مرحله پلی‌آف این رقابت‌ها زده و علی دایی هم نفر سوم در این رده‌بندی با سه گل زده در چمپیونز لیگ است.

در شرایطی که گالنو به‌خاطر زدن دو گل و یک پاس گل مقابل شاختار دونتسک از سوی یوفا به عنوان بهترین بازیکن زمین در این دیدار انتخاب شد، باشگاه پورتو نیز تصمیم گرفت جایزه بهترین بازیکن از نگاه خود را به مهدی طارمی در این مسابقه اروپایی اختصاص بدهد و از عملکرد ستاره ایرانی‌اش تمجید کند.

پورتو با درخشش ستاره ایرانی خود به پیروزی مقابل شاختار دونتسک رسید و به جمع ۱۶ تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.