رونمایی از محصولات جدید دانش بنیان در سومین دوره نمایشگاه ایران ژئو

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر سرتیپ دوم مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح در نشست خبری که امروز چهارشنبه برگزار شد، با اشاره سومین دوره نمایشگاه ایران ژئو اظهار داشت: این نمایشگاه به عنوان یاد منحصربه‌فرد در حوزه جغرافیایی است که با ایده هم‌افزایی ملی در سال ۱۴۰۰ پایه‌گذاری شد.
وی افزود: این نمایشگاه با هدف گردهمایی تمامی دستگاه‌های مرتبط با موضوع جغرافیا مانند خشکسالی، فرونشست، مخاطرات طبیعی، زلزله و امثالهم است.
امیر فخری با بیان اینکه دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی و فناوری دست به دست هم دهند تا دستگاه‌های بهره‌وری را در تعیین راه حل خوب کمک کنند، گفت: این نمایشگاه محملی است، برای حل مسائل مختلفی که سازمان‌ها با آن روبه‌ رو هستند.
رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح بیان داشت: رونمایی از محصولات جدید دانش‌بنیان در این نمایشگاه که دوم تا پنجم دی در سالن ۲۷ نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه ما مسئول خطوط مرزی هستیم، تصریح کرد: مسئولیت دیگر وزارت دفاع تجهیز مناطق مرزی به سامانه های پایشی است، این سامانه بعد از تجهیز تحویل مرزبانی خواهد شد. کنترل مرز ما در غرب و شرق کار پیچیده ای نیست. تمام دستگاه هایی که در این زمینه فعال هستند در بهترین شرایط حفاظت مرزهای ما را برعهده دارند.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در ادامه عنوان داشت: در زمینه اختلافات مرزی با حکومت فعلی طالبان ستاد کل نیروهای مسلح طرحی را با همکاری وزارت کشور داده است که موانع فیزیکی را در مرز ایجاد کنند تا محدوده مشخص شود، برای این اتفاق نیاز به مذاکرات دو طرفه وجود دارد.

وی گفت: ماه گذشته همکاران ما با نمایندگان فنی افغانستان مذاکراتی داشتند که در حال حاضر کار در حال جلو رفتن است.
وی درباره احیای دریای ارومیه نیز اظهار داشت: دستگاه متولی این امر وزارت نیرو است  سایر اقدامات در زمینه احیای دریاچه ارومیه منوط به اقدامات سایر دستگاه ها است.به طور طبیعی ما با کمبود بارش ها مواجه هستیم و این اقدامات پیچیده نیاز است. از اواخر سال 1400 اندیشکده حکمرانی آب داخل سازمان افتتاح کردیم تا بتوانیم تمام دستگاه ها را که در این زمینه فعال هستند شناسایی کنیم و نشیت های تخصصی را تشکیل دهیم که حاصل آن این بوده است که امروز 53 مرکز بر روی موضوع حکمرانی منابع آبی در حال کار هستند.

رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: در سومین دوره نمایشگاه ایران ژئو که دون تا پنجم دی ماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود، رونمایی از محصولات جدید دانش بنیان را شاهد خواهیم بود.