حمله بیرانوند به جواد خیابانی: ۷۰ سال سن داری ولی به تیم ملی بی‌احترامی کردی!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال درباره پیروزی مقابل امارات اظهار داشت: بحث کلین شیت این است که من شخصا دوست دارم گل نخورم و هر دروازه‌بانی این را دوست دارد. وقتی گل می‌خوریم برای خودم ناراحت نمی‌شوم چون کلین شیت فقط سهم علی بیرانوند نیست بلکه سهم تمام اعضای تیم ملی می‌شود. قطر دور قبل بدون گل خورده تا فینال جام ملتها رفت و این شخصیت به تیم‌شان داد. من به بچه‌ها همیشه می‌گویم باید این شخصیت را به تیم بدهید و وقتی گل نمی‌خورید ترسی برای حریفان دیگر می‌شود. همین روند را قطر در این تورنمنت جلو می‌رود. من هم دوست داشتم این حس گل نخوردن را تا فینال پیش ببریم و اصلا در فینال ۱۰ بر ۹ ببریم و قهرمان شویم. این حس می‌تواند به تیم کمک کند. وقتی گل نخوریم خیلی به بردن نزدیک‌تر هستیم.

وی درباره شرایط تیم ملی گفت: اوضاع ما خیلی خوب است و توانستیم با ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین صعود کنیم. این برای مردم عزیزم و بچه‌ها و کادرفنی امیدوار کننده است تا بتوانیم در بازی بعد با سوریه با روحیه بالا برویم و بازی کنیم. کارمان خیلی سخت است. پیشکسوت‌ها و رسانه‌ها می‌گفتند ما شاید این بازی آخر را واگذار کنیم تا به عنوان تیم دوم برویم چون اینطرف جدول ژاپن است. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید همه بازی‌ها را ببرد. ما به تمام تیم‌ها احترام می‌گذاریم تا عنوان خیلی خوبی به دست بیاوریم. در آخرین بازی گروهی صادق محرمی یک اتفاق سنگین برایش افتاد که همه ناراحت شدیم. امیدوارم که صادق هم به زودی برگردد.

دروازه‌بان تیم ملی عنوان داشت: مرحله گروهی تمام شد و آماده می‌شویم برای مرحله حذفی. دیگر جای اشتباه و جبران نداریم و باید تمرکز کنیم. ما از قبل این اتفاق برای‌مان افتاد‌. باید به تمام تیم‌ها احترام بگذاریم. وقتی عراق ژاپن را می‌برد و اردن با کره مساوی می‌کند، نشان می‌دهد نباید هیچ تیمی را دست‌کم بگیریم. قبل از رقابت‌ها فقط کره را به عنوان رقیب سرسخت در نظر داشتیم ولی عراقط ازبکستان، اردن و قطر هم قابل احترامند. فردا مشخص می‌شود که کره اینطرف می‌ماند یا خیر. اول فقط به کره فکر می‌کردیم حالا ژاپن هم اضافه شده است. باید برای قهرمانی بازی به بازی جلو برویم.

بیرانوند در مورد لزوم انتقاد سازنده گفت: بچه‌های ما انتقاد فنی را دوست دارند. خودم انتقاد فنی را دوست دارم. اگر روی من انتقاد فنی نشود پیشرفت نمی‌کنم و مغرور می‌شوم. یکی باید بگوید یک کار من اشتباه است تا روی آن بیشتر تمرکز کنم. انتقاد فنی را دوست داریم ولی بی‌احترامی را نه؛ اینکه یک مجری با ۵۰-۶۰-۷۰ سال سن بگوید بچه‌های پشت صحنه را جمع کنیم و گرم کنیم هنگ‌کنگ را می‌زنیم، این به بازیکن تیم ملی بی‌احترامی نمی‌شود بلکه به کل کشور بی‌احترامی است.

وی در پایان تصریح داشت: امیدوارم این اتفاق دیگر نیفتد و حمایت کنند. اگر تا الان نیفتاده از امروز باید بیفتد. ما الان هیچ راهی نداریم که جبران کنیم و باید مستقیم بلیت برگشت بگیریم. تنها چیزی که می‌تواند ما را تا ۲۰ بهمن نگه دارد، فقط انرژی مثبت و دعای مردم است‌.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال نقدهای تندی نسبت به اظهارات جواد خیابانی داشت.