سهم گاز نیروگاه منتظر قائم فردیس ٢ برابر شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید درگی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک»، گفت: در ٩ ماهه امسال نسبت به سال گذشته، وضعیت هوا در شرایط بهتری قرار دارد.

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز افزود: سال گذشته ۵٠ درصد روز‌ها در شرایط پاک و قابل‌قبول بود اما امسال این عدد به ٧٠ درصد افزایش پیدا کرد.

 

درگی اظهار داشت: در دی ماه سابقه نداشت با شاخص زیر ۵٠ مواجه باشیم اما خوشبختانه به دلیل شرایط اقلیمی خوب اعداد ٣٧ و ٤٠ را تجربه کردیم.

 

وی با اشاره به سهم ٧٠ درصدی خودرو‌ها از آلایندگی هوا، تصریح کرد: کرج یکی از شهر‌های پایلوت کشوری برای اتوبوس برقی در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز به الزام قانونی برای توزیع بنزین یورو ٤ در شهر اشاره کرد و گفت: تنها راه برون‌رفت از بحران، انرژی پاک است.

 

وی افزود: استاندارد‌سازی سوخت و خودرو‌های برقی توسط ریاست‌جمهور پیگیری شده و طی N, سال آینده آب‌و‌هوای کرج شرایط بهتری خواهد داشت.

 

درگی یکی از وظایف محیط‌زیست را نمونه‌گیری از جایگاه‌های سوخت دانست و اظهار داشت: سوخت کرج در شرایط نسبتا مطلوب قرار دارد.

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز تصریح کرد: با توجه به نا‌ترازی وضعیت گاز و برای جلوگیری از قطعی گاز شهرک‌های صنعتی و خانگی، ناچار به جبران با سوخت فسیلی هستیم.

 

وی گفت: اگر در نیروگاه‌ها گاز و مازوت ترکیبی استفاده شود می‌توان خروجی آن را در حد مجاز نگاه داشت، البته امسال هم این‌روند دنبال شد.

 

درگی در خاتمه با اشاره به اینکه سهم گاز نیروگاه منتظر قائم دو برابر شد، افزود: نگرانی‌های محیط‌زیست برای حفظ توازن ترکیبی سوخت کم‌شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست، سهم گاز نیروگاه منتظر قائم فردیس افزایش یافت.