جام ملت‌های آسیا| باخت ایران به قطر پس از ۱۴ سال؛ اشتباه کردیم و حذف شدیم!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب دیدار مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 - قطر، از ساعت 18:30 امشب در ورزشگاه الثمامه شهر دوحه به مصاف تیم ملی قطر میزبان رفت.

تیم ملی در حالی به این مرحله رسید که در مرحله یک‌چهارم نهایی، با نتیجه 2 بر یک از سد ژاپن گذشت و قطر میزبان هم برای رسیدن به دیدار با ایران، به مصاف تیم ملی ازبکستان رفت و این تیم را در ضربات پنالتی پس از تساوی در اوقات قانونی شکست داد.

قطری‌ها با کارشکنی کامل، تنها حدود یک هزار بلیت از مجموع 3200 بلیت ممکن را به فدراسیون فوتبال ایران اختصاص دادند تا تیم ملی کار سختی در خانه میزبان برای تقابل با سروصدای کر کننده بالغ بر 40 هزار قطری و یا هوادار عرب‌زبان داشته باشد.

تیم ملی خیلی سریع در اولین حمله‌ای که روی دروازه میزبان ساخت، توسط سردار آزمون روی یک حرکت آکروباتیک به گل اول بازی دست یافت.

در ادامه بازیکنان تیم ملی ۳ موقعیت روی دروازه قطر ایجاد کردند که قدرش را ندانستند و جاسم روی اولین موقعیت، دروازه بیرانوند را گشود.

اکرم عفیف روی غفلت مدافعان ایران در موقعیت خوب گلزنی قرار گرفت. ضربه اول او را بیرانوند برگشت داد و در ادامه نیز توپ به شکلی خطرناک از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

در ادامه باز هم با شدن یافتن اشتباهات بازیکنان ایران، عفیف ۵ مدافع تیم ملی را به‌هم دوخت و با یک ضربه بغل پای زیبا، دروازه ایران را باز کرد. نیمه نخست با این نتیجه عجیب پایان یافت.

در ابتدای نیمه دوم روی شوت سعید عزت‌اللهی، توپ به دست مدافع قطری برخورد کرد که داور با بازبینی VAR، تصمیم به پنالتی گرفت. این پنالتی را علیرضا جهانبخش به گل تبدیل کرد.

در دقیقه ۸۱ روی شوت هافبک قطر، توپ اتفاقی به معز علی رسید که او هم دروازه بیرانوند را در شرایطی که آفساید هم نبود، باز کرد و قطر به گل سوم دست یافت.

این بازی با برتری قطر بعد از ۱۴ سال و راه‌یابی میزبان به فینال همراه شد.

ایران ۲
گل: سردار آزمون ۳ - علیرضا جهانبخش ۵۰ (پنالتی)

قطر ۳
گل: جاسم عبدالسالم ۱۶ - اکرم عفیف ۴۲ - معز علی ۸۱

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی.

ترکیب قطر: مشعل برشام، جابر عبدالسلام، پدرو کوریا، المهدی علی مختار، محمد وعد البیاتی، یوسف عبدالرزاق، اکرم عفیف، لوکاس مندس، همام احمد، معز علی و احمد فتحی عبدالله.

دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان با تیم ملی قطر با باخت یوزهای پارسی پایان یافت.