یارانه‌بگیران البرز باید برای کالابرگ ۵٢٠ هزار تومان بپردازند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛از تیتر یک، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک»، گفت: موضوع کالابرگ در دو مرحله اجرا شد.

عبدالله دارایی افزود: طرح کالابرگ فجرانه از ١٧ بهمن شروع شد و به همه سرپرستان خانوار یارانه بگیر دهک یک الی هفت اختصاص پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: ١١ قلم کالا به‌ عنوان سبد کالایی خانوار‌ها در فروشگاه‌های بزرگ و تعاونی‌ها برای عرضه به خانواده یارانه‌بگیران در نظر گرفته شده است.

دارایی با اشاره به اینکه قیمت سبد کالای فجرانه بر مبنای سال ١٤٠١ قریب به ٧٤٠ هزار تومان است، تصریح کرد: ۵٢٠ هزار تومان را باید فرد هزینه کند.

مدیرکل اداره کار البرز با تأکید بر اینکه ٢٢٠ هزار تومان از ٧٤٠ هزار تومان با اعتبار دولت تأمین می‌شود، گفت: حبوبات، گوشت، روغن و ماکارونی را می‌توان خرید.

وی ادامه داد: سبد ٧٤٠ هزار تومان را باید کامل خریداری کرد در‌ واقع یک خانواده یک نفره باید ۵٢٠ هزار تومان را بپردازد تا فجرانه را دریافت کند.

دارایی به تخلف برخی از فروشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: عده‌ای از فروشندگان به مردم اعلام می‌کنند به همان اندازه ٢٢٠ هزار تومان کالا دریافت کند.

وی با اشاره به برخورد با تخلفات، افزود: برخی از فروشگاه‌ها ١١ قلم اعلام‌شده را ندارند و کالا‌های مد‌نظر خود را به مردم عرضه می‌کنند.

مدیرکل اداره کار اظهار داشت: شاید خریدار هم رضایت داشته باشد اما دولت ٢٠ درصد زیر قسمت نرخ کنونی بازار کالا را به مردم اختصاص می‌دهد.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: یک خانواده یک نفره باید ۵٢٠ هزار تومان را بپردازد تا کالابرگ فجرانه را دریافت کند.