زاکانی: نباید فرقی بین مدال‌آوران باشد/ کارگری: باید کمر همت را برای فتح قله‌های افتخار ببندیم

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی 2022 هانگژو صبح امروز دوشنبه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد. در این مراسم که با هماهنگی میان کمیته ملی پارالمپیک و شهرداری تهران برگزار شد، علیرضا زاکانی شهردار تهران، غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک و سایر مسئولان این کمیته، چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و اعضای این شورا، کاظمی‌پور معاون وزیر ورزش و جوانان، حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، به‌همراه مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی و اعضای کادر فنی رشته‌های مختلف حضور داشتند، قرار بود وزیر ورزش نیز در این مراسم حضور داشته باشد، اما به‌دلیل جلسه فوری در نهاد ریاست‌جمهوری، حضور نداشت.

زاکانی: نباید فرقی بین مدال‌آوران باشد

علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین تجلیل از مدال آوران بازی‌های پارا آسیایی هانگژو که صبح امروز - دوشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۲- در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: ایام، ایام خاصی است؛ توطئه های دشمنان ما در منطقه بر علیه ملت فلسطین و امتداد آن در ایران -در کشتار ناجوانمردانه و شهادت عزیزان مان در کرمان- و در جای جای کشورهای منطقه از جمله شهادت شهید سید رضی در سوریه؛ حکایت از عمق کینه دشمن غدار با اسلام و ملت ایران دارد. از جهتی نیز بزرگی و عظمت مقاومت، ایستادگی و سربلندی ملت های استقلال طلب و پیشرفت‌جو در همه جای منطقه از جمله کشور ما زبانزد است. درود می فرستیم به مقاومت و نفرت خود را از زشتی ها و پلشتی ها ابراز می داریم.

وی افزود: امروز دور هم جمع شدیم تا گوشه ای از وظیفه خود را نسبت به شما عزیزان ادا کنیم. کسی که در بازی های پارا آسیایی و پارالمپیک شرکت می کند از یک محدودیت هایی برخوردار است؛ اولین نکته همت بلند یک قهرمان و غلبه بر نقصی است که در جسم دارد و عزم آن قهرمان بسیار با ارزش تر از افراد عادی است که زحمت می کشند و مدال می آورند. درواقع کسی که به‌ این خودباوری برسد که از مشکلات جسمی عبور کند و در قله افتخار بنشیند، جای ستایش و ارزش گذاری دارد.

زاکانی ادامه داد: نوع مواجهه شما با عرصه های مختلف با اهمیت است؛ اینکه در اوج جوانمردی، دریافت درستی از دین و ملیت داشته و بزرگی و عظمت ایران را به رخ دیگران کشاندید، بسیار حائز اهمیت است. لذا امیدواریم بتوانیم در مسیر خدمتگزاری به شما خدماتی را در مجموعه شهر و مدیریت شهری ارائه کنیم که زمینه توسعه فعالیت های شما را در شهرها علی الخصوص در تهران فراهم کند. تا از این ظرفیت‌ها استفاده کنید و این موفقیت ها استمرار داشته باشد.

شهردار تهران اضافه کرد: نکته دیگر خدماتی است که باید در کنار فراهم کردن زیرساخت‌ها به شما ارائه دهیم تا تفاوتی بین کسانی که در عرصه های جهانی مدال می آورند با شما که در حوزه پارا آسیایی و پارالمپیک فعالیت می کنید و با شرایط خاص این توفیقات را به دست می آورید وجود نداشته باشد.

توکلی‌زاده: شما ورزشکاران سفیران بزرگ فرهنگ این مرز و بوم هستید

محمدامین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در آیین تجلیل از مدال آوران بازی‌های پارا آسیایی هانگژو که صبح امروز - دوشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۲- در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: حلاوت پیروزی ها و شیرینی مدال آوری شما برای ما رنگ و بوی دیگری دارد. وقتی حرکات نمادین شما را در بازی‌ها دیدیم به خودمان بالیدیم. اینکه یک ورزشکار لحظه بزرگ دریافت مدال که لحظه بزرگ زندگی اش است را چگونه اجرا کند بسیار مهم است و شما در این راه سفیران بزرگی برای فرهنگ این مرز و بوم بودید. به پرچم کشور نهایت احترام را گذاشتید و در حوزه عفاف و حجاب و فرزندآوری و خانواده، نهادسازی کردید که این کار شما از ده ها برنامه و همایش فرهنگی موثرتر است.

