جام ملت‌های آسیا| آغاز یوزهای پارسی در قامت یک مدعی؛ بیم‌وامیدهای یک تیم!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ تیم ملی فوتبال کشورمان شب گذشته در چارچوب نخستین بازی خود در مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023 - قطر در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی شهر الریان این کشور با نتیجه پر گل 4 بر یک مقابل تیم ملی فلسطین به پیروزی دست یافت.

شروع متزلزل مدعیانی نظیر ازبکستان و ژاپن مقابل رقبای خود، در قیاس با شروع مستحکم تیم ملی ایران این نوید را به فوتبال‌دوستان ایرانی می‌دهد که اتفاقات جام هفدهم در امارات متحده عربی، قرار نیست در جام هجدهم و در قطر رخ بدهد؛ چرا که نسل دوره 2019 پخته‌تر و باتجربه‌تر شده است.

تمرکز تیم تحت هدایت امیر قلعه‌نویی بر بازی مالکانه و به گردش در آوردن توپ در زمان مالکیت و پرسینگ فشرده از بالا برای بازپس‌گیری توپ، تاکتیک‌های متفاوتی را از تیم ملی نشان داد؛ به ویژه آن که اصرار تیم ملی بر بازی هجومی و تکیه بر خلاقیت وینگرها، از دیگر نکات این بازی بوده است.

بازی دادن به مهدی قایدی که مدت‌ها به اردوی تیم ملی دعوت نمی‌شد و هم‌چنین بازی فیکس به کریم انصاری‌فرد که دعوتش موجب تعجب و انتقاد بسیاری‌هاست، با گل‌زنی این بازیکنان همراه بود تا هم قایدی توانایی‌هایش را به رخ کادر فنی بکشد و هم سرمربی جای دفاع از دعوت کریم داشته باشد.

اگر چه فلسطین و حتی هنگ‌کنگ حریف دندان‌گیری برای یوزهای پارسی نیستند اما شروع یک تورنمنت همیشه با سختی‌ها و دشواری‌های خاصی روبه‌روست. تیم ملی با این برتری گام محکمی به سمت صعود برداشته و بازی با امارات متحده عربی می‌تواند اولین محک جدی ژنرال در قطر باشد.

اگر چه در بخش هجومی هم بازیکنان فیکس و هم بازیکنان تعویضی عالی بازی کردند اما در بخش دفاعی، تیم ملی هنوز با سردرگمی‌های زیادی روبه‌روست. گلی که از فلسطین خوردیم، روی ناهماهنگی خط دفاعی به ثمر رسید و حالا هم که شجاع خلیل‌زاده با مصدومیت مواجه شده است.

فلسطینی‌ها در این بازی بی‌محابا حمله کرده و از ضربه زدن به اعضای بدن بازیکنان ایران هیچ ابایی نداشتند. اگر چه داور برای استفاده از کارت قرمز خیلی خسیس به نظر می‌رسید اما همین که از این مهلکه بازیکنان کلیدی تیم ملی جان سالم به در بردند، اتفاق مثبت این بازی است.

عدم تمرکز روی دقایقی از بازی و رها کردن بازی پس از زدن 3 گل، مشکلاتی بود که در بازی تیم ملی به چشم آمد. این بیم‌ها بی‌شک باید تا روز جمعه و بازی با هنگ‌کنگ برطرف شود تا تیم ملی با 6 امتیاز و تفاضل گل عالی، بازی با امارات را با دست بالا به پایان رسانده و صدرنشین گروه C لقب بگیرد.

تیم ملی فوتبال کشورمان علی‌رغم نمایش عالی و نتیجه مناسب در بازی با فلسطین، در خط دفاعی با مشکلاتی روبه‌روست.