سرپرست تخصصی برای یک رشته تخصصی/ مات حاشیه ها با شطرنج مدیریت پریدر

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرانجام پس از کش و قوس های فراوان شادی پریدر با حکم کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان؛ به عنوان سرپرست جدید فدراسیون شطرنج انتخاب و معرفی شد. پریدر جانشین شهرام عظیمی شد که دوران ۶ ماهه سرپرستی‌اش به پایان رسیده بود.

پریدر چهره آشنایی در شطرنج محسوب می شود. شادی پریدر از جمله چهره های قدیمی و نامدار در شطرنج است که سالها قهرمان زنان ایران بوده و بعد از دوران قهرمانی تقریبا تمامی سمت های مدیریتی شطرنج را از سرمربیگری تیم ملی و ریاست کمیته فنی تا نایب رئیسی فدراسیون را تجربه کرده. از همین رو می توان گفت که او به نوعی بهترین انتخاب برای این فدراسیون کلیدی و مهم به شمار می رود چرا که از دوران کودکی با این رشته عجیب بوده و تار و پودش با شطرنج تنیده شده.

او نه تنها سالها شطرنجباز قهار و درجه یکی بوده که در قامت استاد بزرگ نفر اول شطرنج زنان ایران به شمار می رفت، بلکه تمامی مناصب مدیریتی از سرمربیگری تا ریاست کمیته فنی تا نایب رئیسی را در این فدراسیون تجربه کرده و مورد وثوق اهالی شطرنج ایران به شمار می رود.  از همین رو وزیر ورزش و جوانان در انتخاب سرپرست برای این فدراسیون به نوعی بهترین تصمیم را گرفت و فردی را در راس امور قرار داد که قلبش برای شطرنج می تپد و به این رشته تعصبی خاص دارد و در تمامی سالهای طولانی حضورش در این رشته این را ثابت کرده.

شطرنج یکی از رشته های مهم محسوب می شود که در چند وقت اخیر و در زمان مدیریت حسن تامینی درگیر حواشی ریز و درشتی شده بود و سومدیریت سبب شده بود که این رشته از مسیر خود خارج شود. مدیریت تامینی به اندازه ای اشتباه و فشل بود که بلافاصله با انتخاب یک سرپرست متین و مدیر چون شهرام عظیمی و بازگشت آرامش به این فدراسیون، تیم ملی شطرنج ایران موفق شد در بازیهای آسیایی هانگژو چشم ها را خیره کرده و قهرمان شود.

از همین رو با حضور پریدر که خود از جنس شطرنج است و دلسوز این رشته به شمار می رود می توان انتظار داشت که شطرنج با حرکت پرشتاب تری مسیر پیشرفت را طی کند.

ورزش و جوانان در انتخاب سرپرست برای این فدراسیون به نوعی بهترین تصمیم را گرفت و فردی را در راس امور قرار داد که قلبش برای شطرنج می تپد.