پایان سرگیجه پرسپولیس با اوسمار؛ بازی تکراری مدیران سرخ با اسامی بزرگ!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ هفته‌ها پس از اعلام استعفای یحیی گل‌محمدی از سرمربی‌گری تیم فوتبال پرسپولیس و تأیید استعفای وی توسط مدیران باشگاه، اعضای هیأت‌مدیره پس از بالا و پائین کردن چندین روزه هواداران، به اسمی بهتر از اوسمار لوس ویه‌را، همان دستیار برزیلی گل‌محمدی برای هدایت سرخ‌پوشان نرسیدند.

در این چند هفته اسامی پرطمطراق زیادی نظیر مارکوس پاکه‌تا، پاکو لوپز و برانکو ایوانکوویچ بر سر زبان‌ها افتاد و رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم وعده داد که سرمربی جدید این تیم، ایرانی نیست تا دل هواداران از برنگشتن امثال حمید درخشان و حسین عبدی و سایر گزینه‌ها راحت شود اما تصمیم درویش، دم‌دستی‌ترین تصمیم لقب گرفت.

بیشتر بخوانید؛
رسمی: انتخاب اوسمار ویه‌را به عنوان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس

پس از تسویه حساب مالیات عقب‌افتاده برانکو در ایران و حذف تیم ملی عمان از جام ملت‌های آسیا، پیش‌بینی می‌شد که مرد محبوب سکوهای سرخ با کارنامه سه بازی؛ ۲ تساوی، یک شکست، فقط ۲ امتیاز و حذف در مرحله گروهی با دستی پائین‌تر از قبل به پرسپولیس برگردد اما مرد اخراجی از عمان، وقعی به پیشنهاد قرمزها نداشت.

اخراج از دیناموزاگرب، اخراج از الوحده امارات، اخراج از الاهلی عربستان و عدم ادامه همکاری اخراج‌گونه در تیم ملی عمان؛ نقاط پررنگ کارنامه ایوانکوویچ در سال‌های اخیر بوده. در واقع برانکو به جز پرسپولیس، در هیچ‌کجای دیگر موفق نبوده اما این سرمربی 70 ساله به پرسپولیس برنگشت چون احتمالاً می‌دانست بازگشت در این شرایط موفقیت‌آمیز نیست.

زیرکی و فراست برانکو از آن جا نشأت می‌گیرد که یحیی هم نتوانست با شگرد مدیریتی رضا درویش کار کند و البته مدیران سرخ در خرید لیست بازیکنان مدنظر برانکو هم ناتوان بوده‌اند. از همین رو اوسمار که همین حالا مسئولیت فنی با اوست، با حمایت عجیب و یک‌طرفه بازیکنان روی نیممت داغ هدایت پرسپولیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید؛
درویش: اگر گواردیولا را هم به پرسپولیس می‌آوردیم ۲ ماه زمان می‌خواست!

مشخص نیست مدیران باشگاه پرسپولیس که توان تأمین مبلغ 500 هزار دلار برای به خدمت گرفتن پاکو لوپز، یک گزینه معقول و باکارنامه اسپانیایی را نداشته‌اند، چطور و با چه پشتوانه‌ای پای میز مذاکره با برانکویی نشسته‌اند که آخرین بار از پرسپولیس بیش از یک میلیون یورو گرفت و اصلاً سرمربی ارزانی هم نیست؟!

با کنار هم گذاشتن تکه‌های پازل، مشخص می‌شود که انتصاب ویه‌را به هدایت سرخ‌پوشان، تصمیمی است که خیلی زودتر از این‌ها در اتاق مدیرعامل باشگاه و مشاورش گرفته شده و نام‌هایی مانند برانکو، لوپز و ... فقط در حد سرگرمی و بازی با احساسات و تعصب هواداران بوده‌اند تا چند صباحی هم بدین شکل بگذرد!

بازیکنانی که از اوسمار حمایت کرده‌اند، قطعاً نقشی مهم در عدم حضور گزینه‌های دیگر روی میز مذاکره و یا عقد قرارداد دارند. بی‌تردید تبعات تلخ تصمیم شبانه 7 بهمن ماه، در ادامه به گردن بازیکنان و افرادی خواهد بود که راه‌های حضور گزینه‌های موفق -نه لزوماً برانکو- را در پرسپولیس بستند و این تیم را با بحران مواجه کرده‌اند.

مدیران باشگاه پرسپولیس در عین تعجب پس از اعلام اسامی بزرگ، با یک نام دم‌دستی و نه‌چندان مطرح به توافق رسیدند.