مرگبارترین حوادث بزرگراهای تهران؛ ۴۶ درصد تصادفات با موتورسواران اتفاق می‌افتد

سرهنگ فیروز کشیر، معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور تهران، در مورد آمار تصادفات موتورسیکلت ها در سطح شهر تهران به خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: بر اساس آمارهای ده ماهه امسال، ۴۶ درصد از تصادفات فوتی موتورسیکلت سواران مربوط به معابری مانند بزرگراه امام علی و آزادگان است.

سرهنگ کشیر افزود: علت اصلی تصادفات باعث جرح و فوتی موتورسواران، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با  ۴۳5%، عدم توجه به جلو با درصد ۲۱%، و تغییر مسیر ناگهانی با درصد ۱۱ می‌باشد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران با تأکید بر نابسامانی وضعیت حوادث موتورسواران در تهران، اظهار کرد: بیشترین ساعات وقوع تصادفات فوتی موتورسواران بین ساعت ۱۲ نیمه شب تا ۴ بامداد با  ۲۴% و در ساعت های  ۸ شب تا ساعت ۲۴ نیمه شب با ۲۳% می‌باشد. بنابراین، رفتارهای رانندگی مسئولانه و رعایت نکات ایمنی، به ویژه در این بازه زمانی، بسیار حیاتی است.

وی افزود: ترویج آگاهی عمومی درباره خطرات رانندگی برای موتورسواران و تشویق به استفاده از وسایل حفاظتی، از جمله استفاده از کلاه ایمنی، اهمیت زیادی دارد. مسئولان نیز باید به اجرای سختگیرانه‌تر قوانین مرتبط با رانندگی و ایمنی متمرکز شده و این تدابیر می‌توانند به کاهش حوادث و حفظ ایمنی و نظم ترافیکی در معابر شهری کمک کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور تهران در خصوص آخرین آمار تصادفات موتورسیکلت صحبت کرد.