ماجدی: همه ما در هر جایگاهی شاگرد هستیم/ شجاعی: نصف یک دفترچه 100 برگ را نکته یادداشت کردم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هیات فوتبال استان تهران، اختتامیه کلاس مربیگری درجه B فوتبال آسیا امروز در ورزشگاه غدیر تهران برگزار شد. در این دوره آموزشی علی حیدر شریفی و علی ترابی به عنوان مدرس تازه ترین نکات آموزشی را به شرکت کنندگان ارائه کردند. در مراسم اختتامیه کلاس مربیگری درجه B کنفدراسیون فوتبال آسیا میرشاد ماجدی (رئیس هیات فوتبال استان تهران)، ابراهیم شکوری (رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال)، علی فیض الله زاده (مدیر دفتر حوزه ریاست هیات فوتبال استان تهران)، حسین خبیری (رئیس کمیته صیانت و محافظت از کودکان هیات فوتبال استان تهران)، امیر محبی (رئیس کمیته آموزش هیات فوتبال استان تهران)، محسن طالبی (مشاور فرهنگی هیات فوتبال استان تهران)، سعید قاسمی (مشاور مالی- اداری هیات فوتبال استان تهران)، حسین ذکایی (کارشناس رسانه و ورزش)، حمیدرضا عرب (رئیس روابط عمومی هیات فوتبال استان تهران) و جمعی دیگر از مهمانان حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم صحبت هایی در خصوص اهمیت ارائه آموزه های نوین مربیگری در جریان برگزاری این قبیل کلاس ها از سوی ابراهیم شکوری، رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال مطرح شد و در ادامه نیز دکتر سید میرشاد ماجدی به تشریح نکاتی پرداختند.

درپایان این مراسم به شرکت کنندگان در کلاس مربیگری گواهی شرکت درکلاس اهداء گردید.

اسامی شرکت کنندگان در کلاس مربیگری سطح B کنفدراسیون فوتبال آسیا به این شرح است:

مسعود شجاعی، رضا عزیزی، امین منوچهری، مهدی صالح پور، علیرضا لطفی، امید استوان، محمدامین حاج محمدی، امیرحسین شکوری، محسن ربیع خواه، محمد ملیانی، میلاد گرشاسبی، محمدحسین مهرآزما، علی اکبر دریکوندی، مجتبی جهان نورد، عسگر علی دوست، کاظم کریمی، حسین جاهد، حمید حسن زاده، حامد فیض الله زاده، محمدحسین واحدی، ناصر عبادی، علیرضا اردهالی.

ماجدی: همه ما در هر جایگاهی شاگرد هستیم

میرشاد ماجدی در مراسم اختتامیه کلاس مربیگری سطح B  فوتبال آسیا این سخنان را به زبان آورد: «اساتید محترم نسبت به درخواست های اولیه ما که دراین کلاس مطرح کردیم خیلی جلو تررفتند ومتد متفاوتی را آموزش دادند. دست همه آن ها درد نکند وبه همه خدا قوت می گویم. چه قدر خوب است در بحث تغییر از حالت مونولوگ به دیالوگ تبدیل شده و در نهایت به خرد جمعی دست یابیم. من در روز اول برگزاری کلاس مربیگری سطح Bکنفدراسیون فوتبال آسیا از همین جا اعلام کردم که دوران اینکه من به عنوان یک مدرس یکسری دروس را تبدیل به پاورپوینت کنم و روی صفحه نمایش به شما تدریس کنم، گذشته است. خوشحالم که اساتید ما درواقع مسیری را طی کردند که کلاس ها از این حالت خارج شده و به کلاسی پرگفتمان تبدیل گردد که شاگرد و استاد با هم تعامل کلامی باشند و به اصطلاح یکی شما بگویید یکی استاد.»

