آسیاتک به اپراتوری مبدل شده که همه خدمات ارتباطی از زیرساخت تا خدمات نهایی را در سراسر کشور ارائه می‌کند

محمد بابایی معاون کسب‌وکار آسیاتک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در حاشیه نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲ درباره حضور این شرکت علم و فناوری در نمایشگاه تلکام و آخرین دستاوردهای این شرکت و برنامه‌های پیش رو اظهار کرد: آسیاتک اکنون دیگر قریب به ۲۰ سال است که در اکوسیستم حوزه آی سی تی کشور فعالیت می‌کند و تقریباً از سال گذشته وارد حوزه فیبر شده ایم.

وی توضیح داد: فیبر نوری اکنون در لبه تکنولوژی هالی دنیا قرار دارد و این تنها حوزه‌ای است که وقتی از آن می‌گوییم دیگر از سرعت‌های ۱۶ مگ حرفی نیست و سخن از سرعت بیش از هزار مگابیتی در ثانیه مطرح است که این تکنولوژی یک سری اتفاقاتی را در زیرساخت ارتباطی ایجاد خواهد نمود که سرعت موجب بهبود جابجایی عواملی مثل صدا و تصویر و دیتا و ترانسفر آن در سراسر کشور خواهد شد.

وی افزود: این گسترش فیبر بسیار تحول عظیمی در تکنولوژی ارتباطی به‌حساب می‌آید که با مشوق‌هایی از سوی دولت این روند در حال گسترش روزافزون است.

بابایی با اشاره به‌سرعت رشد این تکنولوژی گفت: آسیاتک در سالی که گذشت توانست در نوار غربی مازندران و کرمانشاه و کازرون و فارس و برخی استان‌های دیگر انقلاب عظیمی را در جابه‌جایی اطلاعات ایجاد کند و به‌زودی با ادامه همین مسیر اتفاقات بزرگی رقم خواهد خورد.

وی در زمینه فعالیت‌های این شرکت در تلکام امسال اظهار کرد: امسال در نمایشگاه تلکام در کنار بخش فیبر و معرفی فعالیت‌های دوستان حوزه فنی و اطلاع‌رسانی گسترش زیرساختی سعی داریم سیستم‌های انتقال اطلاعات سنتی خود را نیز معرفی کنیم تا بازدیدکنندگان از سبد محصولات خانوادگی و حوزه‌های سازمانی ما نیز اطلاعاتی را کسب کنند.

وی تأکید کرد: وقتی در حوزه خدمات خانگی آسیاتک صحبت می‌کنیم آسیاتک شناخته‌تر است و مردم از خدماتی مثل ای دی اس ال و تی دی ال تی ای ما آشنا هستند؛ اما در حوزه‌های سازمانی مثل پهنای باند و ارتباط بین شعب و شبکه خصوصی و خدمات حوزه‌های دیتاسنتر از جمله سرورهای اختصاصی و پیامک و تلفن شرکت ما ممکن است اطلاعات کاملی را نداشته باشند.

وی افزود: آسیاتک اکنون روی خطوط ۹ هزار در حال سرویس دهی است و این امکان را فراهم می‌کند تا کسی که تماس را برقرار می‌کند هزینه تماسش با شرکت سرویس دهنده رایگان باشد که این سرویس را بسیاری از سازمان‌ها نیاز دارند که در کنار آن این سرویس پیامک و صوت را نیز پوشش می‌دهد.

وی گفت: ۹۰۰۰۱۵۴۴ هم که شماره پشتیبانی آسیاتک است و همه این سرویس‌ها از این طریق پشتیبانی می‌شود و این یک پنجره واحد ارتباطی بین ما همه مخاطبین است.

وی در پایان گفت: پس آسیاتک به‌نوعی یک شرکتی است که از زیر ساخت تا انتهای چرخه ارتباط را تحت پوشش دارد و تکنولوژی پایه همه این حوزه‌ها را صفر تا صد عملیاتی نموده و تبدیل به یک اپراتور کشوری شده است که در همه جای کشور خدمات خود را ارائه می‌کند.

 

معاون کسب‌وکار شرکت آسیاتک گفت: این شرکت به اپراتوری کشوری مبدل شده که همه خدمات ارتباطی، از زیرساخت فیبر نوری تا خدمات نهایی را در سراسر کشور ارائه می‌کند.