افزایش صددرصدی تعرفه اینترنت را قبول نمی‌کنیم/ اپراتورهای خاطی جریمه می‌شوند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عیس زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به خبرنگار سیاسی دانا در رابطه با بحث افزایش تعرفه اپراتورها اظهار داشت: بحث افزایش تعرفه و قیمت در همه بخشها مطرح است و چیز خاصی در حوزه ارتباطات نیست چون طی 5 سال گذشته تورم سنگین داشتیم و هزینه اپراتورها هم افزایش یافته. مدتهاست درخواست می کنند در هزینه خدمات، تجدیدنظر صورت بگیرد چون می گویند با این درآمد امکان توسعه شبکه و یا حفظ وضع موجود را ندارند. جلسات مختلفی در وزارت برگزار شده، چه اپراتورهای ثابت و چه همراه نظرشان را مطرح کرده و نامه ای را به رئیس جمهور نوشتند که ما بخش زیادی از درخواست آنان را نپذیرفتیم.

وی در ادامه عنوان داشت: از سال 1369 که تا به حال تعرفه ها دست نخورده، افزایش قیمت در سایر حوزه ها داشتیم. سازمان تنظیم مقررات شرط و شروطی را پیش پای اپراتورها گذاشته که کیفیت شبکه را ارتقا بدهند. ما دنبال سود  اپراتور نیستیم و دنبال ارتقای محسوس کیفیت شبکه از سوی اپراتورها هستیم. شرایطی که اعلام شده برای افزایش کیفیت شبکه در مدت زمان مشخص، درباره درخواست اپراتورها تصمیم می گیریم. درخواست 100 درصد افزایش تعرفه را قطعاً تایید و تعیین نمی کنیم و نهایتا در شرایط فعلی کشور حتما در سقف تورم کشور تصمیم گیری می کنیم. اپراتورها برای افزایش تعرفه باید شروط سازمان تنظیم مقررات را بپذیرند و اگر این انتظارات برآورده نشود، حتما اپراتور را جریمه می کنیم. این شروط باید تبدیل به الحاق پروانه شود تا بتوانیم پیگیری کنیم.

وزیر ارتباطات در پایان گفت: با توجه به در آخر سال بودن، حتما بسته‌هایی را از اپراتورها به عنوان هدیه از اپراتور می گیریم تا نیاز مردم به شکل سابق قبل از عید برطرف شود. هنوز تصمیمی گرفته نشده و پذیرش این شرایط از سمت اپراتورهاست. برای اینترنت همراه یک سقف و کفی تعریف شده، افزایش قیمت نخواهیم داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دنبال سود  اپراتور نیستیم و دنبال ارتقای محسوس کیفیت شبکه از سوی اپراتورها هستیم.