رئیس هیات فوتبال استان تهران در ادامه صحبت های خود به نکته مهمی اشاره کرد: «باید به همه شرکت کنندگان درکلاس و حاضران اعلام کنم که همه ما درهرجایگاهی که قرار داریم شاگرد هستیم. در فوتبال شما نمی توانی یک ثانیه بعد خودت را پیش بینی کنی. درفوتبال اتفاقاتی رخ می دهد که برای همه عجیب است. در خلال برگزاری جام ملت های آسیا وقتی بازی ایران مقابل سوریه تمام شد، من نگران شدم و گفتم ای وای مقابل ژاپن قرار است چه کار کنیم. بازی با ژاپن که تمام شد من گفتم ما قهرمان جام می شویم اما رفتیم و به قطر باختیم و از رسیدن به فینال باز ماندیم. فوتبال همین است. بازی ثانیه ها و هیچ کس نمی تواند به درستی چند ثانیه بعد خودش را در جریان یک بازی مهم پیش بینی کند.»

رئیس هیات فوتبال استان تهران در ادامه صحبت های خود از حسین ذکایی بابت کمک به برگزاری کلاس های و تدریس برخی دروس مربوط به حوزه رسانه و فوتبال در کلاس مربیگری B فوتبال تقدیر کرد. وی همچنین صمیمانه تلاش های کمیته آموزش هیات فوتبال استان تهران به خصوص امیر محبی، رئیس کمیته آموزش را درراه برگزاری کلاس های مربیگری بسیار سازنده توصیف کرد.

شجاعی: نصف یک دفترچه 100 برگ را نکته یادداشت کردم

مسعود شجاعی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران موفق شده دوره مربیگری سطح B فوتبال آسیا را با موفقیت سپری کند. شجاعی که به گفته حیدرشریفی استاد کلاس مربیگری جزو شرکت کندگان ممتاز در این دوره آموزشی محسوب می شود، بعد از پشت سر گذاشتن کلاس مربیگری درجه B فوتبال آسیا گفت: «ابتدا باید از برگزار کنندگان کلاس مربیگری B فوتبال آسیا و اساتید آن تشکر ویژه کنم. پیش از شروع کلاس مربیگری میرشاد ماجدی در محل برگزاری کلاس حاضر شد واعلام کرد شرایط حضور درکلاس ها آرام، آرام دشوارتر خواهد شد و متد آموزشی نیز سخت تر می شود. بدون تعارف بگویم که قبلا شنیده بودم که برگزاری این کلاس ها جدی گرفته نمی شود. شنیده بودم که کلاس ها سرسری برگزار خواهد شد اما در این کلاس چنین اتفاقی رخ نداد.»

شجاعی با ابراز خرسندی از نحوه آموزشی که درکلاس مربیگری درجه B فوتبال آسیا پیش گرفته شد، ادامه داد: «به شخصه تجربه بسیار خوبی را از حضور دراین کلاس کسب کردم. در جریان حضور دراین کلاس گاهی پیش آمد به دلیل شرکت در تمرینات تیم باشگاهی ام با اجازه اساتید محترم یک ساعت زودتر به محل تمرین بروم اما هم من و هم دیگر شرکت کنندگان سعی کردیم تا جای ممکن حضور درکلاس ها را از دست ندهیم ودر تمام ساعات کلاس تئوری و عملی حضور داشته باشیم. به جرات می توانم بگویم دوره ای برگزار شد که هیچ کس حوصله اش سر نرفت؛ دوره بسیار پویایی بود. آن تصوری که از برگزاری کلاس مربیگری داشتم این جا رخ نداد و اساتید به خوبی توانستند با شاگردها ارتباط تنگاتنگ برقرار کنند.»

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و سرمربی کنونی باشگاه هوادار در پایان صحبت هایش به نکته جالبی اشاره کرد: «فکر نمی کردم بار علمی در این کلاس به گونه ای باشد که نصف یک دفترچه 100 برگ را نکته یادداشت کنم. امیدوارم تمام موارد که در این کلاس یاد گرفتم در ادامه راه مربیگری به من کمک کند. هرچند که ثمره حضور درکلاس مربیگری را همین حالا هم دیدم و درجریان حضور درکلاس وقتی به تمرین تیمم می رفتم این تفاوت را احساس می کردم. امیدوارم در ادامه راه بتوانم به خوبی از علومی که یاد گرفتم استفاده کنم و همه دوستانی که دراین کلاس شرکت کرده اند باعث افتخار اساتید شوند.»

 

مراسم اختتامیه کلاس سطح B کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور همه نفرات و ماجدی رئیس هیات فوتبال تهران برگزار شد.