حجت‌الاسلام پناهیان: شرکت در انتخابات یک مسئولیت دینی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «صاحب نیوز»؛ یازدهم اسفندماه سال جاری رویداد بزرگ سیاسی در سراسر کشور برگزار می‌شود و سرنوشت ایران اسلامی برای چهار سال آینده به دست مردم کشور رقم می‌خورد. منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت مشارکت در انتخابات چراغ راه ما در اجرای هرچه بهتر این رویداد بزرگ سیاسی است.

ایشان ۲۴ بهمن سال ۱۳۸۲ ضمن توصیه به شرکت در انتخابات فرمودند: حضور شما در پای صندوق‌های رأی بارزترین مظهر حضور مردمی است و این پشتوانه انقلاب و کشور است. اگر حضور مردم ضعیف شود، آن وقت [دشمن] استنتاج می‌کنند که بین مردم و نظام فاصله افتاده است؛ در این صورت راه را برای دخالت و سلطه و پنجه‌انداختنِ دوباره بر کشور هموار می‌بینند؛ ازاین‌جهت متوجّه انتخابات هستند. پس اهمیت اوّلِ انتخابات به‌خاطر این است که انتخابات سنگر کشور است؛ حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، مصون‌ساز سرنوشت ملت و مردم است و دشمن را از تعرّض و تجاوز و پُرروییِ بیشتر باز می‌دارد.

* معجزه حضور مردم در انتخابات

حضرت آیت‌الله خامنه ای (مدظله‌العالی) روز دوم دی‌ماه ۱۴۰۲ در دیدار اقشار مختلف مردم کرمان و خوزستان، انتخابات ۱۱ اسفند را بسیار مهم، تعیین‌کننده و زمینه‌ساز تحول خواندند و فرمودند: «بنده چهار خصوصیّت را در اوّل امسال راجع به این انتخابات به ملّت ایران عرض کردم: اوّلاً مشارکت قوی، ثانیاً رقابت واقعی، ثالثاً سلامت به معنای حقیقی کلمه، و رابعاً امنیّت انتخابات.»

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه راه‌حل و علاج مشکلات کشور، انتخابات است و برای رفع مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد فرمودند: مشارکت یعنی حضور پُرشور مردم در انتخابات. اگر حضور پُرشور مردم در انتخابات باشد، این وحدت ملّی را نشان می‌دهد، این انگیزه ملّت ایران را برای حضور در صحنه نشان می‌دهد؛ انگیزه ملّت ایران و وحدت ملّی، قدرت ملّی به وجود می‌آورد؛ قدرت ملّی موجب امنیّت کشور می‌شود؛ وقتی کشور امنیّت پیدا کرد، آن‌وقت علم در آن کشور پیشرفت می‌کند، اقتصاد در آن کشور به شکوفایی می‌رسد، مشکلات گوناگون فرهنگی و اقتصادی و سیاسی در کشور قابل‌حل می‌شود؛ مشارکت یک چنین معجزه‌ای می‌کند. انتخابات در کشور تحوّل ایجاد می‌کند. بعضی‌ها اسم تحوّل را می‌آورند، اظهار طرف‌داری از تحوّل می‌کنند، امّا عملاً آن چیزی که مقدّمه حتمی تحوّل است، مورد بی‌اعتنائی‌شان قرار می‌گیرد؛ یعنی انتخابات. با انتخابات می‌شود در کشور تحوّل ایجاد کرد.

امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه در وصیت‌نامه سیاسی الهی خود با اشاره به انتخابات می‌فرمایند: اینجانب به همۀ نوجوانان و جوانان در مرحلۀ اول، و پدران و مادران و دوستان آنها در مرحلۀ دوم، و به دولتمردان و روشنفکران دلسوز برای کشور در مرحلۀ بعد وصیت می‌کنم که در این امر مهم که کشورتان را از آسیب نگه دارد، با جان‌ودل کوشش کنید.

 * شرکت در انتخابات یک مسئولیت دینی است

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صاحب نیوز»؛ شرکت در انتخابات را یک مسئولیت دینی دانست و اظهار کرد: خدا روز قیامت از ما درباره ایفای نقش در مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی سؤال خواهد کرد، به‌ویژه از نقش سیاسی زیرا از کمک‌کردن به یکی دو نفر خیلی بالاتر است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: انسان اگر بتواند به جامعه و نظام خود کمک کند و این کار را انجام نداده و کمک نکند خدا روز قیامت از او سؤال خواهد کرد این وظیفه‌ای است که خدا برای ما قرار داده این بُعد را نباید فراموش کنیم.

انتخابات، وفاداری مجدد ملت ایران به‌نظام و انقلاب را به نمایش می‌گذارد و حضور پرشور و شکوه مردم در این صحنه، رؤیای دشمنان را بی‌تعبیر کرده و خوف و هراس را بر دل آنان حاکم می‌کند؛ به همین دلیل است که دشمنان ایران اسلامی از ماه‌ها قبل برای رهایی از این هراس دست به توطئه‌ها و تبلیغات گسترده‌ای می‌زنند تا نگذارند این حماسه، بزرگ و باشکوه برگزار شود یا حضور و مشارکت مردم در این رویداد بزرگ و ملی و سرنوشت‌ساز کشور کم‌رنگ باشد.

* حضور در پای صندوق‌های رأی میثاق دوباره با نظام مقدس جمهوری اسلامی است

وقوع حوادث مختلف در کشور نظیر اغتشاشات سال گذشته و برخی وقایع خارجی و داخلی و برنامه‌ریزی اتاق فکر دشمن برای هدف قراردادن انتخابات، ما را بر آن می‌دارد تا پرشورتر از همیشه پای صندوق‌های رأی حاضر شویم و با رأی خود میثاقی دوباره با نظام مقدس جمهوری اسلامی ببندیم تا راه هرگونه نفوذ و فتنه افکنی بر دشمنان بسته شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه شرکت در انتخابات یک مسئولیت دینی است گفت: انسان اگر بتواند به جامعه و نظام خود کمک کند و این کار را انجام نداده و کمک نکند خدا روز قیامت از او سؤال خواهد کرد این وظیفه‌ای است که خدا برای ما قرار داده این بُعد را نباید فراموش کنیم.