تیموریان: هیچ رکوردی ماندگار نیست/ طارمی: زدن 4 گل در شروع تورنمنت کار سختی است

به گزارش خبرنگار اعزامی شبکه اطلاع رسانی راه دانا به دوحه؛ تیم ملی فوتبال ایران امشب در نخستین بازی خود در جام ملتهای آسیا با نتیجه 4 بر 1 فلسطین را شکست داد. در پاایان این بازی بازیکنان و کادر تیم ملی صحبت کردند.

طارمی: زدن 4 گل در شروع تورنمنت کار سختی است

مهدی طارمی مهاجم تیم ملی بعد از برد ایران مقابل فلسطین اظهار کرد: خدا را شکر همین که گام اول را محکم برداشتیم، قدم خوبی بود. زدن 4 گل در یک تورمنت مثل جام ملت ها خیلی سخت است ولی امیدوارم این روند را ادامه بدهیم.

وی در خصوص اینکه ژاپن مقابل ویتنام به مشکل خورد و آیا امکان دارد این اتفاق برای ایران هم رخ بدهد گفت: تیم ها را نمی شود با هم قیاس کرد. ما بازی های خودمان را داریم و مهم این است که چه نتیجه ای مقابل رقبا می گریم. فقط به فکر بازی با هنگ کنگ هستیم.. تا فردا خوشحال هستیم و از فردا روی بازی تمرکز می کنیم.

بیرانوند: بعد از گل فلسطین خیلی ناراحت شدم

علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی بعد از برتری تیم ملی مقابل فلسطین اظهار کرد: به مردم ایران و بازیکنان و کادر فنی تبریک می گویم. همیشه بازی اول سخت است و خدا را شکر بازی خوبی انجام دادیم.

وی در خصوص ناراحتی اش بعد از گل فلسطین گفت: من خیلی ناراحت شدم.من وظیفه دارم با گل نخوردن به تیم کمک کنم. اگر بپرسید در رختکن چه کسی ناراحت بود همه می گفتند بیرانوند. در نیمه دوم چند دقیقه ای بازیکنان تمرکز نداشتند و برای آن ناراحت شدم.

گلر تیم ملی در خصوص اظهار نظر قلعه نویی در نشست خبری قبل از بازی گفت: ایشان لطف دارد ولی کار ما گلرها را سخت کرد. ما هم تلاش می کنیم که همان خواسته خود را به نحو احسن انجام بدهیم.

وی در خصوص اینکه اگر یک کلین شیت دیگر انجام بدهد رکوردشکنی می کند، گفت: این مسائل ماندگار است. رکوردهای زیادی زده ام و امیدوارم با کمک بازیکنان این اتفاق رخ بدهد.

تیموریان: بازی‌های بعدی تیم‌ملی آسان‌تر است

آندرانیک تیموریان مربی تیم‌ملی پس از پیروزی ۴ بر یک مقابل فلسطین در نخستین دیدار از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ اظهار کرد: این برد را به کل مردم ایران تبریک می‌گویم. بازی سختی داشتیم. خودتان بازی‌های قبل را دیدید که بازی نخست چقدر سخت است. خدا را شکر بازیکنان از موقعیت‌های‌شان استفاده کردند.

او درباره رسیدن کریم انصاری‌فرد به تعداد بازی‌های ملی‌اش گفت: من و کریم سال‌های سال کنار هم بازی کردیم. هیچ رکوردی ماندگار نیست و هر رکوردی در همه رشته‌ها شکسته می‌شود. امیدوارم تورنمنت خوبی داشته باشد و به او تبریک می‌گویم.

مربی تیم‌ملی درباره بازی‌های آینده مرحله گروهی ایران مقابل هنگ کنگ و امارات بیان کرد: به نظرم بازی‌های بعدی آسان‌تر است. البته هیچ بازی‌ای آسان نیست. باید روی نقاط ضعف و قوت هنگ کنگ کار کنیم.

تیموریان در واکنش به احتمال رقم خوردن شگفتی در بازی‌های آینده ایران گفت: من ابتدای صحبت‌هایم عرض کردم که فوتبال در آسیا پیشرفت کرده و هر تیمی می‌تواند خطرناک باشد.

او در واکنش به پیروزی پرگل تیم‌ملی مقابل فلسطین با وجود عملکرد خوب حریف در بازی‌های دوستانه گذشته‌اش اظهار کرد: در بازی‌های دوستانه و بازی‌های رسمی هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. در تورنمنت و بازی‌های گروهی بازی‌ها سخت است.

مربی تیم‌ملی در پایان درباره وضعیت مصدومیت شجاع خلیل‌زاده بیان کرد: باید از پزشکان تیم بپرسید اما موضوع خاصی نیست.

قایدی: خیلی مهم بود بازی اول را خوب تمام کنیم

مهدی قایدی هافبک – مهاجم تیم ملی پس از برتری ۴ بر یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل فلسطین درمورد گل خود در این مسابقه، اظهار داشت: ابتدا به تمام بازیکنان خسته نباشید می‌گویم‌. خیلی مهم بود بازی اول را خوب تمام کنیم و خدا را شکر این اتفاق افتاد تا دل مردمی که به ورزشگاه آمده بودند و مردمی که در تلوزیون ما را نگاه کردند، شاد کنیم.

