آغاز همسان‌سازی ٩٠ درصدی حقوق بازنشستگان از فروردین ١٤٠٣

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ نماینده منتخب مردم کرج در مجلس دوازدهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک»، گفت: مردم با حضور آگاهانه در انتخابات‌ امید دشمن را ناامید کردند، ما هم انتخاب شدیم تا به امور مردم رسیدگی کنیم نه اینکه برای خودمان کیسه بدوزیم.

 

علیرضا عباسی با اشاره به اینکه باید با مردم شفاف صحبت کنیم و در دروه قبل و کنونی حامی مالی انتخاباتی نداشته‌ام، افزود: اگر مردم صداقت نماینده مجلس را مشاهده کنند بدون شک به او برای پیشبرد امور اعتماد خواهند کرد و درباره حوزه انتخابیه کرج هم این موضوع اتفاق افتاد.

 

وی از تصویب قانون اصلاح شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی در مجلس خبر داد و اظهار داشت: به واسطه قانون مذکور واردات ۷ میلیون تنی گندم در دولت دوازدهم در سال ۱۴۰۲ به یک میلون تن رسید و ۶ میلیون تن صرفه‌جویی واردات گندم محقق شد.

 

نماینده کنونی مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلوگیری از خروج ۲.۵ میلیارد دلار ارز، تصریح کرد: خوشبختانه قیمت‌ها واقعی و کشاورزان به تولید داخلی‌امیدوار شده‌اند.

 

عباسی با اشاره به اینکه در زمینه عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد نمره خوبی به خودم و مجلس یازدهم نمی‌دهم، گفت: پس از تصویب شفافیت ۲۲۰ نماینده داوطلبانه عملکرد خود را در سامانه شفافیت اعلام کردند، بنده هم در ۷ دهم درصد آرا مشارکت نداشتم.

 

وی به تصویب پرداخت ۱۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی در سال جاری اشاره کرد و افزود: برخی از بازنشستگان انتظار همسان‌سازی حقوق داشتند لذا در برنامه هفتم ۹۰ درصد همسان‌سازی اتفاق خواهد افتاد.

 

نماینده مردم فردیس با اشاره به اینکه ابتدای فروردین ۱۴۰۳ قریب به ۴۰ درصد همسان‌سازی محقق می‌شود، اظهار داشت: ۵۰ درصد باقیمانده هم طی دو سال انجام خواهد شد.

 

عباسی درباره مصوبه افزایش سنوات خدمت، تصریح کرد: در برنامه هفتم بستری برای بازنشستگان فراهم شد تا منابع پایداری برای سال‌های آینده داشته باشند زیرا در سنوات گذشته صندوق‌های بازنشستگی با ورشکستگی مواجه شده بودند درحالیکه باید حقوق پرداخت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه صندوق تأمین اجتماعی ۳۷۰ شرکت دارد، گفت: متأسفانه به دلیل اینکه افراد در رأس آن‌ها اهلیت مدیریت را نداشتند عمده آن‌ها با ورشکستگی مواجه شدند.

 

عباسی افزایش سنوات خدمت را نوعی اجبار به واسطه شرایط مذکور دانست و افزود: بر اساس برنامه هفتم دولت باید بدهی خود را به صندوق‌ها پرداخته و حق برداشت ندارد.

نماینده منتخب مردم کرج در مجلس دوازدهم شورای اسلامی گفت: ابتدای فروردین ١٤٠٣ همسان‌سازی ٩٠ درصدی حقوق بازنشستگان با تحقق ٤٠ درصدِ بخش اول کلید می‌خورد.