بیرانوند: با قلب‌مان برای پرچم ایران بازی کردیم/ انصاری‌فرد: به مردم ایران بدهکاری داشتیم

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای آسیا با نتیجه 2 بر یک ژاپن را شکست داد تا به نیمه نهایی صعود کند.

در پایان این بازی، بازیکنان ایران درباره این برد در میسکدزون ورزشگاه صحبت کردند.

عزت اللهی: در این چند وقت نامهربانی زیاد دیدیم

سعید عزت‌اللهی پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: در نیمه نخست یک لحظه تمرکزمان را از دست دادیم و گل خوردیم ولی در مجموع ژاپن توپی روی دروازه ایران نیاورد. قبل از این بازی هم قسم شده بودیم و با توجه به انرژی که از بازیکنان می‌دیدم، دنبال شادی دل مردم بودیم. از فردا باید تمرکزمان را برای بازی بعدی بگذاریم.

وی در مورد اینکه چه اتفاقی افتاد که نمایش بازیکنان در نیمه دوم متفاوت شد، تصریح کرد: 8،9 سال در کنار بازیکنان در تیم ملی هستم و در زمین می‌دیدم که ما چقدر بهتر هستیم. ترس را در وجود ژاپنی‌ها می‌دیدم، مخصوصا در شروع بازی. روی خوش‌شانسی و عدم تمرکز ما گل زدند. عین روز روشن بود که به ژاپن گل می‌زنیم. دوست داشتیم کار بزرگی را انجام دهیم؛ حالا می‌خواهد اسمش انتقام باشد یا هر چیزی.

هافبک تیم ملی در خصوص اینکه شاید خیلی‌ها فکر کنند برنده دیدار ازبکستان و قطر حریف آسانی برای ایران در مرحله نیمه‌نهایی خواهد بود، گفت: اصلا اینطور نیست. شاید کسی فکر نمی‌کرد اردن به این مرحله برسد، همانطور که برخی‌ ما را مقابل ژاپن بازنده می‌دانستند. درددل زیاد است و در این چند وقت نامهربانی‌های زیادی دیدیم اما مردمی که در ورزشگاه حضور داشتند و همینطور حمایت رسانه‌ها در قطر را فراموش نمی‌کنیم.

بیرانوند: با قلب‌مان برای پرچم ایران بازی کردیم

علیرضا بیرانوند پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن اظهار داشت: همانطور که قبل از بازی گفتم حیف است که یکی از این دو تیم حذف شود. خوشحالم که در این جام ماندیم و تیم ژاپن که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی بود به کشورش بازگشت. امیدوارم خوشحالی ما فقط تا امشب باشد و به قول قلعه‌نویی تا قبل از تمرین فردا خوشحال باشیم و بعد تمرکز کنیم و به فکر بازی بعد باشیم که می‌تواند ما را به فینال ببرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بین دو نیمه امیدوار به بازگرداندن نتیجه بوده است یا نه، گفت: اصلاً شک نکنید، انرژی که من در رختکن دیدم را شاید باور نکنید. ما فقط به مردم‌مان فکر می‌کردیم و می‌دانستیم آنها انتظار دارند. بعد از گلی که خوردیم 10 دقیقه عالی بازی کردیم؛ بعد از آن به خودمان باور داشتیم که می‌توانیم به این تیم گل بزنیم و حتی شکست‌شان دهیم. شاید هر تیم دیگری جای ما بود بعد از گل تساوی عقب می‌کشید، اما این اتفاق برای ما نیفتاد و یک نیمه کاملاً یکطرفه بود. دست تک تک بچه‌ها را می‌بوسم و نشان دادند لیاقت‌شان این است که دست پُر به ایران بازگردند.

