اسلام حامی و پشتیبان هنر فاخر، اصیل و پاک است/ سازمان عقیدتی سیاسی ارتش وظیفه خود می داند همواره چراغ هنر را روشن نگه دارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛جت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش که صبح امروز (چهارشنبه) در سالن همایش های صیاد شیرازی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات شایسته اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش در برگزاری این دوره از جشنواره سراسری تئاتر ارتش با اشاره به دیدگاه دین اسلام نسبت به هنر گفت: اسلام نه تنها موافق هنر است، بلکه خالق، بانی، مدافع، مبلغ و مروج هنر است و نمی‍توان در اسلام نکته‌ای را یافت که تهی از هنر باشد؛ چراکه اسلام دین هنر است.

حجت الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه کل دین اسلام آمیخته با هنر است، تصریح کرد: دین اسلام حامی و پشتیبان هنری است که فاخر، اصیل و پاک باشد و این موضوع موجب افتخار تمام کسانی است که به دینی متدین هستند که مبلغ هنرهای فاخر، مسئله‌محور و پیام‌رسان است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش هنر را توانایی و مهارت آفرینش زیبایی به شکلی نمادین دانست و افزود: در این جهان هیچ چیزی را نمی توان یافت که زیبا خلق نشده باشد و علت آن وجود خالقی خلاق است که زیبایی را دوست دارد و همه چیز را به زیباترین و بهترین شکل ممکن آفریده و به تعبیری می توان گفت این دنیا نمی‌توانست زیباتر از این خلق شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن ویژگی های منحصر به فرد هنر تئاتر تشریح کرد: هنر تئاتر را می توان مرجع و به تعبیری پدر و مادر همه هنرهای نمایشی و دیداری دانست؛ تئاتر یکی از کم هزینه ترین و اثرگذارترین هنرهای نمایشی است که با سرمایه اندک نیز می توان وارد این هنر شد.

حجت الاسلام محمدحسنی هنر تئاتر را جزو سهل الوصول ترین هنرها دانست و گفت: هنرمندی که بخواهد وارد عرصه هنر شود، خیلی زودتر از هنرهای دیگر می تواند به آن دست پیدا کند در واقع می توان گفت تئاتر در آن دسته از هنرهای نمایشی قرار می گیرد که حتی با یک نفر هم می توان آن را اجرا و تماشا کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به نسبت هنر تئاتر و روضه‌خوانی برای اهل بیت (ع) گفت: روضه خوانی برای اهل بیت(ع) نیز خود به نوعی هنر است که توسط روضه خوان برای مستمعین اجرا می شود که به برکت همین روضه ها است که اسلام حفظ شده است.

وی با اشاره به ویژگی دیگری از هنر تئاتر افزود: یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم هنر تئاتر آن است که در هر مکان و فضایی امکان اجرایی شدن دارد و محدود به مکان خاصی برای اجرا نیست و همین ویژگی مهم است که این هنر را در دسترس عموم مردم قرار می‍دهد.

حجت الاسلام محمدحسنی در پایان تاکیدکرد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش وظیفه خود می داند چراغ هنر را روشن نگه دارد. همچنین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به صورت تخصصی‌تر در مجموعه ارتش وظیفه خود می داند که دینش را به همه هنرها به‌خصوص هنر تئاتر ادا کند و امید است که ارتش جمهوری اسلامی ایران پر قدرت تر از گذشته فاتح قله های هنری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی با بیان اینکه کل دین اسلام آمیخته با هنر است، تصریح کرد: دین اسلام حامی و پشتیبان هنر فاخر، اصیل و پاک است و این موضوع موجب افتخار تمام کسانی است که به دینی متدین هستند که مبلغ هنرهای فاخر، مسئله‌محور و پیام‌رسان است.