قیمت تدریس خصوصی فیزیک با بهترین معلم فیزیک ایران

به گزارش راه دانا، طبق نظرسنجی در یکی از انجمن‌های کنکور ایران و از بین دانش‌‌آموزان شرکت کننده در آن، مبحث حرکت‌شناسی فیزیک دوازدهم، یکی از سخت‌ترین و طولانی‌ترین مباحث فیزیک است. برای اولین بار گالیله Galileo Galilei در قرن ۱۷ میلادی با آزمایش‌های متعدد خود در مورد حرکت شتاب‌دار و توضیح آن با استفاده از ریاضیات، پایه‌های مدرن حرکت‌شناسی را بنا نهاد.

مبحث حرکت‌شناسی فیزیک   (Kinematics) شاخه‌ای از فیزیک است که به بررسی حرکت اجسام بدون توجه به علل ایجاد آن حرکت می‌پردازد. این بخش از فیزیک به طور خاص به مطالعه موقعیت، سرعت، شتاب و زمان اجسام و روابط بین این متغیرها می‌پردازد. از مهم‌ترین چالش‌های دانش‌‌آموزان در یادگیری این مبحث، ترکیب مفاهیم پایه‌ای همچون موقعیت، جابجایی، سرعت، شتاب و زمان بوده و همچنین برای درک آن نیاز به درک مهارت‌های ریاضی نظیر جبر و هندسه است.

مبحث حرکت‌شناسی تنها یکی از مباحث سخت و دشوار فیزیک بوده و دانش‌آموزان از همان ابتدا، با مباحث سخت و چالشی فیزیک آشنا می‌شوند. یادگیری نظریه نسبیت عام و خاص آلبرت اینشتین Albert Einstein و سایر مباحث نیز به همین اندازه ممکن است برای دانش‌آموزان سخت باشد.

اما درجه سختی و درک این مباحث برای هر دانش‌آموزی متفاوت است. بنابراین برای درک آن نیاز به یک آموزش شخصی‌سازی شده و مختص به نیاز هر دانش‌آموز است. یعنی کلاس تدریس خصوصی فیزیک که در این مطلب می‌خواهیم راجع به مهم‌ترین عامل تعیین کننده در انتخاب معلم خصوصی فیزیک یعنی قیمت آن صحبت کنیم.

چه عاملی بر قیمت تدریس خصوصی فیزیک تاثیر می‌گذارد؟

روش معلم خصوصی فیزیک براساس نیاز خاص هر دانش‌آموز است. محتواهای آموزشی و تمام توضیحات کلاس متناسب با درک دانش‌آموز و نیازهای او مشخص می‌شود. از همین جهت است که اکثر والدین تمایل داشته برای رفع اشکال به سراغ تدریس خصوصی فیزیک بروند. همانطور که گزارش‌های سایت تدریس خصوصی استادبانک (www.ostadbank.com) نیز نشان می‌دهد که در ایام نزدیک امتحانات، والدین بین انتخاب کلاس‌های گروهی و نیمه خصوصی، استفاده از ویدئوها و بسته‌های آموزشی، کلاس معلم خصوصی فیزیک را انتخاب می‌کنند. زیرا به این نتیجه رسیده‌اند که زودبازده‌ترین و سریع‌ترین راه رفع اشکال و یادگیری فیزیک، کلاس تدریس خصوصی فیزیک است.

اما در مورد بحث قیمت تدریس خصوصی فیزیک، حقیقتاً خیلی از آموزشگاه‌ها و پلتفرم‌هایی که ماهیت تبلیغاتی داشته نظیر تدریس خصوصی فیزیک دیوار (divar شفاف سازی راجع به قیمت کلاس‌های خود انجام نداده‌اند. والدین می‌خواهند بدانند که بابت چه معیارها و ارزش‌هایی، برای کلاس فرزند خود هزینه می‌کنند؟ معیارهای مهمی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

تاثیر تخصص و سواد استاد بر هزینه تدریس خصوصی فیزیک دبیرستان

یکی از عوامل بسیار تاثیر‌گذار بر هزینه تدریس خصوصی فیزیک، در درجه اول میزان سواد دانشگاهی، تحصیلات آکادمیک و افتخارات آموزشی مدرس فیزیک بوده، سپس سطح تخصص استاد و همچنین سوابق، تجربیات و تعداد سال‌هایی که در موسسات و مدارس یا در کلاس‌های تدریس خصوصی فیزیک، تدریس داشته است.

هرچه تخصص و سواد استاد فیزیک بیشتر باشد، قیمت تدریس خصوصی فیزیک ایشان نیز بیشتر خواهد شد. همچنین تجربیات و سوابق طولانی استاد، کیفیت تدریس ایشان را نشان می‌دهد، پس طبیعی است که نرخ تدریس خصوصی فیزیک ایشان نیز افزایش پیدا کند.

