دوپینگ ۲ مدال‌آور هانگژو مثبت شد/ محرومیت عبدالملکی و امیدوند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سارا عبدالملکی و ملیکا امیدوند دو مدال آور هانگژو به دلیل مثبت شدن نمونه دوپینگ هر کدام به مدت ۳ سال از تمامی فعالیت‌های ورزشی، محروم شدند.

سارا عبدالملکی ورزشکار رشته پاراکانو و ملیکا امیدوند ورزشکار رشته کوراش به دلیل مثبت شدن نمونه دوپینگ هر کدام به مدت 3 سال از تمامی فعالیت‌های ورزشی، محروم شدند.

عبدالملکی ورزشکار پاراکانو به دلیل وجود ماده متاسترون استانوزولو در نمونه اخذ شده وی به مدت ۳ سال از تمامی فعالیت‌های ورزشی و از تاریخ ۳ آبان ماه سال ۱۴۰۲ تا ۲ آبان ماه سال ۱۴۰۵ محروم شد.

عبدالملکی در رشته پاراکانو در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، موفق به کسب مدال برنز شد.

همچنین ملیکا امیدوند ورزشکار رشته کوراش به دلیل وجود ماده ممنوعه اکساندرولون در نمونه اخذ شده وی به مدت سه سال و از تاریخ ۲۸ آبان ماه سال ۱۴۰۲ تا ۲۷ آبان ماه سال ۱۴۰۵ از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شد.

امیدوند در بازی‌های آسیایی هانگژو موفق به کسب مدال برنز شده بود. 

آغاز محرومیت این دو ورزشکار مربوط به پس از بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی است.

 

توضیح فدراسیون ووشو

فدراسیون ووشو در خصوص خبر دوپینگ و محرومیت ووشوکار کشورمان توضیحاتی را ارائه داد.

بدین وسیله فدراسیون ووشو توضیحات تکمیلی در خصوص این خبر را اعلام می‌دارد:

با توجه به سیاست‌های فدراسیون ووشو در خصوص پیشگیری و مبارزه با دوپینگ بدون تسامح و تساهل، پس از پایان بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو و در آستانه اعزام تیم ملی کوراش ایران به مسابقات قهرمانی جهان ترکمنستان ۲۰۲۳، از تمامی ورزشکاران کوراش کشورمان تست دوپینگ اخذ که متاسفانه نمونه تست اولیه ملیکا امیدوند، مثبت اعلام شد و این ورزشکار شانس حضور در پیکارهای قهرمانی جهان را از دست داد.

از آنجایی که این دوپینگ، پس از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ رخ داده است، هیچگونه خدشه‌ای به نتیجه کاروان کوراش کشورمان در بازی‌های هانگژو وارد نمی‌آورد و مدال برنز ملیکا امیدوند اعتبار خود را دارد.

به واقع موضوع دوپینگ کنونی ملیکا امیدوند، تاثیری در مدال کسب شده این ورزشکار کشورمان در بازی‌های آسیای ۲۰۲۲ نخواهد داشت و وی دارنده رسمی مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ است. 

 

 

دوپینگ ۲ مدال‌آور هانگژو در ورزش زنان مثبت شد.