دروازه‌بان تیم ملی درباره اینکه راز پیروزی تیم ایران چه بوده است، تصریح کرد: راز پیروزی ما همدلی بود. با قلب‌مان و برای پرچم کشورمان بازی کردیم. می‌دانستیم ژاپن بازیکنان بزرگی دارد، اما ما هم بازیکنان بزرگی داریم و با قلب‌مان بازی کردیم.

بیرانوند راجع به شانس قهرمانی تیم ایران عنوان کرد: ما از روز اول آمدیم که هفت بازی انجام دهیم. تا الان پنج بازی انجام دادیم و ان‌شاءالله دو بازی دیگر هم انجام می‌دهیم.

انصاری‌فرد: به مردم ایران بدهکاری داشتیم

کریم انصاری‌فرد پس از پیروزی 2 بر یک ایران مقابل ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023، گفت: این پیروزی مبارک مردم عزیز کشورمان باشد. قطعاً بازی‌های بعدی مهم است؛ اما فکر می‌کنم بدهکاری به مردم ایران داشتیم. این پیروزی نقطه کوچکی بود. امیدوارم مردم از ما بپذیرند، ما در کنار آنها هستیم.

وی افزود: می‌دانیم در این شرایط که وضعیت اقتصادی خوب نیست مردم همیشه تیم ملی را حمایت کردند ما به عشق آنها به زمین می‌رویم. امیدواریم در بازی‌های بعدی هم مثل امروز دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کنیم.

خلیل‌زاده: می‌خواهیم قهرمان آسیا شویم

شجاع خلیل‌زاده پس از پیروزی ۲ بر یک تیم ملی مقابل ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳، اظهار داشت: خدا را شکر که توانستیم دل مردم را بعد از مدت‌ها شاد کنیم. ما در بین دو نیمه و وقتی که در رختکن بودیم، من مطمئن بودم که بازی را می‌بریم، چون یک تیم متحد هستیم که می‌خواهیم قهرمان شویم و ان‌شاءالله بعد از مدت‌ها با قهرمانی مردم ایران را شاد کنیم.

وی درباره اینکه خط دفاعی تیم ملی امروز اجازه قدرت‌نمایی به مهاجمان ژاپن نداد، گفت: به نظر من تنها خط دفاعی خوب نبود، کل تیم خوب بودند. همه با هم و یکدل بودیم و امیدوارم که  این شرایط ادامه داشته باشد و در بازی‌ بعدی هم نتیجه بگیریم.

مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که «در بین دو نیمه چه اتفاقی افتاد؟»، تصریح کرد: قلعه‌نویی در بین دو نیمه انرژی مثبت داد تا برویم و بازی را ببریم. خدا را شکر بعد از مدت‌ها امیرخان کسی را نزد! این برد همین امشب برای ما تمام می‌شود و از فردا یک روز جدید داریم و باید به فکر بازی بعد باشیم. ما می‌خواهیم قهرمان شویم و بازی با ژاپن سخت‌ترین بازی ما بود، ان‌شاءالله به فینال برسیم و با دعای مردم قهرمان شویم.

آزمون: در عمرم همدل‌تر از تیم فعلی ندیدم

سردار آزمون بعد از پیروزی ایران مقابل ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023، اظهار داشت: بازی خوب و سنگینی بود و خدا را شکر برنده شدیم.

وی در پاسخ به این سوال که در بین دو نیمه چه اتفاقی افتاد که همه چیز متفاوت شد، گفت: به همدیگر خیلی دلگرمی می‌دهیم. در عمرم واقعاً تیمی اینقدر اتحاد داشته باشد. زمان کی‌روش، اسکوچیچ  هم این موضوع را ندیدم. این موضوع باعث شد به بازی برگردیم. 

بازیکن تیم ملی در مورد گل آفسایدش که به خاطر فاصله 5 میلی‌متری رد شد، تصریح کرد: دیگر وزنه کار نمی‌کنم! بازی است و کمک داور ویدیویی یک وقت به سود تو است و گاهی به ضررمان.

