طارمی: حرف‌ اماراتی‌ها را به خودشان برگرداندیم/ قدوس: بیرانوند بهترین دروازه‌بان آسیاست

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ بازیکنان، اعضای کادر فنی و دست‌اندرکاران تیم ملی فوتبال کشورمان پس از پیروزی 2 بر یک مقابل تیم ملی امارات در آخرین بازی گروهی جام ملت‌های آسیا، در میکسدزون این بازی شرکت کردند.

افاضلی: دیدار با سوریه همیشه برای ما سخت بوده است

هومن افاضلی مشاور امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی اظهار داشت: خدا را شکر هر دو نیمه را خوب شروع کردیم و در نیمه اول بازی کاملاً در اختیار بازیکنان ما قرار داشت. تمرکز بالایی در این بازی داشتیم. نمی توانم روی پنالتی که داور به سود امارات اعلام کرد نظر دهم اما خودم حس می کنم که برخوردی در محوطه جریمه رخ نداد. در بازی با امارات سیستم کمک داور ویدیویی VAR کاملاً به ضرر ما بود و حتی در یک صحنه هم به سود ما اعلام نکرد.

افاضلی خاطر نشان کرد: در انتهای بازی بازیکنان کمی تیم حریف را دست کم گرفتند که باید روی این مساله بیشتر کار کنیم تا در بازی های بعدی دچار چنین اشتباهاتی نشویم. به جز انتهای بازی در سایر دقایق نسبت به بازیکنان امارات برتری داشتیم و بهترین عملکرد خود را در مرحله گروهی برابر امارات داشتیم. در مرحله حذفی شرایط بازی برای هر تیم فرق می کند و اگر در مرحله یک هشتم نهایی با سوریه بازی داشته باشیم باید بگویم که این تیم همیشه حریف سرسختی برای ما بوده و هیچ وقت برابر این تیم کار راحتی نداشتیم.

ابراهیمی: امیدوارم دیدار با هنگ‌کنگ آخرین لغزش ایران بوده باشد

امید ابراهیمی پس از دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات که به برتری ۲ بر یک ملی‌پوشان کشورمان انجامید، اظهار داشت: توانستیم در هر سه بازی پیروز شویم و ان‌شاءالله این بردها ادامه داشته باشد تا به هدف‌مان برسیم. برای من همیشه باعث افتخار بوده است که در خدمت تیم ملی باشم و به آن کمک کنم.

وی در مورد اینکه جام جهانی ۲۰۲۲ را به دلیل مصدومیت از دست داد، خاطرنشان کرد: اگر این آسیب‌دیدگی برای من رخ نمی‌داد، در جام جهانی بازی می‌کردم. با تلاش خودم و لطف خدا به تیم ملی آمدم و در خدمت این تیم هستم.

هافبک تیم ملی ایران درباره نمایش بی‌کیفیت شاگردان قلعه‌نویی مقابل هنگ‌کنگ در هفته دوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا گفت: در طول تورنمنت همه تیم‌ها اُفت و خیز دارند. دیدیم تیم‌های بزرگی چون ژاپن و کره جنوبی هم لغزش داشتند و مهم این است که یک تیم در روز بد خودش هم پیروز شود. مقابل هنگ‌کنگ کیفیت لازم را نداشتیم، اما پیروز شدیم. امیدوارم آن مسابقه آخرین لغزش ما بوده باشد و این اتفاق تا روز پایانی جام ملت‌ها تکرار نشود.

رضایی: خط دفاعی تیم ملی مشکل ندارد

رحمان رضایی پس از برد ۲ بر یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات گفت: بازی فوق‌العاده‌ای بود. هم از نظر مالکیت و هم اقتدار تیمی کاری کردیم که امارات خودش را مجاب کرد که بازنده از زمین بیرون برود. حریف در دقایق آخر میل آمدن به جلو نداشت و بازیکنانش می‌ترسیدند گل بیشتری بخورند، اما در دقایق اضافه یکی گل استثنایی دریافت کردیم. در واقع باید با تمرکز بیشتری آن دقایق را پشت سر می‌گذاشتیم. اماراتی‌ها در مجموع سه چهار توپ بیشتر نیاوردند تا بگوییم موقعیت آنچنانی نداشتند، ولی نباید آن گل را می‌خوردیم و حیف شد. باید این کلین شیت را حفظ می‌کردیم.

