جام ملت‌های آسیا| آغاز مسیر رؤیایی یوزهای پارسی؛ در جست‌وجوی خوش‌بختی!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب نخستین بازی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2023 - قطر، از ساعت 21:00 امشب به وقت ایران در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی شهر الریان به مصاف تیم ملی فوتبال فلسطین، دیگر عضو گروه C رقابت‌ها خواهد رفت.

همیشه بازی‌های اتحادیه جام برای تیم ملی مهم و باارزش بوده و بر اساس آمار، فوتبالیست‌های ایرانی تنها در سال ۱۹۹۶ و جام ملت‌های امارات، مقابل تیم ملی عراق بازنده شده و به جز یک تساوی در برابر سوریه در سال ۱۹۸۰، تیم ملی همیشه برنده بازی‌های افتتاحیه ادوار جام ملت‌های آسیا بوده است.

تیم ملی ایران با سابقه حضور در ۱۴ دوره از این رقابت‌ها و قهرمانی در ۳ دوره متوالی، حال برای پانزدهمین دوره متوالی حضور در این تورنمنت آماده شده و امیر قلعه‌نویی، سرمربی کهنه کار ایرانی و پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر ایران پس از کارلوس کی‌روش هدایت تیم ملی را در این تورنمنت بر عهده خواهد داشت.

فلسطین با لقب شیرهای کنعان، نخستین حریف تیم ملی است که به علت شرایط بحرانی جنگ، حال و روز چندان مساعدی نداشته. با این حال شاگردان دابوب نشان داده‌اند که راه و رسم نباختن و یا سخت باختن به تیم‌های بزرگی نظیر استرالیا، عربستان سعودی یا ازبکستان را خوب بلدند و این یک هشدار برای تیم ماست.

آمار بازی‌های اخیر نشان می‌دهند که فلسطین یک تیم تدافعی خواهد بود و قطعاً مقابل ایران به فکر پیروزی نیست. در سمت مقابل اما تیم ملی کشورمان طی ۵ بازی اخیر خود ۴ برد و یک تساوی به دست آورده که در نتیجه آن ۱۷ گل به ثمر رسانده و ۳ گل نیز دریافت کرده‌. از آخرین بازی ۲ تیم هم ۵ سال می‌گذرد که با نتیجه تساوی یک بر یک پایان یافت.

گران‌ترین بازیکن ایران از دیدگاه سایت‌های جهانی مهدی طارمی است که ۱۲ میلیون یورو ارزش‌گذاری شده و عدی دباغ، مهاجم نوکی که در شارلوای بلژیک بازی می‌کند هم گران‌ترین و شناخته شده‌ترین بازیکن فلسطین با یک و نیم میلیون یورو ارزش‌ است. از بین بازیکنان تیم ملی، مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد به فلسطین گل زده‌اند.

پس از 48 سال حسرت، بالاخره هجدهمین دوره از جام آسیایی از امشب رسماً برای تیم ملی آغاز خواهد شد تا پسران ایرانی این بار با نیرویی چندجانبه و با حمایت همگانی ایرانیان، به سمت مدار رؤیاها حرکت کرده و تا پای جان، برای ایران بجنگند تا در نهایت طلسم نیم قرنی بشکند و خوش‌بختی، به کوچه ایران هم سری بزند.

تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین دیدار خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا برابر تیم ملی فسلطین قرار خواهد گرفت.