استقبال بی‌نظیر نوجوانان و جوانان از اعتکاف

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر یک سپیده قاسمی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک» گفت: میزان استقبال نوجوانان و جوانان از مراسم اعتکاف سال جاری چشم‌گیر بوده و این نشان می‌دهد که این نسل ایمان‌شان قوی است و تشنه دین هستند.

 
مدرس حوزه ادامه داد: مؤمنان واقعی کسانی هستند که بتوانند مرز بین حق و باطل را تشخیص دهند و بر هوای نفس خود غلبه کنند.
 
وی افزود: اعتکاف بهترین فرصت برای جهاد تبیین و معرفی امام عصر (عج) به نوجوانان و جوانان است، زیرا دشمن تمام تلاش خود را در عرصه فضای مجازی انجام داده تا این نسل را از دین دور کند.
 
قاسمی تصریح کرد: معرفی امام زمان (عج) و بیان ویژگی‌های دوران حکومت مهدوی یک ضرورت است، زیرا شناخت نسل نوجوان و جوان نسبت به یار دوازدهم بسیار کم و ناچیز است.
 
این کارشناس گفت: اگر بتوانیم در همین دوران نوجوانانی بهترین دوست و همدم را پروردگار متعال معرفی کنیم و حلقه وصل معبود با خالق باشیم، قطعاً این نسل در آینده فریب وعده‌های دروغین دشمن را نخواهد خورد.
 
وی ادامه داد: نسل نوجوان و جوان، آینده‌سازان کشور هستند که باید بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم و اجازه ندهیم که دشمن بر آن‌ها غلبه کند.
 
قاسمی افزود: تیپ‌های شخصیتی مختلف در اعتکاف وجود دارد و این خودش یک فرصت است تا اهمیت حجاب و عفاف را به صورت اصولی و منطقی برای نسل جوان تبیین کنیم، زیرا اگر حقیقت حجاب تبیین شود، همه تشنه آن خواهند شد.
 
این مدرس حوزه گفت: بسیاری از جوانان ما با حضور در اعتکاف مسیر زندگی خود را تغییر داده و عاقبت‌به‌خیر شدند و چه دخترانی که در این مراسم حجاب برتر را برای باقی عمر خود برگزیدند.
 
این مدرس حوزه در خاتمه افزود: اعتکاف سه روز تمرین بندگیِ معبود در محضر خداوند متعال و بهترین فرصت برای اندیشیدن و خلوت کردن با پروردگار است، در عصر کنونی که دنیای مجازی بین معبود و خالق فاصله انداخته، اعتکاف باعث می‌شود که افراد با فاصله گرفتن از دنیای حقیقی، ساعاتی با معبود خود خلوت و بندگی کند.
مدرس حوزه گفت: امسال استقبال نوجوانان و جوانان از مراسم اعتکاف چشم‌گیر بوده و این نشان می‌دهد که این نسل‌ تشنه دین است.