خسروپناه: هاکی یک ورزش ایرانی است/ اهدای یک چوب هاکی به میهمان ویژه توسط لژیونر تیم+فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی امروز با حضور در جلسه تمرینی تیم ملی هاکی زنان، به گفت‌وگو با بهرام قدیمی رئیس فدراسیون، کادر فنی تیم ملی و بازیکنان پرداخت و بازدیدی از اردوی این تیم در آکادمی ملی المپیک داشت.

خسروپناه در جریان این بازدید اظهار داشت: افتخار می‌کنیم عضو این فدراسیونیم و در تلاشیم از تلاش‌ها تشکر و حمایت کنیم. ورزش باید در کشور تقویت شود؛ هم زنان و هم مردان. قدیمی بعد از شفیع، هاکی را رونق و توسعه داده. در شورای عالی انقلاب فرهنگی حامی ورزش هستیم.

وی افزود: به وزیر تاکید می‌کنیم همه رشته ها را دریابند و حمایت کنند. هاکی از ظرفیت بالایی برخوردار است و مقام بین المللی دارد. در شورا این حمایت را بیان می‌کنیم. تمام فدراسیونها و روسای آن اگر تقاضا کنند، در اردوها شرکت می‌کنیم. علاقه‌مند ورزش هستیم و باید ورزش را تقویت کنیم.

خسروپناه درباره هاکی بیان کرد: هاکی یک ورزش ایرانی است، مثل چوگان قدیم که روی اسب و زمینی داشته. ورزشی که از سنت ایرانی باشد را علقه بیشتری داریم. اردوی زنان و مردان را بارها شرکت کردیم و اولین بار نیست. در مسابقات آسیایی مسقط هم بودیم و رئیس کمیته اخلاق آسیایی را داریم. این ورزش یک ورزش ایرانی و اسلامی است و تمام اعضای بدن در آن فعال است. سلامتی جسم و سلامتی روح در یک راستا هستند. تصمیمات ما ناظر به رشته خاصی نیست و از همه حمایت می‌کنیم.

در پایان این بازدید زهرا بلوچ‌قرایی، اولین لژیونر تیم یک چوب هاکی را به خسروپناه اهدا کرد.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از اردوی هاکی زنان بازدید کرد.