برای مثال در سایت تدریس خصوصی استادبانک، اساتید تدریس خصوصی فیزیک براساس سطح سواد و تحصیلات دانشگاهی‌شان، همچنین براساس میزان تجربیات و تعداد سال‌های تدریس خود، از یک تا پنج ستاره و VIP دسته‌بندی شده‌اند.

مثال‌هایی از این رتبه‌بندی:

استاد احمدرضا کلانتریان از اساتید سطح VIP استادبانک

تحصیلات آکادمیک ایشان:

  • کسب مدرک کارشناسی از دانشگاه امیرکبیر تهران https://aut.ac.ir/
  • کسب مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه علم و صنعت ایران http://www.iust.ac.ir

سوابق کاری ایشان:

  • تدریس به مدت ۹ سال در دبیرستان خاتم و همچنین داشتن سابقه تدریس در مدارس تیزهوشان و نمونه
  • بیش از چهارسال همکاری با مجموعه استادبانک (ostadbank.com)

نظرات شاگردان موفق ایشان در استادبانک:

نظر دانش‌آموز بردیا شاکری: بسیار باسواد،دلسوز،منظم...هم کلاس ریاضی و هم فیزیک با ایشون داریم....این استاد رو بهتون پیشنهاد می‌کنم.

نظرات دیگر: باسواد ،منظم، دلسوز ،بسیار ازشون راضی بودیم، کاش زودتر باهاشون آشنا میشدیم. حتما جلسات را با ایشون ادامه خواهیم داد.. ممنون از استادبانک برای چنین استاد عالی...به شدت پیشنهاد می‌کنم.

 

استاد رحمت خیراله زاده از اساتید چهار ستاره استادبانک

مدارک تحصیلی ایشان:

  • کسب مدرک کارشناسی ارشد فیزیک از دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی تهران https://www.sru.ac.ir/

سوابق تحصیلی ایشان:

  • دبیر رسمی آموزش و پرورش https://www.medu.ir/ و تدریس به مدت ۲۷ سال در مدارس آموزش و پرورش
  • تدریس در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان واقع در مناطق ۶ و ۱۸ تهران

 

نرخ تدریس خصوصی فیزیک براساس نوع و قالب تدریس ( حضوری یا آنلاین)

قیمت تدریس خصوصی فیزیک در منزل با هزینه تدریس خصوصی فیزیک آنلاین متفاوت است. استاد فیزیک زمانی که درخواست کلاس تدریس خصوصی فیزیک به صورت حضوری را می‌پذیرد، باید زمان و هزینه‌ای را نیز بابت رفت و آمد به منزل شاگرد طی نماید، در این بین وسایل، منابع تدریس خصوصی فیزیک، جزوات و ابزارهای تدریس خود را لازم بوده به همراه داشته باشد. در این شرایط طبیعی است که هزینه‌ای متفاوت‌تر از مدرس آنلاین فیزیک دریافت کند.

اما در کلاس بهترین معلم فیزیک آنلاین چه می‌گذرد؟ قطعاً نرخ تدریس خصوصی فیزیک آنلاین چه دبیر فیزیک یازدهم یا معلم فیزیک دهم تجربی باشد و چه معلم فیزیک دوازدهم و معلم فیزیک کنکور، کمتر از کلاس حضوری است.

در کلاس بهترین معلم فیزیک آنلاین، کیفیت جلسات همانند حضوری بوده و دانش‌آموزانی که با کلاس‌های آنلاین مشکلی نداشته، به راحتی می‌توانند جلسات خود را از طریق پلتفرم‌های مختلفی نظیر Zoom، Skype، Adobe Connect، Google Meet، یا حتی نرم‌افزار ایرانی یعنی Skyroom با کیفیت بالا برگزار کنند.

بنابراین باتوجه به نوع کلاس (آنلاین یا حضوری) و باتوجه به دلایل ذکر شده، قیمت معلم خصوصی فیزیک متفاوت می‌تواند باشد.

 

 

قیمت تدریس خصوصی فیزیک در اصفهان یا تهران

تدریس خصوصی فیزیک مثلاً اگر تدریس خصوصی فیزیک توسط خانم باشد یا آقا، هیچ تاثیری بر قیمت و تعرفه آن ندارد. اما قیمت تدریس خصوصی فیزیک در تهران با قیمت تدریس خصوصی فیزیک در اصفهان ممکن است به دلایل مختلف متفاوت باشد. برای مثال در سایت تدریس خصوصی استادبانک که شما می‌توانید از هر شهری به صورت آنلاین با برجسته‌ترین اساتید آن ارتباط بگیرید، یا به صورت حضوری در شهر محل سکونت خود، بهترین اساتید فیزیک را درخواست دهید، قیمت‌ها متفاوت است.

