دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا| پایان روز نخست با 3 برنز برای ایران

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یازدهمین دوره مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا از صبح امروز (شنبه) در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب آغاز شد.

صبح امروز در بخش زنان، الهام هاشمی در پرتاب وزنه با رکورد 14.27 متر به مقام سوم رسید و مدال برنز کسب کرد. ضمن اینکه ملینا رضایی‌ملک و زهرا امیدوار در رده‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

همچنین کژان رستمی، شهلا محمودی و نازنین فاطمه عیدیان موفق به صعود به فینال 400 متر شدند.

در دوی 60 متر با مانع نیز الناز کمپانی با 8.42 ثانیه به مقام هفتم رسید.

همچنین دستگاه فوتوفینیش پیش از مسابقه دوی 1500 متر با مشکل مواجه شد و همین مسئله تأخیر 20 دقیقه‌ای این رقابت و ناراحتی برخی از مربیان را به دنبال داشت. در این رقابت پریچهر شاهی، سمیرا خداترس و بشری راموز به مقام‌های چهارم تا ششم رسیدند.

در پرش طول ریحانه مبینی رکوردار کشورمان در این ماده با رکورد 6.16 متر در رده هفتم قرار گرفت، الهه رحیمی‌فر با رکورد 6.09 متر هشتم شد و نجمه خرمالی بعد از سه پرش اول از دور رقابت‌ها کنار رفت. 

یازدهمین دوره رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا، بعد از ظهر امروز (شنبه) با برگزاری مسابقات بخش مردان در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب پیگیری شد.

در ماده پرتاب وزنه مهدی صابری ملی‌پوش کشورمان با رکورد 18.74 متر پس از نمایندگان هند و قزاقستان به مقام سوم رسید و صاحب مدال برنز شد. در این مسابقه که 6 ورزشکار حضور داشتند، محمدرضا طیبی با 18.49 متر و حسین روزگار با 18.14 متر در رده‌های پنجم و ششم ایستادند.

همچنین در دوی 1500 متر، علی امیریان با زمان 3:49.33 دقیقه در رده سوم قرار گرفت و مدال برنز را به خود اختصاص داد. در همین رقابت امیرفرزام صفری چهارم شد و امیر زمان‌پور در رده هشتم قرار گرفت.

پیش از این الهام هاشمی در پرتاب وزنه بانوان موفق به کسب مدال برنز شده بود تا بدین ترتیب، پرونده روز نخست برای نمایندگان ایران با کسب 3 برنز بسته شود.

مبینی رکورد پرش طول داخل سالن را شکست

در جریان رقابتهای امروز ریحانه مبینی موفق شد در ماده پرش طول با  ثبت نتیجه ۶.١۶ رکورد ملی را بهبود ببخشد.

رکورد پیشین این ماده با حدنصاب ۶.١۴ در اختیار خودش بود جابجا کند.

روز نخست رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا با کسب 3 مدال برنز توسط دوومیدانی کاران کشورمان به پایان رسید.