ارزآوری هنرمندان روستاهای کرج در بازار کشورهای عربی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حنانه رضائی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک»، گفت: بخش مرکزی کرج ٦ روستای دارای دهیاری و سه روستای فاقد دهیاری دارد.

بخشدار مرکزی کرج افزود: روستای هلجرد آثار باستانی اعم از حمام هلجرد، مسجد، چنار کهنسال و آسیاب دارد و درصدد ایجاد یک موقعیت گردشگری هستیم.

وی اظهار داشت: آثار هنرمندان روستا‌های گلستانک، باغ پیر و سیاهکلاهان در کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس به فروش می‌رسد و برای ایران ارزآوری دارند.

رضائی با اشاره به فرآوری عسل، مصنوعات چوبی، منبت‌کاری و سفال کاری در روستا‌های بخش مرکزی کرج، تصریح کرد: به‌دنبال ثبت ملی این هنر‌ها هستیم.

بخشدار مرکزی کرج گفت: دو روستای دروان و آتشگاه میوه خشک، توت و گردو دارند و روستای علی‌آباد گونه هم قطب ورزشی بخش مرکزی کرج است.

وی ادامه داد: روستا‌های آتشگاه، دوروان و خوارس در تعطیلات مشکلات ترافیکی دارند و اهالی باغستان به دلیل قفل شدن محور به بخشداری مراجعه می‌کنند.

رضائی با اشاره به اینکه موضوع مذکور در شورای ترافیک مطرح می‌شود، گفت: روستای علی‌آبادگونه هم با سیاه جوب دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

وی حل مشکل سیاه جوب را در گرو اعتبار کلان دانست و افزود: منابع مالی ذخیره آب شرب و کشاورزی در روستا‌های خوارس و هلجرد تأمین شده است.

بخشدار مرکزی کرج گفت: آثار هنرمندان روستا‌های گلستانک، باغ پیر و سیاهکلاهان در کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس به فروش می‌رسد و برای ایران ارزآوری دارند.