طارمی: پتانسیل قهرمانی را داشتیم؛ جز عذرخواهی حرفی نیست/ حاجی‌صفی: شرمنده مردم شدیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان پس از شکست مقابل قطر و حذف از جام ملت‌های آسیا در میکسدزون حاضر شدند.

طارمی: پتانسیل قهرمانی را داشتیم؛ به جز عذرخواهی حرفی ندارم

مهدی طارمی پس از شکست ایران مقابل قطر اظهار داشت: داستان این بود که شادی را که داریم برای مردم هم بیاوریم. برای مردمی که حق‌شان بیشتر از این حرف‌ها بود. تمام تلاش‌مان را کردیم و به جز عذرخواهی هم چیزی نداریم. خیلی شرایط هم وجود داشت که مردم و شما می‌دانید. زیاد نمی‌خواهیم روی آنها زوم کنیم. دم غیرت بازیکنان گرم که در این مدت تمام تلاش‌شان را کردند.

وی در مورد درگیری‌‌اش در آخر بازی با هواداران قطری اظهار داشت: مهم نیست؛ باید شرایطی را رقم می‌زدیم که نزدیم. هیچ توجیهی هم نداریم. ان‌شاءالله می‌رویم و از نو شرایط را می‌سازیم. امیدوارم بتوانیم با ساختار خوب بهترین عملکرد را داشته باشیم. قطری‌ها در فوتبال بردند و به آنها تبریک هم گفتیم، ولی اینکه بی‌احترامی کنند، درست نیست. به احترام تمام ایرانی‌ها باید یک نفر یک کاری می‌کرد. فوتبال یک سمتش شادی است و یک سمتش غم. به نظرم به مردم ایران بی‌احترامی شد و من هم به خاطر همین عکس‌العمل نشان دادم.

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران درباره خداحافظی امید ابراهیمی از تیم ملی گفت: الان اصلاً شرایط خوبی نیست.

طارمی در واکنش به طرح این موضوع که تیم ایران در جام ملت‌های آسیا فرصت خوبی برای قهرمانی داشت، گفت: همه چیز را شما می‌دانید و مردم هم باهوش‌تر از این حرف‌ها هستند. ما می‌دانیم که این دوره چه اتفاقی می‌توانست رقم بخورد و به خاطر همین هم اینقدر ناراحت هستیم. ما پتانسیل قهرمانی را داشتیم، ولی فوتبالی یک روز نچرخید.

محبی: از مردم عذرخواهی می‌کنیم

محمد محبی بعد از شکست تیم ملی مقابل قطر اظهار کرد: واقعا خیلی موقعیت داشتیم ولی متاسفانه توپ‌های ما تبدیل به گل نشد.

وی در خصوص اینکه بهترین فرصت قهرمانی از دست رفت گفت: از مردم عذر خواهی می‌کنیم ولی زندگی ادامه دارد. باید به آینده امیدوار باشیم.

محبی در خصوص اینکه ماجرای درگیری آخر بازی چه بود، گفت: آنها به طارمی حرفی زدند که ما پشت مهدی در آمدیم.

نیازمند: شرمنده مردم شدیم

پیام نیازمند، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان پس از شکست ایران برابر قطر در نیمه‌نهایی جام ملت‌ها و عدم صعود به فینال، گفت: از صمیم قلب متاسفیم و ناراحتی‌مان هیچ‌جوره قابل توصیف نیست.

وی افزود: به همه مردم و طرفداران فوتبال که برای ما دعا کردند و خانواده‌مان که حمایت‌مان کردند، می‌گویم که از ته دل شرمنده آنها هستیم.