آزمون  راجع‌به اینکه وقتی قلعه‌نویی در نشست خبری بعد از بازی سوریه گفته بود بعضی بازیکنان بزرگ تیم ملی، بزرگی نکردند، گفت: وقتی مربی این همه به من احترم می‌گذارد، مشکلی ندارم اصلاً اسم من هم بیاورد چون از من انتظار دارد. شاید اگر آنطور حرف نمی‌زد من اینگونه بازی نمی‌کردم. وقتی مربی از من ناراحت است انگار پدرم از من ناراحت است. 

وی در مورد پاس گل‌هایی که در جام ملت‌ها به دیگر بازیکنان می‌دهد، گفت: دیگر یک جوری لقمه را در دهانشان می‌گذارم!

شهاب: به غیر از محرمی و حسینی مصدومی نداریم

علیرضا شهاب درباره وضعیت بازیکنان مصدوم تیم ملی فوتبال ایران گفت: خدا را شکر مصدومی نداریم، به غیر از صادق محرمی و سیدمجید حسینی که این تورنمنت را از دست دادند. در دو روز گذشته تمام توان کادر پزشکی در اختیار بازیکنان بود تا ریکاوری خوبی داشته باشند. دست ماساژورهای تیم را می‌بوسم و شاید آنها سه ساعت خوابیدند تا بازیکنان را آماده بازی با ژاپن کنند.

وی در مورد اینکه محمد محبی با برانکارد از زمین خارج شد، تصریح کرد: مصدومیت محبی ناشی از فشار بازی و استارت‌های بازی بود و مشکلی ندارد.

فیزیوتراپ تیم ملی فوتبال ایران راجع به آخرین وضعیت مجید حسینی اظهار داشت: حسینی تا سه هفته آینده اجازه تمرین ندارد. برای بازی نیمه نهایی 72 ساعت فرصت برای ریکاوری خواهیم داشت که زمان مناسبی است.

پورعلی‌گنجی: بچه‌ها با قلب‌شان بازی کردند و بردند

مرتضی پورعلی‌گنجی پس از پیروزی ایران مقابل ژاپن اظهار داشت: به همه مردم کشورم تبریک می‌گویم. مشخص بود که بچه‌ها از جان و دل می‌خواستند برنده باشند.

وی در ادامه افزود: این اتفاقی بود که در چندین سال اخیر رقم نخورده بود و خدا را شکر (بازیکنان) با قلب‌شان بازی کردند و به این برد رسیدند. این برد لذتبخش بود، بچه‌ها زحمت کشیدند و خدا را شکر بردیم.

قربانعلی‌پور: ژاپنی‌ها بد نبودند، ما فوتبال‌مان را دیکته کردیم

علی‌اصغر قربانعلی‌پور پس از برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا درباره آمادگی بدنی بازیکنان ایران در دو بازی اخیر گفت: زحمات بازیکنان بود. ما بعد از بازی قبلی بلافاصله ریکاوری را شروع کردیم و با کمک تیم پزشکی و بازیکنان ریکاوری به‌روز و علمی داشتیم و نتیجه‌اش را در بازی با ژاپن دیدیم. ضمن اینکه ریکاوری دیدار با ژاپن نیز از رختکن آغاز شد.

وی با اشاره به نمایش خوب ایران برابر ژاپن تصریح کرد: اولین دیداری بود که همه اعضای تیم و رسانه‌ها یک قلب بودیم و ضربانی داشتیم که صدایش را در ورزشگاه می‌شنیدیم. خدا هم به یکدلی ما نگاه کرد. باید بررسی کنید که چقدر ما خوب بودیم و بازیکنان توانستند فرامین تاکتیکی را در زمین اجرا کنند. ژاپنی‌ها بد نبودند و ما بودیم که خودمان را به این تیم دیکته کردیم.

بازیکنان تیم ملی فوتبال در میکسدزون ایران و ژاپن شرکت کردند.