طارمی: بیرانوند ثابت کرد بهترین گلر تاریخ است/ بیرانوند: هر کسی در بازی با ژاپن بمیرد، شهید حساب می‌شود!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا اعزامی به قطر؛ تیم ملی ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام ملتهای آسیا برابر سوریه در ضربات پنالتی به پیروزی رسید. در پایان این بازی بازیکنان ایران در میکسد زون ورزشگاه صحبت کردند.

جهانبخش: قبول ندارم که بد بازی کردیم!

علیرضا جهانبخش هافبک تیم ملی فوتبال بعد از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه در مرحله یک هشتم اظهار داشت:  بعد از 10 نفره شدن کارمان سخت شد و وقتی به وقت اضافه رفتیم آنقدر خیال‌مان راحت بود که به بچه‌ها گفتم 30 دقیقه از جان مایه بگذارید تا کار به ضربات پنالتی برسد چرا که به علیرضا بیرانوند اعتماد داشتیم.

وی افزود: پنالتی‌ها از کریم انصاری‌فرد تا احسان حاج صفی سطح بالایی داشت. در یک هفته اخیر مدام ضربات پنالتی تمرین کرده بودیم.

بازیکن تیم ملی گفت: این بازی نشان داد چقدر تیم همدل است. در این چند بازی گفتیم این تیم یکی از همدل‌ترین تیم‌هایی است که وجود داشته و این شعار نبوده است. بچه‌ها نشان دادند چقدر پشت همدیگر هستند. در وقت‌های عادی باید کار را تمام می‌کردیم و موقعیت‌های خیلی خوبی داشتیم ولی  تبدیل به گل نشد. اگر موقعیت‌هایمان به گل می‌رفت، بازی متفاوت می‌شد.  قبل از مرحله حذفی به بچه‌ها گفته بودیم شاید در اینگونه بازی‌ها یک موقعیت داشته باشیم و همان یک موقعیت تفاوت کار را نشان دهد.

جهانبخش در پاسخ به این سؤال که آیا قبول دارد تیم ملی بازی بدی مقابل سوریه ارائه داد، تصریح کرد: قبول ندارم. در نیمه اول بازی خوبی انجام دادیم و موقعیت‌های خوبی داشتیم. 10 دقیقه ابتدایی نیمه دوم خوب بودیم اما بعد از اینکه گل خوردیم و 10 نفره شدیم طبیعی بود که افت کنیم.

وی افزود: با این روحیه خیلی خوب باید ریکاوری کنیم و آماده بازی بعدی شویم.

بیرانوند: هر کسی در بازی با ژاپن بمیرد، شهید حساب می‌شود!

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان پس از پیروزی ایران مقابل سوریه در ضربات پنالتی در مرحله یک‌هشتم نهایی، اظهار داشت: ابتدا این پیروزی را به مردم ایران تبریک می‌گویم. فکر می‌کنم مردم خیلی بابت این بازی اذیت شدند. ما در این هفت، هشت روز که فرصت داشتیم، قلعه‌نویی به ما می‌گفت این بازی سخت‌ترین بازی ماست. سوریه همیشه با ایران بهترین بازی‌هایش را انجام می‌دهد. ما بازی را خوب شروع کردیم و موقعیت داشتیم و وقتی توپ‌های ما به گل تبدیل نشدند، احساس بدی پیدا کردم.

وی ادامه داد: من وقتی اشک مهدی طارمی را دیدم، خیلی ناراحت شدم. او بازیکن بزرگی است و خیلی ناراحت بود. من زمان پنالتی‌ها به او گفتم که نگران نباشد و خیالت راحش باشد. وقتی مهدی اخراج شد، من گفتم بازی فقط به پنالتی‌ها برود. من وظیفه‌ام را انجام دادم، خدا را شکر که توانستم به تیم کمک کنم.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: ما دو دوره است که به ژاپن می‌خوریم و مهدی طارمی در هر دو بازی نبوده. مطمئنم ژاپن بازی سختی با ما خواهد داشت، ما آمدیم که با قهرمانی برگردیم. مردم ایران باید از امشب به ما انرژی بدهند، چون وقتی نداریم و شنبه باید با ژاپن بازی کنیم.