حاجی‌صفی: شرمنده مردم شدیم

احسان حاج صفی بعد از شکست ۳ بر ۲ ایران مقابل قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، گفت: موقعیت‌های خیلی زیای داشتیم. نمی‌دانم چرا توپ‌های آنها آنگونه باید به گل برود؛ اما توپ‌های ما به تیر یا به پای مدافع حریف بخورد یا گلرشان، توپ را آنگونه از درون دروازه دربیاورد. فکر کنم طوری بود که توپ‌های ما به گل نرود. فقط می‌توانم بگویم شرمنده مردم شدیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بعد از پیروزی مقابل ژاپن، شکست برابر قطر، ذهنی یا تاکتیکی بود، گفت: نه، اصلاً. اگر هنگام نتیجه یک بر صفر یا یک - یک توپ حسین‌کنعانی‌زادگان به گل می‌رفت یا موقعیت‌های دیگرمان به گل تبدیل می‌شد، شرایط فرق می‌کرد.

بازیکن تیم ملی درباره حسش از اینکه در یک قدمی کسب جام آن را از دست داد، عنوان کرد: قهرمانی حسرتی بود که باز هم ادامه دارد. واقعاً هیچ کلمه‌ای نمی‌شود گفت. شرمنده همه مردم ایران  هستیم، آنها دعایمان کردند.

ابراهیمی: دوست داشتم با قهرمانی از تیم ملی خداحافظی کنم

امید ابراهیمی پس از حذف تیم ملی فوتبال ایران و عدم راهیابی به دیدار نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا گفت: یک عذرخواهی به مردم بابت عدم پیروزی و راهیابی به فینال بدهکار هستیم و واقعاً شرمنده مردم هستیم. امروز شرایطی که باید را نداشتیم، اما با این وجود موقعیت‌هایی را داشتیم که به بازی برگردیم.

وی اضافه کرد: بعد از گل دوم چند موقعیت خوب داشتیم و اگر استفاده می‌کردیم می‌توانستیم بازی را ببریم و به فینال راه پیدا کنیم. واقعاً خستگی در تن همه ما ماند و فقط شرمنده این شدیم که نتوانستیم مردم را خوشحال کنیم.

هافبک تیم ملی در خصوص اینکه چرا تیم بعد از زدن گل اول نتوانست حملات خود را ادامه بدهد، گفت: خودمان هم می‌خواستیم و بعد از گل تلاش کردیم و موقعیت هم داشتیم که به گل دست پیدا کنیم، اما متأسفانه نشد.

ابراهیمی در خصوص اینکه مقابل قطر روز خوب او نبود، گفت: وقتی شرایط تیم خوب نباشد هر بازیکنی هم تلاش کند، تیم شرایط خوبی ندارد. واقعاً تیم شرایط خوبش را نداشت و شرمنده مردم شدیم. 

وی در خصوص صحبت‌های امیر قلعه‌نویی بعد از پایان بازی و نیاز به تغییرات برای حضور در جام‌جهانی گفت: صد در صد همینطور است. قلعه‌نویی همیشه به من محبت دارد و چه قهرمان می‌شدیم و چه حالا؛ این آخرین تورنمنت و بازی‌های ملی من بود. از ته دل و قلبم می‌خواستم این اتفاق با فینال و قهرمانی باشد، اما متأسفانه نشد.

ابراهیمی گفت: امروز آخرین بازی ملی من بود و از قبل تصمیم گرفته بودم هر اتفاقی در این تورنمنت بیفتد از بازی‌های ملی خداحافظی کنم. دوست داشتم به فینال برویم، اما خوشحالم در این ۱۲ سال با تمام وجود و با قلبم برای مردم، وطن و خاکم تلاش کردم.

جهانبخش: خیلی سخت است که این لحظات را فراموش کنیم

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران پس از بازی مقابل قطر به خبرنگاران گفت: خیلی سخت است راجع به این بازی صحبت کنیم چون تمام تلاشمان را کردیم که به فینال برسیم. شایستگی بچه‌ها بیشتر بود.

