بیرانوند و دستیاران قلعه‌نویی درخت کاشتند/ نبی: هزار اصله را در مرکز ملی فوتبال پیش‌بینی کردیم+عکس

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با توجه به فرا رسیدن ۱۵ اسفند، امروز در مرکز ملی فوتبال مراسم روز درختکاری برگزار شد. در این مراسم‌ مهدی نبی نایب رئیس فدراسیون، خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران و عضو هیات رئیسه، مریم‌ منظمی نایب رئیس بانوان، مجید جلالی مدیر توسعه و پیشرفت، آنتونیو مانیکونه، حمید مطهری، رحمان رضایی، سعید الهویی، علی کمانگری، مهرپویا اسدی اعضای کادرفنی تیم ملی، مهدی خراطی رئیس دپارتمان تیم‌های ملی، علیرضا بیرانوند و آریا یوسفی ۲ بازیکن‌ تیم ملی، امیرمهدی علوی مدیر روابط عمومی فدراسیون، ابراهیم شکوری رئیس کمیته آموزش، احسان محمدی رییس دپارتمان مسئولیت‌های اجتماعی، مارال ترکمان ملی‌پوش تیم فوتسال زنان،‌ داود پرهیزکاری رئیس مرکز ملی فوتبال و برخی از اعضای دپارتمان‌های مختلف فدراسیون حضور داشتند و به کاشت نهال در مرکز ملی فوتبال پرداختند.

مهدی نبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه این مراسم اظهار داشت: من هم روز درختکاری را تبریک می‌گویم. در بخش مسئولیت‌های اجتماعی، آنچه طبق سنت ما بوده از سال‌های خیلی دور ۱۵ فروردین به روز درختکاری مرسوم است و هر شخصی وظیفه اجتماعی خود را انجام می‌دهد.

وی افزود: هرچند در سال‌های اخیر فیفا و AFC مسئولیت‌های اجتماعی  را جزء اهداف خود قرار داده‌اند و فدراسیون فوتبال ایران  هم در این زمینه پیشرو است. در ۳ دوره اخیر جام جهانی در بخش حفظ گونه‌های طبیعی مثل یوزپلنگ پیشرو بودیم و در این زمینه وظیفه خود را انجام دادیم. فعالیت‌های اجتماعی فدراسیون هم در سازمان محیط زیست ثبت‌شده است.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: در بخش‌های مختلف مثل اداری و سکوهای استادیوم نیز در بخش محیط زیست کوشا بودیم. هزار اصله را در مرکز ملی فوتبال پیش‌بینی کردیم که امروز به صورت نمادین بخشی از آن کاشته شد. به قول احسان محمدی اگر از نقشه گوگل ببینید، این بخش  سرسبز است. همچنین باید این نهال‌ها را به شکل اصولی حفظ کنیم و ان‌شالله در روز درختکاری هرکس بتواند به نوبت خود در این امر مهم سهیم باشد.

مربیان و برخی بازیکنان تیم ملی در مراسم روز درختکاری شرکت کردند.