برنامه‌های بسیج جامع زنان برای تقویت هویت اسلامی و الگوسازی از زنان موفق ایرانی

مینا بیابانی مسئول سازمان بسیج جامع زنان کشور، در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، با اشاره به اینکه در نگاه دینی ما، زن در یک جایگاه متعالی قرار گرفته است، اظهار داشت: این جایگاه نشات گرفته از باورهای دینی و ملی ماست. در تاریخ کشورمان، ایران، می‌بینیم که زن و مادر در یک جایگاه متعالی و ارزشمند قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه زن در خانواده، محور تحولات خوب و ارزشمند است، گفت: زنان ما باید قدر خود را بیش از بیش بدانند و به این جایگاه متعالی که دارند اشراف پیدا کنند.

بیابانی افزود: زنان به عنوان تربیت کنندگان نسل‌های جامعه ارزشمندی‌ بسیاری دارند، به همین جهت هم هست که دشمنان ایران برای تهاجمات خود بیشتر بانوان و مادران جامعه را مد نظر دارند و سعی می‌کنند که با استثمار شخصی زن و بی‌هویت کردن او به اهداف خود دست پیدا کند

مسئول سازمان بسیج جامع زنان کشور با اشاره به اینکه بهترین روزی که ما می‌توانیم برای بزرگداشت مقام مادر، جایگاه و شان زن و بانوی ایرانی در نظر بگیریم همان میلاد سراسر نور بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره (س) است، تصریح کرد:‌ ایشان الگو و سرور تمام بانوان است و بهترین معرفی برای ایشان آن است که ما از زبان عصاره خلقت حضرت بقیه الله الاعظم ایشان را معرفی کنیم که می‌فرمایند مادر ما حضرت زهرا (س) الگوی تمام امامان است.

وی بیان داشت:‌ افتخار می‌کنیم به چنین بانویی که به عنوان الگوی تمام زنان جهان معرفی می‌شود و ما نیز سعی می‌کنیم که ایشان را با تاسی از شخصیت نورانی حضرت زهرا (س) بتوانیم ذره ای از آن شأنیت و جایگاه مقدس بانو را فهم کنیم تا بتوانیم خودمان را در حد امکان شبیه این بانوی بزرگوار کنیم.

بیابانی در ادامه با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که ما باید هویت اسلامی زن مسلمان ایرانی را بازگردانیم، خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر با تهاجمات فرهنگی و تبلیغات فراوانی که صورت گرفته، شاید بانوان مقداری از این هویت اصلی خود را از دست داده‌اند. یکی از مهمترین اهداف ما در این زمینه، بازیابی و احیای هویت اسلامی زن است که برنامه‌های بسیار متنوعی را در این زمینه برای بانوان و دختران گرامی ایرانی طراحی کرده‌ایم و در حال اجرا هستند.

مسئول سازمان بسیج جامع زنان کشور افزود: الگوسازی از بانوان موفق ایرانی که به جایگاه‌های قابل توجهی در عرصه‌های علمی، فکری، مهارتی، اقتصادی، اجتماعی، ورزشی، هنری، فرهنگی و حتی سیاسی دست یافته‌اند، جزو برنامه‌هایی است که ما در زمینه الگوسازی و معرفی برای دختران و بانوان ایرانی داریم.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های ما مبتنی بر تقویت نسل انقلابی و تمدن‌سازی است، گفت: ما باید بتوانیم دختران و پسران را به گونه‌ای تربیت کنیم که بتوانند آینده‌ساز این کشور عزیز باشند. برای این هدف، برنامه‌های بسیار متنوعی در دست داریم؛ از جمله اینکه مهارت کسب و کار بانوان را بالا برده  و آن‌ها را به نقش‌آفرینی در اجتماع و در حوزه اقتصاد تشویق کنیم، به طوری که در کنار نقش مادری و همسری، به شکل مطلوب و قابل قبول در خانه نیز نقش بپذیرند.

بیابانی در پایان گفت: ما توانستیم در یک سال و نیم گذشته، به لطف خدا و با تلاش خواهران عزیز بسیجی، بالغ بر 250 هزار بانوی سرپرست خانوار را به مهارت‌های کارآمد آموزش دهیم و فرصت‌های کسب و کار برای آن‌ها فراهم کنیم. افتخار ماست که توانستیم گامی را برای بانوان گرامی ایرانی که تمایل به نقش‌آفرینی در جامعه دارند، برداشته باشیم.

مسئول سازمان بسیج جامع زنان کشور گفت: بسیج جامع زنان، با تمرکز بر برنامه‌های هویتی و فرهنگی، به دنبال تقویت و بازسازی هویت اسلامی زنان و الهام‌بخشی از الگوهای موفق زنان ایرانی است.