قیمت تدریس خصوصی فیزیک کنکور در اصفهان در سال ۱۴۰۲ برای اساتید چهارستاره استادبانک جلسه‌ای حدود ۴۶۰ هزار تومان است. اما قیمت تدریس خصوصی فیزیک کنکور در تهران در سال ۱۴۰۲ برای اساتید چهارستاره استادبانک جلسه‌ای حدود ۵۵۰ هزار تومان است.

 

نرخ تدریس خصوصی فیزیک کنکور یا فیزیک دبیرستان

قیمت تدریس خصوصی فیزیک دبیرستان با قیمت تدریس خصوصی فیزیک کنکور متفاوت است. طبیعتاً اساتید تدریس خصوصی فیزیک کنکور باید تخصصی‌تر و با اطلاعات بیشتری کلاس را برگزار کنند. برای مثال منابع تدریس خصوصی فیزیک کنکور را شناسایی کرده و باتوجه به سطح دانش‌آموز خود و متناسب با درک او، بهترین آن‌ها را به همراه جزوات آموزشی استفاده کند.

معلم خصوصی فیزیک کنکور می‌تواند از ابزارهای‌ آموزشی آنلاین نظیر SmartPhysics (پلتفرمی آنلاین با تصاویر متحرک برای یادگیری فیزیک)، Wolfram Alpha (موتور محاسباتی قدرتمند در حل مسائل فیزیک و ریاضی)، Physics Classroom (یک منبع آموزشی آنلاین با توضیحات جامع در مورد مفاهیم فیزیکی مختلف) و غیره در جهت بهره‌بری بالای کلاس خود استفاده نماید.

در پلتفرم تدریس خصوصی استادبانک (www.ostadbank.com)، هزینه تدریس خصوصی فیزیک دبیرستان باتوجه به ستاره و امتیاز استاد متغیر بوده اما باز هم از نرخ تدریس خصوصی فیزیک کنکور کمتر است. بنابراین در هر موردی که دروس چالشی‌تر و سخت‌تر شود و نیاز به تخصص و سواد و تجربه بالا استاد باشد، قطعاً هزینه کلاس تدریس خصوصی نیز بیشتر خواهد شد.

درخواست معلم خصوصی فیزیک با قیمت و کیفیت تدریس بالا

باتوجه به موارد گفته شده، هزینه تدریس خصوصی فیزیک می‌تواند متفاوت باشد. اما والدین و دانش‌آموزان این حق را دارند که در زمان انتخاب معلم خصوصی، این تفاوت‌ها را بررسی کرده و نزدیک‌ترین استاد به معیارهای خود را انتخاب کنند.

پلتفرم‌های معتبر تدریس خصوصی که نمونه ایرانی آن سایت تدریس خصوصی استادبانک (www.ostadbank.com)، و نمونه خارجی آن سایت‌های نظیر Wyzant، Chegg Tutors، Tutor.com، Varsity Tutors، Preply، Superprof، TakeLessons، MyTutor هستند، می‌توانند بهترین مرجع و انتخاب برای درخواست کلاس معلم خصوصی فیزیک باشند. زیرا امکان مقایسه را در زمان انتخاب استاد برای شما فراهم می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سایت استادبانک این است که از طریق مشاهده پروفایل اساتید فیزیک که شامل بخش رزومه تحصیلی ، افتخارات آموزشی، سوابق و تجربیات تدریس، بخش نظرات شاگردان دیگر اساتید، بخش ستاره و امتیاز، بخش قیمت تدریس خصوصی فیزیک و همچنین بخش ویدئونمونه تدریس، می‌توانید اساتید را با یک‌دیگر مقایسه کرده و مدرس فیزیک را متناسب با خواسته و بودجه مورد نظر خود، درخواست دهید.

تیم پشتیبانی استادبانک نیز به صورت دائم در دسترس‌تان قرار دارد تا در صورت ابهام یا هرگونه سوالی، پاسخ‌گویی شما باشند. بنابراین می‌توانید با کمک تیم پشتیبانی و همچنین بخش مقایسه اساتید، بهترین دبیر فیزیک آنلاین یا معلم تدریس خصوصی فیزیک در منزل را انتخاب کرده و با قیمت مناسب کلاس را تشکیل دهید. چرا که داشتن تجربه لذت‌بخش یادگیری فیزیک حق هر دانش‌آموزی در ایران است.

 

طبق نظرسنجی در یکی از انجمن‌های کنکور ایران و از بین دانش‌‌آموزان شرکت کننده در آن، مبحث حرکت‌شناسی فیزیک دوازدهم، یکی از سخت‌ترین و طولانی‌ترین مباحث فیزیک است. برای اولین بار گالیله Galileo Galilei در قرن ۱۷ میلادی با آزمایش‌های متعدد خود در مورد حرکت شتاب‌دار و توضیح آن با استفاده از ریاضیات، پایه‌های مدرن حرکت‌شناسی را بنا نهاد.