بیرانوند درباره اینکه در ضربات پنالتی همه استرس داشتند، گفت: من هم خودم استرس داشتم ، چون اینکه مردم و بازیکنان همه خیال‌شان از دروازه راحت بود، وظیفه من را سنگین‌‌تر می‌کرد و من فقط به این فکر می‌کردم که با تمام تمرکز به تیم کمک کنم. می‌دانستم که بچه‌ها پنالتی عالی می‌زنند. بازی برای ما سخت تمام شد و فکر می‌کنم زمانی برای ریکاوری نداریم. برنامه‌ریزی عجیبی است، ما 8 روز استراحت کردیم و دوباره بعد از 3 روز باید بازی کنیم.

بیرانوند درباره اخراج طارمی عنوان کرد: مهدی در زمان پنالتی‌ها پیش من آمد و گفت تو بهترین دروازه تاریخ هستی و باید کار را در بیاری. من استرس مردم را داشتم. برای مهدی ناراحت هستم؛ دو دوره است که بازی با ژاپن برای او طلسم شده است. به بازیکنان گفتم اگر قرار است اتفاقی بیفتد، باید به مهدی کمک کنیم چون او خیلی دوست داشت که در این جام تیم ملی موفق باشد، به هر حال در جام ملت‌های آینده خیلی از بازیکنان نیستند. ژاپن مدعی اصلی است و همه باید به آنها احترام بگذاریم، این تیم بازیکنان خوبی در بهترین تیم‌های اروپا دارد. ما هم بازیکنان خیلی خوبی داریم و مطمئنم اتفاقات خوبی می‌افتد. انرژی مردم را پشت سرمان داریم.

دروازه‌بان تیم ملی در پاسخ به این سوال که قلعه‌نویی بعد از بازی چیزی نگفت، عنوان کرد: قلعه‌نویی مثل همیشه تشکر کرد و من هم گفتم اگر کاری کردم وظیفه‌ام بوده. ما واقعاً نگران او هستیم چون حالش خیلی بد بود و تا الان کسی جرأت نداشته که نگاهش کند و نتوانستیم بخندیم.

وی در خصوص پنالتی سوریه خاطرنشان کرد: می‌دانستم که پنالتی است ولی به بچه‌ها گفتم دعا کنید که آفساید باشد چون مچ پای بازیکن سوریه را زدم.

بیرانوند در پاسخ به این سوال که چقدر انگیزه دارید تا ژاپن را شکست دهید؟ گفت: مطمئن هستم اگر قرار است برای اولین بار یک بازیکن تیم ملی از دوندگی بمیرد، فکر می‌کنم بازی با ژاپن باشد چون بازیکنان انگیزه دارند. هر کسی در این بازی بمیرد، شهید حساب می‌شود!

قدوس: دوست دارم که در پستهای مختلف بازی می کنم

سامان قدوس بعد از پیروزی مقابل سوریه در مورد تعویضش در نیمه دوم و اینکه آیا مصدومیتی داشته که تعویض شد، اظهار داشت: نه مشکل فیزیکی و مصدومیتی نداشتم. 

وی در مورد اینکه در تیم ملی ایران در پستی متفاوت تر از تیم باشگاهی اش بازی می‌کند، گفت: من در پست های مختلف در تیم های مختلف بازی کرده‌ام و ابتدا از همه باید از قلعه نویی که به من شانس بازی در تیم ملی را داد، تشکر کنم. در پست های مختلف بازی می‌کنم و این اتفاق کاملا در فوتبال طبیعی است و این مساله را از نظر شخصی دوست دارم.

قدوس در مورد تفاوت تیم ملی نسبت به سال گذشته در جام جهانی اظهار داشت: بزرگ ترین تفاوت این است که بازیکنان به سطح بالاتری رسیده اند و در سطح بالاتری بازی می‌کنند.

