آرد کامل سبوس‌دار برای نا‌نوائی‌های البرز تولید می‌شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مجرد در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک»، گفت: برای نان‌های مختلف درجه‌بندی از میزان سبوس برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل شرکت غله و بازرگانی البرز افزود: سبوس آرد سنگک ١٢ درصد، بربری ١۵ درصد و نان لواش ١٨ درصد است و ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارد.

وی اظهار داشت: در حال برنامه‌ریزی برای تولید آرد کامل با سبوس بیشتر هستیم تا آن را در اختیار نا‌نوائی‌ها قرار دهیم و مردم از فوائد سبوس بهره‌مند شوند.

مجرد تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و استانداری البرز برای تحقق مسئله مذکور شرکت غله و بازرگانی را همراهی و کمک خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله تعیین قیمت آرد کامل هستیم، گفت: پس از تعیین قیمت کشوری، از ظرفیت بالای البرز برای تولید آرد کامل استفاده می‌کنیم.

مدیرکل شرکت غله و بازرگانی البرز افزود: نا‌نوائی‌هایی که تمایل به پخت نان کامل دارد در اولویت اختصاص آرد کامل قرار خواهند گرفت.

مجرد اظهار داشت: البته آرد تولیدی کنونی خوب است و تحت نظارت و مراقبت مراکز آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه نظارتی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه نان سنگک نباید سفید باشد، تصریح کرد: سفیدی احتمالی نان سنگک ناشی از تداخل آرد بوده و در این صورت بررسی می‌شود.

مدیرکل شرکت غله البرز گفت: سنگک یکی از نان‌های سالم بوده و نانوا‌ها جای مانور برای تداخل آرد ندارند اما در صورت گزارش، بازرسی خواهد شد.

مجرد چند نرخی بودن نان را تخلف دانست و افزود: قیمت سنگک آرد یارانه یک ٢ هزار تومان و آرد یارانه دو ٣ هزار تومان است و قیمت بیشتر مشمول جریمه می‌شود.

وی در خاتمه اظهار داشت: البته نرخ آرد و گندم نا‌نوائی‌های آزادپز آزاد بوده و دولت قیمت نان آنها را مشخص نمی‌کند.

مدیرکل شرکت غله و بازرگانی البرز گفت: در حال برنامه‌ریزی برای تولید آرد کامل با سبوس بیشتر هستیم تا آن را در اختیار نا‌نوائی‌ها قرار دهیم.