جام ملت‌های آسیا| غیبت مدافع پراشتباه تیم ملی در بازی بعد/ طارمی بهترین بازیکن ایران - امارات شد

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ تیم ملی فوتبال ایران امروز (سه‌شنبه) در چارچوب هفته سوم از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2023، در ورزشگاه اجوکیشن سیتی به مصاف امارات رفت و با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید. مهدی طارمی که دو بار موفق به گشودن دروازه امارات شد، عنوان بهترین بازیکن این مسابقه را به دست آورد.

محمدحسین کنعانی‌زادگان به دلیل خطا در محوطه مرتکب پنالتی شد و از تانتاشف ایلگیز داور ازبکستانی مسابقه کارت زرد دریافت کرد. این در حالی بود که او در دقیقه 19 بازی نخست دور گروهی مقابل فلسطین هم از داور مسابقه اخطار گرفته بود. با این اوصاف مدافع دو کارته تیم ملی، از همراهی شاگردان قلعه‌نویی در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 محروم شد. پیش از این صادق محرمی در نیمه نخست به دلیل مصدومیت از زمین مسابقه خارج شده بود. در صورتی که آسیب‌دیدگی او جدی باشد احتمالاً این مدافع هم از دسترس کادر فنی تیم ملی خارج است.

در دیداری که تصور می‌شد میان دو تیم برتر گروه C خواهد بود، تیم ملی ایران با نتیجه 2 بر یک موفق به شکست امارات شد و با کسب 9 امتیاز دور گروهی، با صدرنشینی گروه C راهی یک‌هشتم نهایی شد. فلسطین نیز با نتیجه 3 بر صفر از سد هنگ‌کنگ گذشت و در جایگاه سوم جدول گروه ایستاد. این تیم یکی از برترین تیم‌های رده سومی گروه C جام ملت‌های آسیا به شمار می‌رود و به مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌ها صعود کرد.

در دقایقی که فلسطین با نتیجه 3 بر صفر از هنگ‌کنگ پیش بود و ایران فاصله‌ای با برتری 2 بر صفر مقابل امارات نداشت، فلسطین جای امارات را در رتبه دوم جدول گرفته بود. گلزنی یحیی الغسانی در دقیقه 3+90 این سناریو را به هم زد و امارات بالاتر از فلسطین، به‌عنوان تیم دوم به جمع 16 تیم نهایی رسید.

جدول نهایی گروه C جام ملت‌های آسیا 2023 به شرح زیر است:

آمار کامل این مسابقه به شرح زیر است:

مالکیت توپ
ایران: 60 درصد
امارات: 40 درصد

پاس
ایران: 563
امارات: 377

شوت
ایران: 15
امارات: 11

شوت در چارچوب
ایران: 2
امارات: 5

خطا
ایران: 14
امارات: 13

کارت زرد
ایران: 2
امارات: 2

آفساید
ایران: 6
امارات: یک

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان بهترین بازیکن دیدار این تیم مقابل امارات لقب گرفت.