وی افزود: نام شما با شهید سلیمانی و مکتب این شهید گره خورده است، در شرایطی قرار داریم که ایران و جهان در حال تحمل رنج است و بیش از ۲۳ هزار تن از افراد از جمله زن و بچه های بی دفاع در غزه و بیش از ۸۰ نفر از مردم ما در کرمان به شهادت رسیدند و این رنج‌ برای کسانی که نماد قهرمانی هستند بیشتر است. شما حس قویتری در این موضوعات دارید چرا که نمادهای کشور هستید.

توکلی زاده ادامه داد: در بین افراد مختلفی که در حادثه تروریستی کرمان به شهادت رسیدند کودک دوساله کاپشن صورتی با گوشواره های قلبی این روزها بسیار مورد توجه است. چقدر رنج دیدیم از این وحشی‌گر عاملان جنایتی که در کرمان رخ داد. این حادثه نشان داد که دشمنان نه تنها از شهیدان و شهید سلیمانی بلکه از زائران و زیارت این شهید نیز می ترسند چرا که زیارت این شهید یعنی شهید سلیمانی هنوز زنده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بیان کرد: کسی که سر سفره این ملت بزرگ شده و امروز سر سفره اجنبی نشسته هیچ نام و نشانی در این کشور ندارد و با وجود شما ورزشکاران عزیز هیچ نیازی به آنها نداریم. سهم خودمان را در انتقام سخت، از این نظام سلطه و وحشی‌گری که در مقابل مردم مظلوم غزه قرار گرفته؛ گرفته ایم و خواهیم گرفت.

اوجاقی: پاراآسیایی قهرمان شهر را برگزار کردیم

حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری در این مراسم گفت: این افتخارآفرینی بی‌نظیر بود و برای اولین بار نایب‌قهرمان شدیم و این اتفاق رخ نمی‌داد مگر با رشادت ورزشکاران این رشته. با توجه به شرایط جامعه و این که بخشی از جامعه افراد معلول هستند، و با توجه به نگاه ویژه شهردار برای ایجاد تحول، ورزش می‌تواند ابزاری برای تحول باشد. شهرداری ٤ مرکز ویژه جانبازان و معلولان برای ورزش این عزیزان اختصاص داده است. در راستای ایجاد تحول نرم، مسابقات پاراآسیایی قهرمان شهر را در ٨ رشته ورزشی مردان و زنان برگزار کردیم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، عنوان کرد: علاوه بر کسب مقام نایب‌قهرمانی، موضوعات فرهنگی جالبی هم در هانگژو رقم خورد از جمله تعصب روی پرچم و تقدیم مدال‌ها به شهدای غزه. امروز برای تجلیل از افتخارآفرینان دور هم جمع شده‌ایم، شما افتخار ایران و انگیزه‌ای برای جوانان این کشور هستید، شهرداری با برگزاری این مراسم به‌دنبال تشویق جوانان به ورزش هستند.

جوانمردی: مجبورم از دنیای قهرمانی بروم!

ساره جوانمردی ملی‌پوش پاراتیراندازی در حاشیه مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی گفت: از شهرداری تهران تشکر می‌کنم که قول داده بودند که تجلیل کنند و ان‌شاءالله بتوانیم باز هم مدال داشته باشیم و جبران زحمات کنیم. به بازی‌های پاراآسیایی که رفتم، یک‌سری از مسئولان قول‌هایی دادند که حمایت کنند. من با پسرم شرکت کردم، ولی متأسفانه این اتفاقات نمی‌افتد و باید تصمیمات جدیدی بگیرم و شاید به‌طور کامل ورزش را کنار بگذارم، در واقع احتمالاً کنار بگذارم و خداحافظی کنم.

جوانمردی گفت: وعده شرایط ویژه به من داده شد، اما عملاً اجرا نمی‌شود و متأسفم، چون هدفم فقط اهتزاز پرچم ایران و خوشحال کردن دل ملت است. من به آرزوهای شخصی رسیدم، ولی در شرایط جدید و حضور آوش فکر می‌کردم که می‌توانم یک نماد برای سایر مادران باشم که با وجود شرایط سخت در ورزش قهرمانی فعالیت دارند و مدال‌آوری می‌کنند، اما گویا قرار نیست این اتفاق بیفتد و من کنار تمام سختی‌هایی که دارم فکر می‌کنم کارم خیلی سخت‌تر می‌شود و مجبورم از دنیای ورزش خداحافظی کنم.

