افزایش ١٠٠ شعبه اخذ رأی در البرز مصوب شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک»، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

البرز هم همانند دیگر استان‌های کشور به استقبال این‌رویداد سیاسی رفته و نشست‌های متعددی را برای مشارکت بیشتر و هر چه بهتر مردم برگزار کرده است.
 
هفدهمین جلسه ستاد انتخابات البرز اما کمی متفاوت بود چرا که سید محمد شاهچراغی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات در آن حضور داشت.
استاندار البرز در حاشیه این نشست که عصر پنجم دیماه برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: ١٠٠ شعبه اخذ رأی در استان البرز افزایش پیدا خواهد کرد.
 
مجتبی عبداللهی با اشاره به اخذ مصوبه وزارت کشور برای اقدام مذکور، افزود: جانمائی شعبی که در ادوار گذشته مشکل داشتند هم تغییر خواهد کرد.
 
رئیس ستاد انتخابات البرز هم در جمع خبرنگاران، گفت: امیدواریم مشارکت خوب مردم در راستای هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات مجلس محقق شود.
 
 
سید محمد شاهچراغی افزود: در راستای اجرای قوانینی چون عدالت انتخاباتی و تبلیغات شماره ١١٧ از طرف وزارت ارتباطات به ستاد انتخابات استانی اختصاص داده شد.
 
وی اظهار داشت: مقدمات کار فراهم شده و از نظر فنی آخرین مراحل در حال سپری شدن است و به زودی برای اعلام نظرات مردم اعلام خواهد شد.
 
بر اساس اعلام محسن اسلامی مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور، شعب اخذ رای در اماکن عمومی برای دسترسی آسان مردم در نظر گرفته می‌شود.
 
به گفته وی، با توجه به درج کد ملی در سامانه ثبت احوال احتمال رأی‌دهی‌ تکراری وجود ندارد و مدارک هویتی هم برای شرکت در رای متنوع شده است.
 
بر اساس ماده ١١ قانون انتخابات، شناسنامه، گواهینامه، کارت پایان خدمت، کارت ملی و گذرنامه برای اخذ رأی از افراد در شعب قابل پذیرش است.
 
البرز در پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام اصلی رتبه نخست کشور در زمینه تعداد داوطلبان کسب کرد که نویدبخش حضور حداکثری مردم در انتخابات است.
در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، استاندار البرز نوید افزایش شعب اخذ رأی را در استان داد.