خطای راهبردی فدراسیون تنیس در امور اقتصادی؛ «سلبریتی‌بازی» به‌جای مسائل فنی

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ طی روزهای گذشته فدراسیون تنیس از عضویت یک بازیگر دیگر سینما به نام میلاد کی‌مرام در کمیته تنیس ساحلی این فدراسیون خبر داد؛ اتفاقی که در جامعه و فدراسیون تنیس اصلاً خرق عادت و عجیب نیست و پیش از این شاهد حضور سلبریتی‌های دیگری هم در این عرصه بوده‌ایم.

تنیس، پدل و رشته‌هایی از این قبیل که در بین چهره‌های سلبریتی و معروف جامعه از اقبال خاصی برخوردار هستند، همیشه مورد توجه بوده و در برخی موارد هم باعث جلب توجه سایر اقشار جامعه به این ورزش‌ها شده‌اند اما این سیاست تا زمانی جواب‌گوست که ریل‌گذاری دقیقی در راهبردهای یک فدراسیون وجود داشته باشد.

حضور امیر جدیدی، بازیگر مطرح سینما در جام حذفی تنیس کیش باعث جلب توجهات زیادی به این رشته شد و سپس امسال نوبت به محمدرضا گلزار رسید تا در قامت یک سلبریتی واقعی به‌عنوان عضو هیأت رئیسه انجمن و سرپرست تیم ملی پدل، با فدراسیون تنیس و این انجمن همکاری کند که اتفاقاً بازتاب گسترده‌ای هم داشت.

استفاده از گلزار و جدیدی تا حدی قابل توجیه است اما بهره‌گیری از هر بازیگری که از راه رسید در سمت‌های مدیریتی، علتش مشخص نیست. یک سلبریتی باید بتواند با خودش منابع مالی و اسپانسرهای گسترده‌ای را به آن رشته موردنظر تزریق کند اما این اتفاق انگار تاکنون رخ نداده است.

به نظر می‌رسد خطای راهبری مسئولان فدراسیون تنیس دقیقاً همین‌جاست که به جای ریل‌گذاری اقتصادی و جذب اسپانسر از این راه، صرفاً به دنبال افزایش توجهات اینستاگرامی هستند و در واقع هیچ آورده اقتصادی خاصی برای رشته‌های مستعد رشد اما بدون سرمایه را نداشته‌اند.

این فدراسیون از نظر زیرساختی از ضعیف‌ترین و ناتوان‌ترین فدراسیون‌هاست اما مسئولان فدراسیون به جای استفاده از سلبریتی‌ها برای درآمدزایی و اسپانسرینگ، فقط توجهات را جلب کرده‌اند که آن هم بازتاب منفی در سراسر جامعه به همراه داشته است.

شاید اگر این حجم از توجه به سمت افراد اقتصادی و سیاسی ذی‌نفوذ منعطف می‌شد و شهرداران، نمایندگان شورای شهر، مجلسی‌ها و ... به تیم مدیریتی اضافه می‌شدند؛ الان هم پول کافی برای زیرساخت‌ها وجود داشت و هم شرایط مالی بهتر.

فدراسیون تنیس در جذب توجه به رشته‌های ذیل خود خوب عمل کرده ولی در راهبردهای اقتصادی؛ نه.