رضاوند: اگر قرار بود جریمه کنند قراردادمان را کم نمی‌کردیم/ چشمی: ای‌کاش سقف را رد می‌کردیم!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازیکنان تیم فوتبال استقلال پس از پیروزی در بازی پایانی نیم‌فصل اول لیگ برتر، در میکسدزون ورزشگاه آزادی شرکت کردند.

مرادمند: ما یک تیم هستیم، با هوادار و بی کَس

محمدحسین مرادمند پس از پیروزی 2 بر یک استقلال مقابل پیکان اظهار داشت: خدا را شکر بازی تماشاگرپسندی بود و آخرین بازی نیم‌فصل را با برد پشت سر گذاشتیم. هوادار هم خوشحال از ورزشگاه رفت و ما هم خوشحالیم.

وی در پاسخ به این پرسش که شاید با مشکلاتی که وجود داشت انتظار نمی‌رفت استقلال نتایج خوبی بگیرد، اما برخلاف این موضوع الان صدرنشین لیگ برتر است، گفت: ما یک تیم هستیم، با این هواداران و بی‌کس! فقط خودمان هستیم، ولی خدا را شکر همدل و پشت هم هستیم. خدا هم این را دید و نتایجش را داخل زمین به ما داد‌، چون تلاش کردیم. در کل خدا را شاکرم.

بابایی: برای هواداران استقلال جان هم می‌دهیم

پیمان بابایی پس از پیروزی 2 بر صفر استقلال مقابل پیکان گفت: می‌دانستیم پیکان تیم جوانی است و خداراشکر که توانستیم دل هواداران‌مان را شاد کنیم. نیاز داشتیم که 3 امتیاز را بگیریم و از اینکه به پیروزی رسیدیم خوشحالیم.

وی درباره گلی که در بازی مقابل پیکان به ثمر رساند، عنوان کرد: این گل تلاش بازیکنان بود و من هم خداراشکر می‌کنم که توانستم بعد از مصدومیتی که داشتم برای تیمم مثمرثمر باشم.

بابایی درباره تقسیم شادی گلش با هواداران استقلال، خاطرنشان کرد: هواداران استقلال همیشه حامی و روزهای سخت پشت ما بودند، وظیفه ما است که برای آنها جان‌مان را هم بدهیم. این برد تقدیم همه هواداران استقلال.

چشمی: ای‌کاش سقف را رد می‌کردیم!

روزبه چشمی پس از پایان دیدار دو تیم استقلال و پیکان در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال بیان کرد: گرفتن سه امتیاز آخرین بازی نیم فصل برای ما خیلی مهم بود. از هواداران هم تشکر می‌کنم که در طول نیم فصل سنگ تمام گذاشتند. از ابتدای فصل مشکلات زیادی وجود داشت. بچه‌ها مردانگی و تلاش کردند. هر زمان هم باشگاه خواسته‌ای داشت برآورده کردند. با وجود اینکه باشگاه هم تلاش خود را کرد که مشکلات را حل کند اما هنوز خیلی از این مشکلات به قوت خود باقی است.

او در مورد بازگشت چهار امتیاز سپاهان گفت: احساس می‌کنم تنها ضرر این ماجرا به استقلال رسید. همه چیز مشخص است اما استقلال  و بازیکنانش تنها کسانی هستند که متضرر شدند. 

چشمی در مورد مشکلات باقیمانده استقلال گفت: با وجود اینکه خیلی تلاش کردند که مشکلات حل شود اما هنوز بخشی از آنها پابرجا است. طلب‌های سال گذشته هنوز است و امسال هم ۱۵ تا ۲۵ درصد قرارداد را گرفته‌ایم. با این حال بازیکنان مردانگی کردند حتی قراردادهایشان کم شد تا قرارداد دو سه بازیکن و کادر فنی ثبت شود. حیف است که قدر این بازیکنان را ندانیم. باشگاه قول داده است که در تعطیلات نیم فصل فوتبال مشکلات را حل کند امیدوارم که به این قول خود عمل کند. 

چشمی در مورد سقف بودجه گفت: ما هنوز نمی‌دانیم که این سقف هنوز وجود دارد یا خیر. اگر قرار بود این سقف بودجه برای بقیه باشگاه‌ها نباشد چه دلیلی داشت که ما انجام دهیم. ما هم آن را رد می‌کنیم و یک جریمه مالی هست. چه کسی هم جریمه مالی را داده است. 

