تأمین نیروی انسانی و تجهیزات ارتش؛ برنامه‌ها و چشم‌انداز ارتقای توان رزمی در آینده

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌ کننده ارتش جمهوری اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی راه‌ دانا، با اشاره به برنامه‌ها و طرح‌هایی که در راستای ارتقای توان رزمی ارتش در دستور کار دارند، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی کشور را بر عهده دارد، همان‌طور که تا به حال تاریخ نشان داده است، از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز، الحمدالله موفق عمل کرده و نمونه آن ۸ سال دفاع مقدس است.

وی افزود: امروز در جایگاهی که ارتش از لحاظ ماموریت قرار دارد، نیازمندی‌های خاص خود را دارد؛ چرا که محیط و وضعیت آینده باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و تحلیل شود. همچنین تهدیدات آینده باید معلوم شود و سلاح‌ها و تجهیزاتی که در آینده به کار گرفته می‌شوند، در جهان باید مورد تحقیق و تحلیل قرار گیرد. بر مبنای این تحلیل‌ها، ارتش باید در نیروهای چهارگانه خود پیش‌بینی کند که در نبرد‌های زمینی، دریایی، پدافند هوایی و هوایی، چه اقداماتی باید انجام دهد تا بتواند مقابل این تهدیدات مقاومت کند.

امیر سیاری با اشاره به اینکه اولین موضوع تأمین نیروی انسانی کیفی و متناسب با ارتش است، تصریح کرد: از بین جوانان مملکت ما اقدام می‌کنیم. این جزو برنامه ها است که باید با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرد. این جوانان را باید آموزش داده و تربیت کرده و مهارت های آن ها را بالا برده و همچنین با فناوری های روز و آینده آشنا کنیم.

وی بیان کرد: ما باید تجهیزات مورد نیاز را تهیه کنیم که روی این موضوع خیلی کار می شود. در مورد تجهیزات زمینی، هوایی، دریایی، پدافند هوایی، پهپادی، موشکی و سایبری تلاش‌های زیادی صورت گرفته است. همچنین باید نیروی انسانی مناسب با تجهیزات و تاکتیک های مناسب و رزمایش های مناسب با نگاه به آینده داشته باشیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در پایان گفت: برنامه ریزی ما در همه ابعادی که عرض کردم امروز وجود دارد در برنامه سالیانه، در برنامه پنج ساله و در افق چشم انداز که از اینجا که الان نقطه وضع موجود هستیم تا وضع مطلوب که مقابله با تهدیدات آینده باشد این مسیر را رد کردیم و این کاملا شفاف روشن و در حال انجام است.

 

معاون هماهنگ‌ کننده ارتش جمهوری اسلامی درخصوص برنامه‌ها و طرح‌هایی که در راستای ارتقای توان رزمی ارتش در دستور کار دارند، توصیحاتی ارائه داد.