آخرین اخبار از یکصدوهشتمین روز عملیات طوفان الاقصی/ تعداد شهدای غزه به 25295 نفر رسید

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد یکصدوهشتمین روز از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی شده است که عناصر ارتش رژیم صهیونیستی مانند روزهای گذشته بامداد امروز به بخش‌های مختلف کرانه باختری حمله کردند.

پرواز جنگنده‌های صهیونیست بر فراز طرابلس

برنگار روسیا الیوم شامگاه یکشنبه گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ارتفاع کم بر فراز شهر طرابلس در شمال لبنان پرواز کردند و بالن‌های حرارتی و بمب‌های نوری شلیک کردند.

کلیپ‌های ویدیویی از این رویداد در فضای مجازی منتشر شده‌است.

خبرنگار روسیا الیوم عصر یکشنبه نیز گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ارتفاع پایین و علنا در حریم هوایی بیروت پایتخت لبنان به پرواز درآمدند.

توپخانه رژیم صهیونیستی همچنین شهر میس الجبل و حومه شهرک‌های مروحین و ام التوت در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

این در حالی است که حزب‌الله لبنان امروز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای صهیونیست را در اطراف پادگان زرعیت با موشک هدف قرار داده که قصد یورش به داخل خاک لبنان را داشتند.

این حزب در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مجاهدان مقاومت اسلامی (حزب‌الله) در ساعت ۱۲:۰۰ نیمه شب نیروهای اسرائیلی را در مجاورت پادگان زرعیت با سلاح موشکی هدف قرار دادند در حالیکه آنها برای انجام یک تجاوز در داخل خاک لبنان آماده می‌شدند.

این بیانیه می‌افزاید که هدف قرار دادن نیروهای صهیونیست به تلفات قطعی در میان صفوف آنها منجر شد.

در این بیانیه توضیح داده شده‌است که هدف قرار دادن نیروهای اشغالگر «در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آنها» صورت گرفت.

درگیری و بمباران شدید در خان یونس و بحران قحطی در شمال غزه

گردان‌های مقاومت ملی - نیروهای شهید عمر القاسم اعلام کرد که نیروهایش در حال مبارزه با نیروهای اشغالگر ِدر حال نفوذ به مجاورت دانشگاه الاقصی و منطقه المواصی در خان یونس هستند.

این گروه افزود: مقاومت فلسطین در درگیری‌ها از مسلسل و گلوله‌های RPG ضد خودرو و ضد زره استفاده می‌کند.

رسانه‌های فلسطینی ویدیویی منتشر کردند که نشان می‌دهد یک پهپاد کوادکوپتر صهیونیستی به ساکنان منطقه المواصی در غرب شهر خان یونس شلیک می‌کند. شبکه ماهواره‌ای الاقصی گزارش داد که کوادکوپتر به ساکنان چندین منطقه در خان یونس، به ویژه منطقه المواصی و مجاورت مجتمع پزشکی ناصر و به سمت آوارگان دانشگاه الاقصی شلیک می‌کرد.

درگیری بین مقاومت و ارتش اشغالگر در اطراف بیمارستان پزشکی ناصر در خان یونس همچنان ادامه دارد. صداهای مسلسل در طول نبردهای جاری همزمان با گلوله باران شدید توپخانه شنیده می‌شود.

همچنین گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد که یک تانک مرکاوای صهیونیست‌ها را با گلوله یاسین ۱۰۵ در غرب شهر خان یونس هدف قرار داد.

تیراندازی صهیونیست‌ها به سمت شهروندان فلسطینی در کرانه باختری

ظامیان متجاوز در جریان حمله به منطقه شویکه واقع در شمال طولکرم یک جوان فلسطینی را به ضرب گلوله زخمی کردند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که عناصر صهیونیست به شهر الظاهریه در جنوب الخلیل حمله کرده و به سمت شهروندان فلسطینی تیراندازی کردند.

نیروهای فلسطینی نیز دست از مقاومت بر نداشته و به سمت ایست بازرسی عناصر صهیونیست در الجلمه واقع در شمال شهر جنین تیراندازی کردند.

منطقه بیتونیا در غرب رام الله و محله کفر سابا در شهر قلقیلیه در شمال کرانه باختری نیز شاهد یورش عناصر متجاوز بودند.

 انهدام نفربر زرهی ارتش اسرائیل در غزه

گردانهای شهدای الاقصی اعلام کرد که یک نفربر زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را در غرب شهر خان یونس در جنوب غزه با راکت آر پی جی منهدم کرده است.

حمله پهپادهای اسرائیل به آوارگان در خان یونس

پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی، آوارگان پناه گرفته در دانشگاه الاقصی در خان یونس را هدف قرار دادند که تاکنون چندین نفر زخمی شده‌اند.
منابع خبری از بمباران شدید خان یونس در جنوب نوار غزه خبر داده بودند.

 ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب الخلیل

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنان به تجاوزات خود به شهر دورا در جنوب الخلیل واقع در کرانه باختری ادامه می‌دهند.

تلاش برای سلب اعتماد از کابینه نتانیاهو

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از رئیس حزب کار این رژیم گزارش داد: پیشنهادی را به کنست(پارلمان) برای سلب اعتماد از کابینه نتانیاهو به سبب شکست در بازگرداندن ربوده شدگان(اسرای صهیونیست در غزه) ارائه خواهیم کرد.

یورش نظامیان صهیونیست به شمال رام الله

نظامیان رژیم صهیونیستی به شهرک کوبر در شمال رام الله واقع در کرانه باختری اشغالی یورش بردند.

بمباران منازل مردم در خان یونس و تخریب گسترده آن

ارتش رژیم صهیونیستی منازل شهروندان فلسطینی در شهر خان یونس را بمباران کرد که به ویرانی گسترده آن منجر شد و شمار  دیگری از انسانهای بیگناه شهید و مجروح شدند.

پیکر 20 شهید شهروند فلسطینی به بیمارستان غزه منتقل شد

شبکه خبری «الجزیره» گزارش داد که در پی بمباران رژیم صهیونیستی در غرب خان یونس در جنوب غزه، حدود 20 شهید فلسطینی به مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس منتقل شدند.

تعداد شهدای غزه به 25295 نفر رسید

 وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای حملات اسرائیل به نوار غزه از 7 اکتبر (15مهرماه) تاکنون به 25 هزار و 295 نفر رسیده و همچنین تعداد زخمی‌ها نیز در این مدت به 63 هزار  نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت غزه امروز همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته مرتکب 20 بار تجاوز و کشتار در حق ملت فلسطین شده و  190 نفر را در غزه به شهادت رسانده و 340 نفر را مجروح کرده است.

حمله خانواده‌های اسیران صهیونیست به کنست اسرائیل

خانواده‌های اسیران صهیونیست با ورود ناگهانی به نشست کمیته مالی کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی خواستار آزادی آنها شدند.

حمله موشکی حزب الله به پایگاه «الراهب» ارتش اسرائیل

مقاومت اسلامی لبنان در دومین بیانیه خود اعلام کرد که در حمایت از مقاومت و مردم فلسطین در غزه، با اسلحه مناسب، پایگاه «الراهب» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده و موشک‌ها به صورت مستقیم به هدف اصابت کرده است.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد یکصدوهشتمین روز از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی شده است که عناصر ارتش رژیم صهیونیستی مانند روزهای گذشته بامداد امروز به بخش‌های مختلف کرانه باختری حمله کردند.