جهانبخش ادامه داد: دو چیز را می‌خواهم بگویم. اول اینکه به این گروه کادر و بازیکنان افتخار می‌کنم. گروهی که از ۴۰-۵۰ روزه واقعا هر روز تمام تلاشمان را برای مردممان کردیم. در هر بازی اینطور بود. بچه‌ها امروز هم تلاش خود را کردند و در لحظاتی که انتظارش را نداشتیم گل خوردیم. تلاش کردیم به بازی برگردیم. شرمنده مردم شدیم. این بچه ها تلاش خود را کردند. از قبل بازی به فکر خوشحالی مردم بودند و در این روزهایی که شرایط اقتصادی و معیشتی خیلی سخت است می‌دانستیم که این نتیجه و بازی می‌تواند روی آنها تاثیر مثبت بگذارد. تمام تلاشمان را کردیم که نتیجه را جبران کنیم اما نشد.

او درباره شانس گل صحنه آخر خود که به تیرک برخورد کرد، گفت: در همان لحظه و دو سه صحنه دیگر بود که بعد از گلی که خوردیم می‌توانست بازی را تغییر بدهد. این چیزها گذشته و آه و افسوس آن برای ما مانده، خیلی سخت است که این لحظات را فراموش کنیم و برای خودم به‌شخصه این طور است. خیلی سعی کردیم که بتوانیم کارهای بزرگی کنیم. قهرمانی هم به نظرم می‌توانست نشان دهد که این نسل جاودانه بماند. همین الان فکر می‌کنم بچه‌ها کارهای بزرگی کردند و امروز تنها چیزی که سمت نبود شانس بود. بچه‌ها به‌خوبی تلاش کردند اما نتیجه به سود ما نبود.

عزت اللهی: با همه وجود جنگیدیم

سعید عزت اللهی پس از حذف ایران از جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: شرمنده مردم و خانواده‌‌هایمان شدیم که در این چند ماه کنار ما بودند. امروز روی بد فوتبال به ما رو کرد. خیلی از موقعیت‌ها را از دست دادیم. توپ‌هایمان به گل تبدیل نشد. در طرف مقابل توپ‌هایی که شاید ۷۰ درصد بودند به راحتی وارد دروازه ما شد.

وی افزود: صحبت خاصی ندارم. امیدوارم از این لحظات درس بگیریم. امروز دیدیم قطر چگونه یک کشور را بسیج کرده بود برای اینکه مقابل ما بازی کنند. چه از نظر میزبانی چه از نظر بلیت‌ها و تماشاگران، دست تک تک مردمی که در استادیوم بودند یا پای تلویزیون‌ها ما را تماشا کردند، می‌بوسم. امیدوارم در آینده بتوانیم جبران کنیم.

هافبک تیم ملی درخصوص اینکه امید زیادی به این نسل بود قهرمانی آسیا را رقم بزند، اظهار داشت: تا اینجا هم چیزی از ارزش بچه‌ها و کادرفنی کم نمی‌شود. همه افرادی که اهل فوتبال هستند به چشم دیدند با همه وجود جنگیدیم. لحظات سخت داشتیم در این تورنمنت ولی تا آخرین لحظه جنگیدیم. برخی اتفاقات که درفوتبال رقم می‌خورند هم دست ما نیست. تمام توانمان را برای این بازی گذاشتیم. بقیه کار دست خدا بود. فکر می‌کنم قسمت نبود.

انصاری‌فرد: خیلی دوست داشتیم مردم را خوشحال کنیم

 کریم انصاری فرد پس از شکست تیم ملی فوتبال مقابل قطر در نیمه نهایی جام ملت های آسیا اظهار داشت: در مورد اتفاقات بازی نیازی نیست صحبت کنیم و تنها جمله ای که می‌توانم بگویم این است که از مردم، از تک تک کسانی که کنارمان بودند و دعا کردند، عذرخواهی می‌کنیم.

وی ادامه داد: خیلی دوست داشتیم که دل همه ایرانی‌ها شاد و خوشحال باشد، اما شرمنده شدیم و نمی‌دانیم با چه زبانی از آنها عذرخواهی کنیم.

مهاجم‌ تیم ملی در مورد اینکه ایراد کار کجا بود، گفت: سر فرصت در مورد ایراد یا هر چیز دیگری صحبت خواهد شد و الان فقط عذرخواهی می‌کنیم.

بازیکنان تیم ملی فوتبال پس از شکست مقابل قطر در میکسدزون حاضر شدند.