۷ میلیون هکتار از عرصه های کشاورزی کشور سنددار شدند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «صفدر کشاورز» روز یکشنبه سوم دی ماه ۱۴۰۲ در نشست شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قانون جامع حدنگار که یک تکلیف ملی است، افزود: اتمام این قانون و به سرانجام رسیدن آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهارکرد: در زمینه منابع طبیعی ۹۹ درصد عرصه های ملی کشور ثبت و سند کاداست صادر شده است که عملکرد استان در این زمینه خوب و قابل قبول است.

معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به وضعیت اجرای طرح حدنگار در عرصه‌های کشاورزی اظهارکرد: ۱۷ میلیون هکتار عرصه‌های کشاورزی است که ۷ میلیون آن معادل ۴۲ درصد منجر به صدور سند شده که استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه از میانگین کشوری عقب است.

کشاورز تصریح کرد: در زمینه بافت شهری و روستایی اقدامات خوبی انجام شده است و تقریبا تمام قطعات بافت شهری و روستایی سند صادره شده است.

وی ادامه داد: در مجموع برای اجرای قانون حد نگار، دو موضوع به صورت ویژه در دستور کار است یکی مناطقی که تاکنون سند مالکیت صادر نشده و دیگری اراضی کشاورزی که مشمول قانون اصلاحات ارضی شده و توسط صاحبان نسق شده است.

معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه ۱۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد است، عنوان کرد: ۹۲۰ پلاک ثبتی که ۵۸ هزار و ۴۲۹ هکتار معادل ۳۳ درصد و ۲۱۱ پلاک معادل ۲۳ درصد پلاک محقق شده است.

کشاورز بیان کرد: دومین برنامه اسناد مالکیت دفترچه‌ای در بافت شهری و روستایی به سند تک برگ است که با کمک بنیاد مسکن تک برگ شوند.

همچنین «حشمت اله اکبریان»، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست با اشاره به دلیل پایین بودن صدور اسناد کشاورزی در استان گفت: اگر آمار ما نسبت به کشور پایین تر است به این دلیل است که اراضی که در گذشته کشاورزی بوده ملی اعلام شدند و در کمیسیون رفع تداخلات روی این مورد بحث  داریم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد وی بیان کرد: به همین دلیل نمی‌توان گفت ۱۰۰ درصد اراضی کشاورزی سنددار می‌شوند.

معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ۷ میلیون هکتار از عرصه های کشاورزی کشور معادل ۴۲ درصد سند دار شدند.