جام ملت‌های آسیا| مسیر تیم ملی تا فینال مشخص شد؛ همه‌چیز مهیای ایران - ژاپن

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ با پایان بازی‌های باقی‌مانده از هفته آخر مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ - قطر در گروه‌های E و F، تکلیف تمام تیم‌های صعودکننده به مرحله یک‌هشتم نهایی جام مشخص شده‌است.

بر این اساس تیم‌های ایران - سوریه - عربستان - کره جنوبی - استرالیا - اندونزی- عراق - اردن - امارات - تاجیکستان- قطر - فلسطین - زبکستان - تایلند و ژاپن - بحرین به مرحله حذفی صعود کرده و با یک‌دیگر بازی خواهند داشت.

پسران امیر قلعه‌نویی پس از نمایش موفق در سه دیدار اخیرشان که 9 امتیاز کسب کردند و در صدر جدول گروه C جام ملت‌های آسیا قرار گرفتند، باید از ساعت 19:30 چهارشنبه شب هفته آینده (یازدهم بهمن‌ماه) در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه شهر دوحه مقابل تیم ملی سوریه قرار بگیرند و پس از آن هم در دور یک‌چهارم نهایی یک رقابت فوق‌العاده جذاب و هیجان‌انگیز و البته دشوار را در پیش دارند.

ملی‌پوشان ایران در صورت پیروزی مقابل سوریه و سه روز پس از این بازی، باید در روز شنبه، چهاردهم بهمن‌ماه، در ورزشگاه البیت به مصاف برنده دیدار تیم‌های بحرین و ژاپن بروند و رقابت جذاب و سخت‌ترین بازی خود را انجام بدهند تا شانس خود را برای رسیدن به نیمه نهایی امتحان کنند.

شاگردان قلعه‌نویی در صورت برتری مقابل یکی از تیم‌های بحرین یا ژاپن، به طور قطعی در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا در روز چهارشنبه، هجدهم بهمن‌ماه، با یکی از تیم‌های «قطر یا فلسطین» یا «ازبکستان یا تایلند» دیدار خواهند داشت.

برنامه بازی‌های این مرحله به شرح زیر مشخص شد:

یکشنبه ۲۸ ژانویه(۸ بهمن)

ساعت ۱۵_ ورزشگاه جاسم بن حمد 

استرالیا_ اندونزی 

ساعت ۱۹:۳۰_ ورزشگاه احمد بن علی الریان 

تاجیکستان_ امارات

 

دوشنبه ۲۹ ژانویه(۹ بهمن)

ساعت ۱۵_ ورزشگاه خلیفه 

عراق_ اردن 

ساعت ۱۹:۳۰_ ورزشگاه البیت 

قطر_ فلسطین

 

سه‌شنبه ۳۰ ژانویه(۱۰ بهمن) 

ساعت ۱۵_ ورزشگاه الجنوب 

ازبکستان_ تایلند 

ساعت ۱۹:۳۰_ ورزشگاه اجوکیشن سیتی 

عربستان_ کره جنوبی

 

چهارشنبه ۳۱ ژانویه(۱۱ بهمن)

ساعت ۱۵_ ورزشگاه الثمامه 

بحرین_ ژاپن

ساعت ۱۹:۳۰_ ورزشگاه عبدالله بن خلیفه 

ایران_ سوریه

مسیر تیم ملی فوتبال کشورمان تا مراحل پایانی جام ملت‌های آسیا مشخص شده‌است.