وی درباره حریف بعدی تیم ملی گفت: فرقی ندارد؛ هر تیمی بیاید، باید با اقتدار و تمرکز بالا ظاهر شویم. واقعاً اهدافمان را به گونه‌ای انتخاب کرده‌ایم که هر تیمی حریف‌مان باشد، آن دیدار حکم فینال را دارد و در واقع پله پله بالا برویم.

وی درباره غیبت حسین کنعانی‌زادگان به دلیل محرومیت عنوان کرد: فکرش را کرده‌ایم. مجید حسینی هم رو به بهبودی است. بعد از بازی هم صحبت کردیم و ان‌شاءالله هر کسی را در ترکیب گذاشتیم، بهترین نمایش را داشته باشد.

مربی تیم ملی درباره مصدومین صادق محرمی گفت: مصدویتش شدید بود. پزشکان گفتند با توجه به اینکه قرار است آزمایش بگیرند، الان نمی‌توانند گزارش خاصی بدهند. امیدوارم چیز خاصی نباشد.

رضایی درباره مشکلات خط دفاعی و در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع  را قبول دارد یا خیر؟ تصریح کرد: من مخالف شما هستم و اعتقادی به این ندارم. امارات در طول بازی چند موقعیت ایجاد کرد؟ اگر ۵،۶ موقعیت داشتند و یک گل می‌زدند، حرف شما را قبول می‌کردم، اما در این ۱۰۵ دقیقه ۵ توپ درست و حسابی بر روی دروازه ما نیاوردند. کسی که فوتبال را خوب بفهمد، می‌داند که این نوسانات وجود دارد. شما حریفان قدرتمند ما را ببینید که در چه شرایطی نتیجه گرفتند.

وی یادآور شد: این منصفانه نیست که تیم با ۹ امتیاز صدرنشین شده، اما بعد از آن بگوییم که تیم در برخی نقاط بد بوده و بد است و خوب بازی نمی‌کند. انتقادات باید سازنده و خارج از غرض‌ورزی و جانبداری باشد. شما مشاهده کردید که چقدر مالکیت و اقتدارمان زیاد بود و مربی‌شان می‌گفت که جلو نیایند. این نشان می‌داد که توانایی لازم را نداشتند و شانسی به گل رسیدند.

خلیل‌زاده: برای ما فرقی ندارد با چه تیمی روبرو خواهیم شد

شجاع خلیل‌زاده پس از برتری ۲ بر یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات در سومین بازی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: فوتبال پیشرفت کرده است و مثل گذشته نیست. ژاپن، کره جنوبی، قطر و ... خوب شده‌اند و امیدوارم جایگاه خوبی به دست بیاوریم.

وی در مورد تقابل احتمالی تیم ملی با عمان یا سوریه تصریح کرد: همه بازی‌ها برای ما حکم فینال را دارند و تیمی که می‌خواهد قهرمان شود نباید برایش مهم باشد با چه تیمی بازی کند. مهم این است که مرحله به مرحله پیش برویم.

مدافع تیم ملی فوتبال ایران در رابطه با آخرین وضعیت مصدومیتش گفت: به طور کامل برطرف نشده است ولی خوب هستم.

خلیل‌زاده در واکنش به کُری‌خوانی اماراتی‌ها یادآور شد: تصویرشان را در صفحات مجازی دیده بودیم. این نوع کر‌ی‌خوانی‌ها درست نیست. خدا را شکر بردیم و مردم خوشحال شدند. باید به علیرضا بیرانوند تبریک بگویم که بیشترین کلین‌شیت در بین گلرها را دارد و برد امروز را مدیون او هستیم. همینطور سردار آزمون که دومین گلزن برتر تیم ملی است. ان‌شاء‌الله مهدی طارمی نیز این موفقیت را طی کند.

وی درباره اینکه برخی نظریه‌ها بر این دلالت دارند که نسل فعلی تیم ملی در اوج خود قرار دارد، خاطر نشان کرد: بازیکنان تورنمنت زیادی کنار هم بازی کرده‌اند و باتجربه هستند. این تجربه به ما کمک خواهد کرد. هدف ما قهرمانی است و نمی‌توانیم بگوییم برای دوم یا سوم شدن می‌رویم.

