١۵٠ نامزد به ازای هر کرسی البرز در مجلس با هم رقابت دارند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از تیتر یک، مرتضی ولی‌پوری گفت: بر اساس چهار مؤلفه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت کار خود را آغاز از ١۵ مرداد ١٤٠٢ آغاز کردیم.

رئیس ستاد انتخابات البرز افزود: استان ما آمادگی لازم را برای یک حضور حداکثری و پرشور در انتخابات را دارد و یک هزار و ٣٣٢ شعبه شهری و روستایی ثابت و سیار تعیین شده است.

وی اظهار داشت: ٢۵ هزار نفر عوامل اجرائی، نظارت، بازرسی، نماینده فرماندار و... جمع‌آوری‌ آرای مردم را بر عهده‌ دارند و ٢٤ جلسه با ١٧٠ مصوبه در حضور استاندار برگزار شده است.

ولی‌پوری با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات شعب اخذ رأی با حضور کمیته‌های هفت‌گانه بررسی و رفع شده است، تصریح کرد: کمیته‌های سیاسی جلساتی با اقشار مختلف البرز برگزار کرد.

رئیس ستاد انتخابات البرز ادامه داد: ٤٦٣ نفر تأیید صلاحیت شده‌اند و با در نظر گرفتن انتقالی‌ها و انصرافی‌ها ٤۵٢ نفر وارد عرصه انتخابات خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه قانون تبلیغات به نامزد‌های انتخاباتی یادآوری شد، گفت: از سه اسفند تا ٩ اسفند نامزد‌ها مجاز به تبلیغ هستند و دو کانال در صدا‌و‌سیما را‌ه‌اندازی شد.

ولی‌پوری افزود: مکان‌هایی برای تبلیغات نامزدها مشخص شده و کانال‌ها هم می‌توانند توانمندی نامزد‌های مجلس و خبرگان را به مردم نشان دهند تا فرد اصلح انتخاب شود.

معاون سیاسی استاندار البرز اظهار داشت: کرج و ساوجبلاغ دو حوزه انتخابیه اصلی و فردیس، اشتهارد، نظرآباد، چهارباغ و طالقان پنج حوزه انتخابیه فرعی هستند.

وی با اشاره به فعالیت هفت بخشداری چندار، آسارا، پلنگ‌آباد، مشکین دشت، رامجین، بالا طالقان و تنکمان، تصریح کرد: ٣٧۵ نفر در حوزه کرج، فردیس و اشتهارد کاندید شده‌اند.

ولی‌پوری با تاکید بر اینکه ٧٧ نفر در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ کاندید شده‌اند، گفت: ورودی به حوزه انتخابیه ١٦ نفر و خروج ٢٨ نفر بوده است.

رئیس ستاد انتخابات البرز ادامه داد: تا ٧٢ ساعت پیش از اخذ رأی انصراف نامزد‌ها امکان‌پذیر است و ٤۵٢ نفر برای سه کرسی استان در مجلس رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر کرسی البرز ١۵٠ نفر با هم رقابت دارند، گفت: ٧۵ درصد تأئید صلاحیت در البرز کم‌نظیر است، البته در ثبت نام و پیش ثبت نام هم پیشتاز بودیم.

ولی‌پوری به رقابت سه نفر در عرصه انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: تا کنون موردی از نقض قانون تبلیغات انتخابات مشاهده نشده است.

رئیس ستاد انتخابات البرز با اشاره به اینکه تبلیغات خبرگان رهبری از ٢۵ بهمن آغاز شده است، اظهار داشت: این نامزدها می‌توانند تبلیغات خود را تا ٩ اسفند ادامه دهند.

رئیس ستاد انتخابات البرز گفت: استان البرز سه کرسی در مجلس دارد که به ازای هر یک از آن‌ها ١۵٠ نامزد با هم رقابت می‌کنند.