سمیعی: پنجره استقلال به‌زودی باز می‌شود؛ قطعاً بازیکنان جدیدی می‌گیریم

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ فرشید سمیعی، عضو هیأت‌مدیره باشگاه استقلال پیرامون بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال اظهار داشت: بسته شدن پنجره به صورت ممتد، معمولا شامل یکسری موارد خاص در قوانین فیفاست که استقلال شامل هیچ کدام از آنها نیست. استقلال بابت شکایت سه دستیار ساپینتو بدهکار بوده که بدهی به سه دستیار ساپینتو در مهلت قانونی پرداخت شده است اما چون در تعطیلات سال جدید میلادی هستیم پس از به روز رسانی سامانه فیفا، پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال باز خواهد شد و استقلال هیچ گونه مشکلی از این بابت نخواهد داشت.

وی در ادامه بیان داشت: سرمربی استقلال دو لیست را برای نقل و انتقالات به مدیریت باشگاه دادند؛ لیست اول شامل لژیونرها بود که آنها همه دوست داشتند در تیمشان بمانند و درباره لیست دوم باید بگویم باشگاه استقلال مذاکرات را با سه چهار باشگاه که بازیکنان مدنظر سرمربی را  انجام داده است اما تنها یک باشگاه به استقلال پاسخ داده است. یک بازیکن هم در لیست دوم نبود اما چون به صورت شفاهی اعلام شد، مذاکره با باشگاه دارنده این بازیکن هم شروع شده و ادامه دارد.

سمیعی درباره سقف قراردادها گفت: در ابتدای فصل به هیچ عنوان گرفتن بازیکنان مدنظر کادر فنی فراهم نبود. در پایان فصلی که تیم قهرمان لیگ برتر شد مشخص بود که مبلغ کل قرارداد تیم استقلال بالای 500 میلیارد تومان است. استقلال آن زمان برای دوره دو الی سه ساله بسته شده بود؛ کاهش قراردادها و رسیدن به سقف بودجه ۳۲۵ میلیارد تومانی و به تیمی که داریم بسیار کار سختی بود، چه برسد به اینکه بخواهیم ستارگانی به تیم اضافه شوند.

وی در رابطه با جذب بازیکنان جدید عنوان داشت: مطمئنا بازیکن جدید می گیریم و از برنامه های نقل و انتقالاتی عقب نیستیم. این اتفاق به نظر سرمربی محترم و همچنین جلسه ای که قرار است بین مدیرعامل باشگاه و سرمربی تیم برگزار شود بستگی دارد. مدیرعامل استقلال به قوانین و مقررات روز فوتبال جهان تسلط دارد و سرمربی استقلال علاوه بر اینکه از بهترین های مربیگری فوتبال ایران سابقه بازی در اروپا را دارد و با نقل و انتقالات اروپایی و بزرگ هم آشناست. بیشتر شاهد بحران سازی های کاذب هستیم اما در واقعیت هماهنگی و تعامل بین مدیرعامل و سرمربی برقرار است و باشگاه از بحرانهای اول فصل فاصله گرفته و به ثبات رسیده است و مسیر کاملا روبه رشدی دارد. امید داریم که در این فصل با حضور جواد نکونام بار دیگر قهرمان لیگ برتر ایران شویم.

عضو هیأت‌مدیره باشگاه استقلال تصریح داشت: قطعا با توجه به اینکه لیست پر است، باید بازیکن خارج شود اما چون باید دغدغه سرمربی تیم در نظر گرفته شود قبل از اینکه بازیکن جدید قطعی نشود، هیچ بازیکنی از لیست خارج نخواهد شد. سعید مهری بسیار فداکاری کرد و باشگاه به او اعلام کرد در صورت کاهش قرارداد توسط دیگر بازیکنان به همین نسبت قرارداد او افزایش خواهد یافت و قول قطعی نبود و شرایط برای ایشان سخت شد که فسخ یک طرفه کرد و رفت. بازیکنانی که از لیست خارج می‌شوند سقف را کاهش خواهند داد و بازیکنان ورودی و جدید سقف را پر خواهند کرد.

وی در مورد بحث جعل امضا تأکید داشت: در خصوص تحقیقات حراست وزارت ورزش که اعلام شد، خبرهای خوبی به گوش می‌رسد و آقای خطیر درگیر هیچ مساله ای نبوده. در خصوص قرارداد اجاره خانه گوستاوو بلانکو، همانطور که مشخص بود قرار منع تعقیب در دادسرا صادر شد تا مشخص شود هیچ جعلی صورت نگرفته است. دو پیشنهاد اردوی خارجی برای سرمربی محترم استقلال وجود دارد. آقای نکونام پس از برگزاری جلسه با مدیرعامل و بررسی شرایط نقل و انتقالاتی، تصمیم نهایی را درباره اردوی خارجی خواهد گرفت.

سمیعی درباره اردوهای احتمالی خاطرنشان ساخت: متاسفانه امکانات داخل کشور برای برگزاری یک اردوی مختص باشگاه حرفه ای مناسب نیست. در کل هر وقت اینگونه ماجراها به استقلال می رسد مشکلات ارزی مطرح می شود؛ مثال این مساله ماجرای استراماچونی است و حالا همین مساله را حالا با ماجرای مشابه دیگر تیمها مقایسه کنید. اگر امکانات اردویی داخل کشور فراهم باشد استقلال هم دوست دارد در داخل کشور، اردوهایش را برگزار کند.

وی در پایان گفت: خطیر و جواد نکونام هر دو در حرفه خودشان عالی هستند. آقای نکونام رکورددار بازی ملی است و در استقلال خارق العاده نتیجه گرفته است و از ایشان ممنونیم. آقای خطیر از بهترین و مسلط ترین مدیران فوتبال ایران هستند و به هر حال وقتی دو نخبه بخواهند با هم کار کنند اوایل کار ممکن است سخت باشد اما حالا همه چیز هماهنگ و عالی پیش می رود و امیدواریم با حمایت هواداران، قهرمان شویم.

عضو هیأت‌مدیره باشگاه استقلال گفت: مطمئنا بازیکن جدید می گیریم و از برنامه های نقل و انتقالاتی عقب نیستیم.