عزت‌اللهی: هیچ حریفی از قبل بازنده نیست

سعید عزت‌اللهی در واکنش به برتری ۲ بر یک تیم ملی فوتبال کشورمان برابر امارات که باعث شد شاگردان قلعه‌نویی با صدرنشینی گروه C راهی مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ شوند، اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم و به همه اعضای تیم خسته نباشید می‌گویم.

وی با بیان اینکه تمام ملی‌پوشان برای تلاش کردن هم‌قسم شده بودند، خاطرنشان کرد: از هموطنانی که به ورزشگاه آمدند و انرژی مضاعفی به ما دادند، تشکر می‌کنم. خدا را شکر که با حداکثر امتیاز به مرحله حذفی صعود کردیم و از الان تمرکز خودمان را روی مراحل حذفی معطوف می‌کنیم.

هافبک تیم ملی ایران درباره شکست ژاپن مقابل عراق و توقف کره جنوبی برابر اردن در دور گروهی جام ملت‌های آسیا گفت: در تورنمنت‌ها نمی‌توانید از قبل پیش‌بینی کنید که کدام تیم‌ها به مراحل پایانی جام می‌رسند. شگفتی‌های زیادی در طول رقابت‌ها رخ داد و از الان باید روی بازی بعدی تمرکز کنیم. هیچ حریفی از قبل بازنده نیست و این مسئله به همه ثابت شده است. امیدوارم اتفاقات خوبی در پایان تورنمنت برای ایران بیفتد.

شهاب: شاید مصدومیت محرمی رباط باشد

علیرضا شهاب فیزیوتراپیست تیم ملی فوتبال درباره آخرین وضعیت صادق محرمی که در جریان بازی با امارات مصدوم شد، گفت: مصدومیت محرمی از ناحیه زانوی چپ است و نیاز به بررسی بیشتر دارد. شاید آسیب‌دیدگی محرمی لگامیت زانوی چپ باشد، ولی باید بررسی بیشتری شود.

وی در مورد مصدومیت سیدمجید حسینی تصریح کرد: حسینی تحت‌نظر است و هر روز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. اگر او شرایط مطلوبی داشته باشد و به تأیید ما برسد، به کادر فنی تیم ملی اطلاع خواهیم داد.

فیزیوتراپیست تیم ملی فوتبال ایران راجع به اینکه آیا ممکن است محرمی و حسینی بازی بعدی تیم ملی را از دست بدهند، اظهار داشت: وضعیت محرمی نیاز به بررسی دارد و حسینی نیز نیاز به ارزیابی روزانه خواهد داشت.

طارمی: حرف‌ اماراتی را به خودشان برگرداندیم

مهدی طارمی پس از برد تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات، درباره شادی گلش گفت: کاری که محبی انجام داد را تأیید نمی‌کنیم. کارش خیلی خوب نبود که برود و جلوی هواداران حریف خوشحالی کند. خوشحالی ما پس از گل دوم جلوی دوربین بود. ما فرزند این آب و خاک هستیم و وقتی کشورمان را کوچک و به ما بی‌احترامی کردند، حرف‌شان را به خودشان برگرداندیم.

وی درباره حریف بعدی تیم ملی گفت: وقتی هدف‌مان مشخص است، مهم نیست جلوی چه تیمی بازی می‌کنیم.

طارمی درباره اینکه کری خوانی‌ اماراتی‌ها پیش از بازی چقدر به ملی‌پوشان انگیزه داد؟ گفت: انگیزه آنچنانی که نمی‌داد، اما آن غیرت ایرانی به جوش می‌آید که علیه‌مان بی‌احترامی کنند. ما کاری به کسی نداشتیم. کار محبی هم درست نبود، اما در کل انگیزه زیادی داشتیم که به عنوان سرگروه صعود کنیم و از فردا تمرکز روی بازی بعدی خواهیم کرد.

مهاجم تیم ملی درباره فشار کاذب بابت قهرمانی ایران گفت: اینکه مردم یا رسانه‌ها انتظار دارند، طبیعی است، اما اینکه حتماً باید قهرمان شویم، اینگونه نیست. بازی به بازی جلو می‌رویم و کسی هم فکر نمی‌کنم قول قهرمانی داده باشد. دادن قول قهرمانی مضحک است، ولی تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که مردم خوشحال شوند.

قدوس: بیرانوند بهترین دروازه‌بان آسیاست

سامان قدوس پس از پیروزی ایران مقابل امارات گفت: برد خوبی بود، با اینکه در برخی لحظات مسابقه برای ما سخت شد. با این حال به نظرم خیلی خوب بازی کردیم، در صدر جدول قرار گرفتیم و بازی با استایلی به نمایش گذاشتیم. ۳ بازی، ۳ برد و ۹ امتیاز خیلی خوب است.