رضاییان: خودمان بازی را سخت کردیم

رامین رضاییان مدافع تیم ملی پس از بازی ایران و سوریه اظهار داشت: بازی را خودمان سخت کردیم، اگر از موقعیت‌هایمان به نحو احسن استفاده می‌کردیم بازی به اینجا کشیده نمی‌شد. با این حال این فوتبال است و زیبایی فوتبال همین است. چیزی از ارزش بازیکنان کم نمی‌شود. دیدید که 10 نفره هم سوریه دفاع می‌کرد و از ما همان ترس را داشت. خداراشکر در نهایت بازی را بردیم و یک اتفاق خوب رخ داد.

وی ادامه داد: با تمام احترامی که برای تیم سوریه قائلم، بازی را خودمان سخت کردیم و بازی نبود که به استرس برسد. من خودم دوست نداشتم که بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود زیرا بچه‌ها خسته می‌شوند و ریکاوری سخت است. امیدوارم بدن بچه‌ها خوب ریکاوری بشود و ان شاءالله برای یک بازی سخت آماده شویم.

رضاییان در خصوص بازی با ژاپن اظهار داشت: نمی‌توان هیچ چیزی را پیش بینی کرد. ما بهترین خودمان را می‌گذاریم. انرژی مثبت شما، رسانه‌ها و مردم را می‌خواهیم. چیزی که مهم است ریکاوری و ذهن خوب است.

طارمی: بیرانوند ثابت کرد بهترین گلر تاریخ است

مهدی طارمی مهاجم تیم ملی پس از بازی ایران مقابل سوریه در پاسخ به اینکه در دیدار با ژاپن حضور ندارد، اظهار داشت: مهم این بود که بردیم. ممنونم از بچه‌ها، ممنونم از غیرتی که گذاشتند. آخر بازی با علی بیرانوند حرف زدم و مخصوصا او دمش گرم. او خیلی لطف کرد. به او گفتم که اگر بهترین گلر تاریخ هستی، خودت را نشان بده. ما که مطمئن هستیم و به او اعتماد داریم.

وی ادامه داد: من دعا دعا می‌کردم که بازی به پنالتی بکشد چون مطمئن بودم که بیرانوند کار را برای ما در می آورد. بچه‌ها هم آنقدر در این هفته‌ها پنالتی تمرین کردند که می‌دانستم می‌بریم. فقط دنبال این بود که به پنالتی برسد. خداراشکر که توانستیم ببریم و علیرضا بیرانوند نیز ثابت کرد که بهترین گلر تاریخ است.

مهاجم تیم ملی در مورد صحنه اخراجش از زمین گفت: کارت زرد اول را قبول ندارم. حتی داور هم وقتی با کریم انصاری‌فرد صحبت می‌کرد گفت من اشتباه کردم و صحنه را ندیدم، چون من پریدم و بعد از آن سُر خوردم و دنبال پنالتی گرفتن نبودم. صحنه دوم اما قطعاً کارت زرد داشت و اصلاً‌ حواسم نبود کارت دارم. موقعی که تکل را زدم فهمیدم.

طارمی در واکنش به اخطارهای بی‌مورد تیم ملی تصریح کرد: این دوره فقط کنعانی‌زادگان و صادق محرمی کارت گرفته‌اند. به هر حال فوتبال است و پیش می‌‌آید.

وی راجع به بازی سختی شنبه آینده مقابل ژاپن و اینکه دیدار مقابل این تیم طلسم شده، گفت: شک نکنید بچه‌ها کار را درمی‌آورند. تا سه نشه،‌ بازی نشه! این دفعه شک نکنید می‌چرخد. مهم تیم بودن است که ما تیم هستیم.

انصاری فرد: کاری کنم دل طارمی در بازی بعدی شاد شود

کریم انصاری فرد مهاجم تیم ملی پس از دیدار ایران مقابل سوریه اظهار داشت: تک تک مردم ایران در ضربات پنالتی داشتند ما را دعا می‌کردند. دست تک تک آنها را می‌بوسم و امیدوارم در بازی‌های بعدی نیز ما را از دعای خیرشان محروم نکنند. 

وی ادامه داد: من خودم وقتی جمع شدیم تا برای پنالتی آماده شویم، با اعتماد به نفس به همه گفتم که خیالتان راحت چون علیرضا بیرانوند را داریم.

