فرصت گرامیداشت شهدا؛ الگویی برای نسل جدید

سرهنگ محسن صادق‌ نیا، مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش، در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا با اشاره به اولین آیین بزرگداشت خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، و رزمندگان مدافع حرم نیروی زمینی ارتش، اظهار داشت: حماسه‌آفرینی شهدای مدافع حرم ارتش به سال‌های پیشین بازمی‌گردد، ولی همانطور که در دوران دفاع مقدس، ارتش بسیاری از موفقیت‌های خود را به رعایت مسائل امنیتی و حفاظتی اختصاص داد، در این برهه از تاریخ نیز دگر بار مجبور شدیم سالیان سال از رشادت‌های شهدای عزیز مدافع حرم در ماموریت‌های مستشاری که ارتش در سوریه داشت، بگذرد اکنون بعد از سال ها، توانستیم خانواده‌های شهدا مدافع حرم ارتش و عزیزانی که در این ماموریت مستشاری نقش آفرینی داشتند را گرد هم آوریم و اولین یادواره ملی شهدای مدافع حرم ارتش را برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه در اعیاد شعبان، این فرصت را برای گرامیداشت شهدا غنیمت شمردیم، گفت: این مراسم فرصت مناسبی است تا پیامی ارزشمند به جامعه برای الگوسازی نسل جدید ارسال شود ما قهرمانانی داریم که ارزشمندترین مجد انسانی، یعنی تضحیه برای ملت و میهن را برجسته کرده‌اند. باید این قهرمانان را از طریق همایش‌ها، یادواره‌ها، کتب و فیلم‌ها به نسل جوان معرفی کرده و الگوهایی قابل پیروی را برای آنها ارائه دهیم.

سرهنگ صادق‌ نیا در ادامه افزود: در این مراسم از جانبازان نیروی زمینی تقدیر شد و کتب جدیدی که به تازگی در زمینه شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس توسط نیروی زمینی ارتش به چاپ رسیده‌اند، معرفی و رونمایی شد که به زودی این کتب در بازار نشر عرضه خواهند شد.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان با بیان اینکه این همایش‌ها ادامه دار خواهد بود، گفت: مجموعه‌ای از این برنامه‌ها به صورت جشنواره طرح "لبیک یا امام" 29 برگزار شده است که در واقع در لبیک‌گویی به عوامل نورانی مقام معظم رهبری در فرمان مقدس جهاد تبین است. همچنین مدیریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، به عنوان فرماندهی قرارگاه جنگ نرم در نیروی زمینی ارتش، در طول سال بیش از 300 تا 400 مورد یادواره شهدا، همایش و جشنواره در سطح کشور با همکاری قرارگاه‌ها و یگان‌های تابع برگزار می‌کند.
 

 

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش گفت: ما قهرمانانی داریم که ارزشمندترین مجد انسانی، یعنی تضحیه برای ملت و میهن را برجسته کرده‌اند. باید این قهرمانان را از طریق همایش‌ها، یادواره‌ها، کتب و فیلم‌ها به نسل جوان معرفی کرده و الگوهایی قابل پیروی را برای آنها ارائه دهیم.