ساخت‌و‌ساز کشاورزان در اراضی ملی البرز تخلف است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغر بیات مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، گفت: اراضی ملی طبق قانون ملی شدن جنگل‌های کشور در سال ٤١ مشخص شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه مدیریت اراضی ملی در اختیار منابع طبیعی است، افزود: ساخت‌و‌ساز در اراضی ملی البرز تخلف است.

بیات اظهار داشت: بر اساس ماده ٤ قانون مذکور اراضی منابع طبیعی برای طرح توسعه روستا برخی اراضی را به‌صورت رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: برخی کشاورزان روستای اسماعیل‌آباد شور قلعه پائین داخل زمین‌های کشاورزی اقدام به ساخت مسکن کرده‌اند درحالی که این موضوع تخلف است.

مدیرکل منابع طبیعی البرز ادامه داد: اراضی کشاورزی جزو مستثنیات بوده و با توجه به قانون تغییر کاربری اراضی هم امکان ساخت‌و‌ساز در آنها وجود ندارد.

بیات گفت: واگذاری اراضی به کشاورزان در راستای طرح‌های کشاورزی بوده و نمی‌توانند خارج از این موضوع از زمین‌ها بهره‌برداری دیگری داشته باشند.

وی افزود: نمایندگی دولت صرفا از منابع طبیعی به بنیاد مسکن و راه‌و‌شهرسازی واگذار می‌شود تا در تأمین مسکن روستائی و شهری طبق قانون استفاده کنند.

این مسئول ادامه داد: اگر کشاورزان البرز نسبت به ملی بودن اراضی اعتراض دارند از طریق دستگاه قضا اقدام کنند در غیر این صورت ساخت‌و‌ساز در اراضی ملی ممنوع است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: برخی کشاورزان اقدام به ساخت مسکن در زمین‌های کشاورزی کرده‌اند اما این موضوع تخلف است.