انصاری فرد اظهار داشت: مهدی طارمی آنقدر برای ما و برای فوتبال ملی ما هم افتخار آفریده و من قول می‌دهم کاری کنم که در بازی بعدی دلش شاد شود

خلیل زاده: نزنی، می‌خوری!

شجاع خلیل زاده مدافع تیم ملی پس از بازی ایران مقابل سوریه اظهار داشت: نزنی، می‌خوری! خدا را شکر، خدا کمک‌مان کرد و توانستیم ببریم. همین امروز هم سوریه 4-5 گل باید می‌خورد ولی تیم چقری است.

وی ادامه داد: بازی با استرالیای سوریه را کاملا آنالیز کردیم. خیلی خوب دفاع می‌کند و تنها یک گل دریافت کرده بود.

مدافع تیم ملی ایران در خصوص بازی  با ژاپن گفت: بدون مهدی طارمی خیلی است ولی می‌توانیم این تیم را ببریم. تلاش می‌کنیم و غیرت ایرانی را نشان می‌دهیم تا ان شاءالله با شکست ژاپن بتوانیم قهرمان بشویم.

وی ادامه داد: برای وطنم بازی کردن همین است که با تمام جانم بازی کنم. برای کشورم ایران جانم را هم می‌دهم. نه فقط من، همه بچه‌ها.

ابراهیمی: هدف ما فینال است

امید ابراهیمی هافبک تیم ملی بعد از پیروزی مقابل سوریه در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا اظهار داشت: اول این برد سخت را تبریک می گویم. بازی سختی شد اما خدا را شکر عبور کردیم و من هم به عنوان بازیکن سعی کردم بهترین عملکرد را داشته باشم البته کمی هم مریض بودم. سعی کردم بتوانم به تیم کمک کنم.

وی در مورد مسابقه با ژاپن بدون حضور مهدی طارمی، گفت: مهدی یک وزنه ای بزرگ برای تیم ملی است. بازیکنان سعی می کنند جای خالی او را پر کنند دل او با تیم است. ژاپن تیم قابل احترامی است اما باید بهترین عملکردمان را داشته باشیم. باید مقابل ژاپن بی نقص بازی کنیم.

ابراهیمی در مورد کری هواداران سوری گفت: در زمین خیلی چیزی متوجه نمی‌شویم. تمرکزمان روی بازی است و به بیرون توجه نمی‌کنیم. دیدید که هر 5 بازیکنی که پنالتی زدند و بیرانوند با تمرکز بالا کار کردند.

وی در مورد اینکه مشکلی برای بازی در 90 دقیقه ندارید، گفت: هر وقت کادرفنی صلاح دید به میدان آمدم تا بهترین عملکردم را داشته باشم؛ چه 5 دقیقه چه بیشتر.

ابراهیمی درمورد ضربات پنالتی گفت: ما در هفته گذشته همیشه در آخر تمرین پنالتی تمرین می کردیم و  هر بازیکن پنالتی می زد. توانستیم از این مرحله عبور کنیم. در مرحله حذفی هستیم و کادرفنی به همه چیز فکر می کند.

هافبک تیم ملی در مورد اینکه تصور می‌کرد چنین بازی دشواری با سوریه داشته باشیم، گفت: تصور نمی‌کردیم بازی با سوریه اینگونه شود وقتی توپ هایمان گل نشد مهدی هم اخراج شد. 10 نفره شدیم و سخت شد اما در نهایت توانستیم عبور کنیم.

وی درمورد کیفیت جام ملت‌ها گفت: کیفیت خوبی بود. تیم های دیگر هم دیدید همه راضی بودند از کیفیت مسابقات.

وی افزود: بازی با سوریه سخت شد و ۱۰ نفره شدیم اما نشان دادیم یک تیم هستیم و جای خالی مهدی طارمی را که اخراج شده بود را پر کردیم.

بازیکن تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: حالا به بازی با ژاپن فکر خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا در این بازی بهترین نتیجه را کسب کنیم.

ابراهیمی گفت: هدف ما از روز اول این بوده که بازی به بازی پیش برویم و به فینال برسیم. برنامه ما تا روز آخر نیز همین خواهد بود.

بازیکنان ایران در میکسد زون بازی ایران و سوریه صحبت کردند.