وی افزود: امیدوارم همین روند ادامه پیدا کند و بتوانیم در باز‌ی‌های آینده بهتر شویم.

وینگر تیم ملی درپاسخ به این سوال که آیا گلزنی‌هایش در دیدارهای آینده نیز تداوم پیدا می‌کند، توضیح داد: از بازیکنان تشکر می‌کنم. باید وظیفه خودم را انجام بدهم و خیلی خوشحالم که توانستم در اولین بازی خود در جام ملت‌ها، اولین گلم را بزنم.

انصاری‌فرد: انتقادات را روی چشمم می‌گذارم

کریم انصاری‌فرد مهاجم تیم ملی پس از پیروزی 4 بر یک تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل فلسطین اظهار داشت: خدا را شکر که بازی را بردیم و نتیجه خوبی کسب کردیم. تلاش همه بچه‌ها بود و من در نهایت گلزنی کردم. ما واقعاً یک تیم هستیم و تلاش‌مان را در زمین می‌کنیم تا دل مردم را شاد کنیم.

وی درباره اینکه آیا به نظرش تیم ایران می‌تواند قهرمان جام ملت‌ها شود، گفت: فلسطین در سه بازی قبلی خود مقابل عربستان، ازبکستان و استرالیا نتایج خوبی کسب کرده بود. به نظرم مقابل عربستان مساوی کرده بودند. نمی‌خواهم در مورد مسائل سیاسی حرف بزنم، اما شاید کشورشان شرایط خوبی نداشته باشد، اما در کل تیم خوبی هستند. دفاع وسط این تیم که کاملاً اسپانیایی حرف می‌زد. آنطور که روی کاغذ به نظر می‌رسید بازی آسانی نبود و به نظرم شروع خوبی بود. همیشه بازی اول جام سخت است.

مهاجم تیم ملی در مورد خشونت به وجود آمده در دقایقی از بازی گفت: در فوتبال اتفاق می‌افتد و طبیعی بود که آنها تلاش می‌کردند نتیجه را برگردانند.

انصاری‌فرد در واکنش به این موضوع که گلزنی او جواب خوبی به انتقادات پیش از جام ملت‌ها بود،‌ تصریح کرد: هر کسی می‌تواند انتقاد کند و من همه را روی چشمم می‌گذارم و سعی می‌کنم در زمین تمام تلاشم را به کار بگیرم. امیدوارم همه در این چند وقت کنار تیم باشند و کمک کنند تا بتوانیم یک جشن خوب بگیرند.

نیازمند: گل زود هنگام خیلی به ما کمک کرد

پیام نیازمند دروازه‌بان تیم ملی پس از پیروزی پرگل تیم ملی ایران مقابل فلسطین اظهار کرد: خداراشکر بچه‌ها شروع خوبی داشتند و خیلی زود به گل رسیدیم و تمرکزمان را حفظ کردیم. امیدوارم با همین فرمان جلو برویم و بازی‌ها را با تمرکز پیش ببریم. گل زود هنگام خیلی به ما کمک کرد که توانستیم به گل‌های بیشتر برسیم.

او درباره تک گل تیم ملی فلسطین گفت: گل آن‌ها روی اتفاق بود و پیش می‌آید. ضربات ایستگاهی به هر حال می‌تواند برای هر تیمی فرصت گل ایجاد کند. امیدوارم در بازی بعدی تمرکزمان بالا تر باشد.

دروازه‌بان تیم ملی اضافه کرد:‌ به کریم انصاری فرد تبریک می‌گویم که توانست چهارمین جام ملت‌هایش را تجربه کند و گلزنی هم کرد. به او تبریک می‌گویم.

او درباره ادامه رقابت‌ها عنوان کرد: در این جام فراز و نشیب زیاد است اما بازی به بازی پیش می‌رویم و مسیر رو به جلویی داریم. سعی می‌کنیم با همین قدرت پیش برویم.

نیازمند درباره وضعیت مصدومیت خلیل زاده گفت: فکر نمی‌کنم مساله خاصی باشد اما کادر پزشکی رسیدگی می‌کند و او برمی‌گردد و به تیم ملی کمک می‌کند.

محبی: جام ملتها واقعا سخت است

محمد محبی هافبک – مهاجم تیم ملی فوتبال ایران، پس از برتری مقابل فلسطین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تورنمت واقعا سخت است و دیدید که ژاپن 4-2 ویتنام را برد و خداراشکر که این بازی را بردیم. امیدواریم این تورنمنت و همه بازی‌ها را اینطور ادامه بدهیم. امیدوارم در همه بازی‌ها بتوانیم برنده شویم تا به فینال برسیم.

بازیکنان و کادر تیم ملی فوتبال بعد از برد برابر فلسطین صحبت کردند.