چشمی در مورد باطل شدن مجوز واردات خودروی فوتبالیست‌ها تصریح کرد: فکر می‌کنم در مورد این مسئله خیلی صحبت شده است اما این کاغذ فقط مجوز ورود بود اما پول گمرک و مالیات را همه بچه ها دادند. این ماشین ها مجانی نبود و همه از جیب خود پول دادند و سوء تفاهم شد و همه فکر کردند مجانی بودند. امیدوارم که به این مسائل دامن زده نشود و به همه ورزشکاران بهترین امکانات داده شود. اینکه برخی رشته‌ها با فوتبال درگیر شوند خیلی درست نیست. هر کسی در هر رشته‌ای هر چقدر می‌گیرد بقیه رشته‌ها نباید بیایند آن را بکوبند. نوش جانشان.

او در مورد جام ملت ها گفت: از اردوی اول که کادر فنی آمد برنامه‌ریزی و تلاش بر این بود که بهترین نتیجه‌ها گرفته شود. کار سخت است اما پتانسیل تیم بالاست و حالا چه من باشم چه نباشم آرزوی من گرفتن بهترین نتیجه است.

چشمی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند تیم بتواند قهرمان شود؟ گفت: همه بازیکنان و کادر فنی تلاششان را می‌کنند که بهترین نتیجه گرفته شود.

او در پاسخ به این پرسش که اگر باشگاه به وعده‌های خود عمل نکند ممکن است بازیکنان تصمیم جمعی بگیرند؟ تصریح کرد: اگر عمل نکند که بی‌معرفتی است چون بازیکنان سنگ تمام گذاشتند. اگر به قول‌ها عمل نشود بی‌معرفتی است. امیدوارم کار به آنجا کشیده نشود. باشگاه وظیفه دارد و همچنین تلاش می‌کند که بتواند به قول‌های خود عمل کند. باید مشکلات حل شود و تلاش خالی به درد نمی‌خورد. من به عنوان یکی از بازیکنان تیم دست تمام بازیکنان را می‌بوسم که سنگ تمام گذاشتند.

میرزایی: ماندنم در استقلال بستگی به نکونام دارد

رضا میرزایی بازیکن تیم استقلال پس از پیروزی ۲ بر یک آبی‌ها مقابل پیکان، توضیح داد: بازی خیلی خوب و منطقی‌ای انجام دادیم و پس از صحبت‌های کادر فنی بین دو نیمه، توانستیم در نیمه دوم ۲ گل بزنیم و با پیروزی نیم فصل را به پایان برسانیم که برای شروع نیم فصل دوم هم خوب است.

او با اشاره به مشکلات استقلال در نیم فصل اول تصریح کرد: در نیم فصل اول برای تیم ما مشکلاتی وجود داشت که خوشبختانه بازیکنان پشت هم بودند و کنار یکدیگر از این مشکلات عبور کردیم. امیدوارم در نیم فصل دوم شرایط بهتر شود تا با عملکرد خوب و مقتدرانه در نیم فصل دوم، به قهرمانی برسیم.

وینگر استقلال درباره زمان بازگشت خود به تمرینات گروهی این تیم نیز گفت: از الان تا دو هفته دیگر تیم تعطیل است اما با شروع تمرینات به تیم اضافه می‌شوم تا اگر خدا خواست به تیم کمک کنم.

میرزایی در پاسخ به این سوال که آیا نام او برای نیم فصل دوم در ترکیب استقلال خواهد بود یا خیر؟ تصریح کرد: اینکه اسم من در تیم باشد یا نه بستگی به نظر آقا جواد (نکونام) دارد و امیدوارم بتوانم به میادین بازگردم و برای استقلال بازی کنم.

رضاوند: در حق استقلال اجحاف شد و سرمان کلاه رفت

آرش رضاوند در واکنش به این موضوع که بازیکنان استقلال قراردادشان را کم کردند اما گفته می‌شود یک بازیکن سپاهان (پیام نیازمند) قرارداد ۱۵۰ میلیاردی بسته است، گفت: تمام این کارها را کردیم که از تیم ما امتیاز کم نشود. اگر قرار بود تیم فقط جریمه مالی شود خود من این کار را نمی‌کردم. تمام این کارها را کردیم که تیم آسیب نبیند. ۵۰ درصد از سال گذشته طلب داشتیم ولی حرف نزدیم. کاری ندارم نوش جان‌شان، فوتبالیست هر چقدر می‌گیرد نوش جانش اما در حق استقلال اجحاف شد. لیست ما و تیم‌های دیگر را نگاه کنید. تیم‌های دیگر چند ملی پوش دارند و ما چند ملی‌پوش داریم!  همه چیز مشخص است؛ اینجا سر تیم ما کلاه رفت.