وی ادامه داد: ما بازی به بازی پیش می‌رویم و فکر کنم با سوریه بازی داریم که جدال سختی است. درباره این بازی آنالیز خواهیم کرد و با تمرکز بالا وارد این دیدار خواهیم شد.

هافبک تیم ملی اظهار داشت: از ابتدا هارمونی خوبی در تیم بود و همینطور دارد بهتر هم می‌شود. من نسبت به این موضوع خیلی خرسندم.

قدوس در خصوص اینکه چه تیمی بهترین تیم آسیا در این رقابت بوده، اظهار داشت: به نظرم تمام تیم‌ها بهترین تیم در این رقابت بودند. شما چندین نتیجه عجیب و غریب در این رقابت دیدید. به خاطر همین همه تیم‌ها خوب و قدرتمند هستند.

وی در خصوص عملکرد علیرضا بیرانوند نیز گفت: به نظرم او بهترین دروازه‌بان آسیاست. از اینکه او را ما نجات داد، سورپرایز نشدم. خیلی خوشحالم که او را در تیم ملی داریم.

بیرانوند: دیگر نباید اشتباه کنیم

علیرضا بیرانوند پس از برتری تیم ملی مقابل امارات اظهار کرد: بازی خیلی خوبی بود و با یان بازی که انجام دادیم نشان دادیم می‌توانیم اتفاقات بزرگی را در جام ملت‌ها رقم بزنیم. امیدوارم در بازی‌های بعدی با تمرکز بالا ظاهر شویم و بتوانیم اتفاقات خیلی خوبی را رقم بزنیم.

وی در خصوص اینکه زمان پنالتی زدن امارات بسیاری تصور می‌کردند او پنالتی را می‌گیرد و گرفتن پنالتی برای او عادی شده، گفت: ممنونم از تمام کسانی که به من انرژی می‌دهند. وقتی همه مردم به من انرژی می‌دهند باید بتوانم این انرژی را به آنها بازگردانم.  

دروازه‌بان تیم ملی در مورد اینکه فشار قهرمانی روی تیم زیاد است در حالی که اعضای تیم دوست دارند بازی به بازی پیش بروند، گفت: اگر تا اینجا ۶۰ درصد تمرکز گذاشتیم از اینجا به بعد باید حداکثر تمرکز را بگذاریم که راه هم می‌رویم زمین نخوریم. به جایی رسیدیم که دیگر نباید اشتباه کنیم، چون نمی‌توان در بازی بعدی جبران کرد. تمام تلاش‌مان را کردیم تا صدرنشین شویم و لیاقت بچه‌ها هم صدرنشینی است. در تورنمنت‌های آسیا، چون بازیکنان خیلی خوبی داریم باید تیم اول گروه بالا بیاییم. رفتیم برای بازی‌های حذفی و امیدوارم هر تیمی که مقابل ما قرار می‌گیرد به ان تیم احترام گذاشته و همانند بازی با امارات با ان تیم بازی کنیم. به امارات تبریک می‌گویم که گل زد و اگر گل نمی‌زد تیم سوم می‌شد. امارات در حال پیشرفت است و امیدوارم در بازی‌های بعدی نتیجه بگیرد.

جهانبخش: بیرانوند ما را در بازی نگه داشت

علیرضا جهانبخش در مورد برد امشب مقابل امارات اظهار کرد: خدا را شکر می توانستیم گل های بیشتری بزنیم. پنالتی هم درست نبود اما علی بیرانوند نشان داد بهترین گلر ایران و آسیا است، ما به او اطمینان  داشتیم.

وی در خصوص شادی بعد از گل طارمی که با بیراوند آن را تقسیم کرد، گفت: این تیم خیلی خیلی همدل است و همه هدف بزرگی داریم و همه به انسجام رسدیم. علی بیرانوند ما را در بازی نگه داشت. همه خوب بودند. امیدوارم این همدلی همین طور ادامه داشته باشد. الان ۴ فینال داریم که بازی به بازی سخت تر می شود و ان شالله  با همین کیفیت مسابقات را ادامه بدهیم.

اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان پس از برد مقابل امارات در میکسدزون بازی شرکت کردند.