کارگری: باید کمر همت را برای فتح قله‌های افتخار ببندیم

غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک در مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی، با تقدیر از مسئولان شهرداری تهران، شورای شهر و سازمان ورزش شهرداری گفت: ما در ایام سالروز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی هستیم که سخن درباره او فراوان گفته شده، اما ابعاد وجودی او هنوز به طور کامل شناخته نشده است. اخیرا هم یکی دیگر از  سرداران بزرگ را از ما گرفتند. من شهید رضی موسوی را می‌شناختم. او مورد اعتماد ویژه حاج قاسم بود و شهید سلیمانی کارها را به او می‌سپرد، واقعا مفتخر هستیم در خدمت فرزند ایشان هستیم که در این مراسم حضور دارند.

وی افزود: لازم است از همه کسانی که این اتفاق بزرگ را در هانگژو رقم زدند، تشکر کنم؛ از روسای فدراسیون‌ها، ورزشکاران و مربیان و سایر مسئولان. شما ورزشکاران قهرمان، پهلوان و با بصیرت هستید و موفق شدید مقام نایب قهرمانی را برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران کسب کنید. از ۴۴ طلای کسب شده، ۲۲ مدال همراه با رکوردشکنی در سطح آسیا و جهان بود. در واقع پنجاه درصد نفرات طلایی، رکوردشکنی کردند.

کارگری گفت: جمعی از مدال‌آوران، مدال خود را به شهدای غزه تقدیم کردند. نوع احترام به سرود و پرچم، نشان‌دهنده دیدگاه شما بود. توسل شما به ائمه اطهار زبانزد شده است و همین هم رمز پیروزی شما بود. بازی‌های پارالمپیک پاریس، بازی‌های پاراآسیایی جوانان در تاشکند و بازی‌های پاراآسیایی ژاپن، هر سه دشوار است. کار در پاراآسیایی جوانان بسیار سخت است، چون ازبکستان تلاش زیادی می‌کند و البته چین هم حضور خواهد داشت. در پاراآسیایی ژاپن هم، کشور میزبان به دنبال جایگاه دومی خواهد بود که کارمان را سخت می‌کند. برای فتح قله‌های افتخار در پاریس، تاشکند و ناگویا، باید کمر همت را ببندیم.

ساعی: شانس زیادی برای کسب مدال در المپیک پاریس داریم

هادی ساعی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین اظهار کرد: بازیکنان پاراتکواندو موفقیت‌های خوبی در بازی‌های پاراآسیایی داشتند و افتخارات خوبی کسب کردند. برگزاری چنین برنامه‌هایی توسط شهرداری تهران و سازمان ورزش شهرداری انگیزه مضاعفی در ورزشکاران پاراتکواندو در آستانه بازی های پارالمپیک ایجاد می‌کند تا حضور پررنگی در این رویداد بزرگ داشته باشند. امیدوارم چنین برنامه‌ای برای پارالمپیک نیز پیش‌بینی شود.

وی افزود: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تدابیر خوبی برای فدراسیون‌ها جهت کسب سهمیه فراهم کردند. در حال حاضر تکواندو شرایط خوبی دارد و مشکل خاصی وجود ندارد. با دو سهمیه که در بخش زنان و مردان کسب کردیم شانس کسب دو سهمیه دیگر را نیز در مسابقات قاره‌ای داریم. هدف گذاری ما کسب مدال در المپیک پاریس است و شانس زیادی برای کسب مدال داریم.

در بخشی از این مراسم از خانواده شهید سید رضی موسوی، شهید هادی شجاع، تجلیل به‌عمل آمد، همچنین در ادامه از مدال‌آوران رشته‌های مختلف در هانگژو و همچنین تعدادی از پیشکسوتان حوزه ورزش جانبازان و توان‌یابان تجلیل شد. در مراسم امروز به مدال‌آوران طلا، نقره و برنز به‌ترتیب 100، 70 و 50 میلیون تومان در رشته‌های انفرادی اهدا شد، همچنین به مدال‌آوران در رده تیمی به‌ترتیب با 70 میلیون برای طلا، 50 میلیون برای نقره و 30 میلیون برای برنز تجلیل به‌عمل آمد، ضمن اینکه به سرمربیان نیز 30 میلیون اهدا شد.

مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی با حضور شهردار تهران، رئیس کمیته ملی پارالمپیک و در غیاب وزیر ورزش و جوانان صورت گرفت.