تجربه امدادرسانی سریع ارتش در حادثه انفجار کرمان عقبه 44 ساله دارد

به گزارش خبر نگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهباز زارعی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش با تسلیت حادثه کرمان ارتش موکب شهدای ارتش و چادر بیمارستان را مستقر کرد و تیم پزشکی ما حضور داشتند؛ در کوتاه ترین زمان درصحنه حضور پیدا کرده و اولین یگانی بودیم که در این حادثه سرعت عمل داشتیم.

وی با اشاره به اینکه 32 نفر از مجروحان حادثه را پذیرش کردیم گفت: 64 درصد تخت ها را به حادثه اختصاص دادیم و تا نیمه شب فردای حادثه اتاق عمل ما فعال بود.

زارعی با  بیان اینکه امداد در حادثه کرمان، یک برش کوچکی از کار ماست گفت: این سرعت عمل عقبه ای دارد به بلندای 44 سال دورانی که در دوران دفاع مقدس و پس از آن به دست آمده است، همچنان گسترده ترین بیمارستان های نیروهای مسلح را در اختیار داریم.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در طول 8 سال دفاع مقدس خدماتی انجام داده است که هیچ قلم و زبانی قادر به گفتن آن حماسه ها نیست تصریح کرد: فقط یک نفر از پزشکان بالغ بر 18 هزار عمل جراحی در جریان یک عملیات انجام داد، یکی دیگر از پزشکان ما 8 سال جنگ را در جبهه ماند.

زارعی با بیان اینکه در زلزله ترکیه ظرف 48 ساعت خود را با صحنه حادثه رساندیم گفت: 15 روز مستقر بودیم و 3 نفر از بانوانمان نیز در عملیات امداد و نجات بین المللی حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بیماری های صعب العلاج سالهاست هزینه های سنگینی را پرداخت می کنیم تاکید کرد: طرح تحول سلامت به نام بانو زینب کبرا نام گذاری شده است که کل آن در نیروی زمینی ارتش به حوزه بیماری های صعب العلاج مربوط است.

 

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش گفت: سرعت عمل نیروی زمینی ارتش در امداد رسانی به حادثه دیدگان عملیات تروریستی کرمان عقبه ای دارد به بلندای 44 سال که در دوران دفاع مقدس و پس از آن به دست آمده است.