وی در واکنش به این موضوع که برخی تیم ها نیز مدعی هستند گلاه گشادی بر سرشان رفته است، گفت: همه می‌دانند اینها فرار رو به جلو است. از صبح که بیدار می‌شوند در مورد استقلال حرف می‌زنند تا شب. اول می‌گفتند ما کاری نداریم چون استقلال بازیکنانش را از دست داده بود، الان که دیدند نتیجه گرفتیم شروع کردند تا تیم ما را وارد حاشیه کنند اما بدانند با قدرت به کارمان ادامه می‌دهیم و امیدواریم مشکلات حل شود.

هافبک استقلال درباره وضعیت مالی این تیم گفت: ۴۵ درصد از سال قبل طلب دارم. امسال هم ۲۰ درصد گرفتم و قراردادم را هم کم کردم. توقع داریم باشگاه هم کمک کند. اینطور که پیش می‌رود با پول سال قبل  و امسال به نظرم صددرصد طلب‌مان می‌ماند.

حسینی: چرا مشکلات مالی فقط برای ماست؟

سید حسین حسینی کاپیتان و دروازه‌بان تیم استقلال پس از پیروزی آبی پوشان مقابل پیکان تهران، توضیح داد: توانستیم یک بازی خوب را ارائه کرده و به روند خوب خود در این فصل ادامه دهیم. با این برد نیم فصل را به خوبی تمام کردیم. از هواداران خودمان هم تشکر می‌کنم چون امسال حمایت‌های آنها خیلی به ما انرژی داده و امیدوارم تا پایان فصل ادامه داشته باشد.

او درباره پرداخت نشدن قردادهای بازیکنان استقلال و باقی ماندن چند درصد از قراردادهای فصل قبل نیز گفت: به قدری درباره مسائل مالی صحبت کرده‌ایم که تکراری شده است. خود من برای کم کردن قرارداد با بازیکنان خیلی صحبت کردم و دست همه آنها هم درد نکند چون قبول کردند که قراردادشان را کاهش دهند. الان اما من شرمنده بازیکنان هستم چون سایر تیم‌ها تخلف کرده‌اند و اتفاقی هم نیفتاد، امتیازات متخلفان به آنها برگشت.

او افزود: ما خوشحالیم که این امتیازات به آنها برگشت اما چیزی که ما را ناراحت می‌کند این بود که ما همه جوره به قوانین احترام گذاشتیم ولی تیم‌های دیگر قوانین را رعایت نکردند و بازیکنان زیادی هم داشتند و ۱۳ هفته با آنها بازی کردند. ما هم می‌توانستیم قانون را رعایت نکنیم و بازیکنان بیشتری جذب کنیم.

کاپیتان تیم استقلال با انتقاد از بازگشت امتیاز به سپاهان و پرسپولیس تصریح کرد: شاید اگر بازیکنان مد نظر خود را جذب می‌کردیم آن بازی‌هایی که مساوی کردیم را می‌بردیم. اگر کمبود بازیکن نداشتیم صالح حردانی در سومین بازی متوالی از دفاع راست به دفاع آخر نمی‌آمد. مشکلات زیادی داشتیم و این مشکلات از فصل قبل با تیم است. به عنوان مثال، ما ۴۵ درصد از فصل قبل طلب داریم و الان هم که نیم فصل است، ۲۰ درصد دریافتی داشته‌ایم.

او ادامه داد: من نمی‌دانم چرا مشکلات مالی فقط برای تیم استقلال است. می‌دانم که خطیر تلاش می‌کند اما به تلاش بیشتری نیاز است تا این مسائل حل شود. ما از سال قبل طلب داشتیم و متاسفانه مدیریت سال قبل خیلی ضعیف عمل کرد. به قدری ضعیف بودند که یک اسپانسر را یک سال تمام رایگان روی پیراهن خودمان زدیم و الان من نمی‌دانم آن فرد با چه رویی مصاحبه می‌کند.

اعضای تیم فوتبال استقلال در میکسدزون پس از پیروزی مقابل پیکان حاضر شدند.