لیگ برتر فوتبال| از فحاشی و پرتاب سنگ تا انفجار ترقه؛ سکوهای پرحاشیه/ دستهای نکونام روی شانه پیروانی

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در چارچوب رقابتهای هفته بیستم لیگ برتر فوتبال امروز استقلال و پرسپولیس دربی ۱۰۳ را در ورزشگاه آزادی برگزار کردند.

این بازی با حواشی جذابی همراه بود که به شرح زیر است:

*در شرایطی که دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس از ساعت ۲۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می شود درهای این مجموعه به روی تماشاگران دو تیم باز شد. با توجه به حضور گسترده هواداران سرخابی تماشاگران استقلال و پرسپولیس از ساعت ۱۴:۳۰ موفق شدند وارد ورزشگاه شوند. هواداران خانم استقلالی اول وارد ورزشگاه شدند. 

هواداران زیادی از شهرهای مختلف از جمله شیراز، همدان، قم، اصفهان و ... برای تماشای بازی وارد ورزشگاه آزادی شده اند.

*قیمت‌های بلیط در شهرآورد یکصد و یکم در حالی از 100 هزار تومان تا 350 هزار تومان تعیین شده بود که در بازار سیاه قیمت بلیط این دیدار به مبلغ 4 میلیون تومان نیز رسیده است.

*هواداران دو تیم از همان دقایق ابتدایی حضور در ورزشگاه با سر دادن شعار برای یکدیگر پیش از آغاز بازی کری خواندند. این در شرایطی است که زنان طرفدار سرخابی‌ها نیز در حالی که در کنار یکدیگر وارد ورزشگاه می‌شوند، مشغول کری خواندن بودند. کانون مشوقین دو تیم نیز با نصب پرچم های بزرگ بر روی سکوها به استقبال شهرآورد یکصد و سوم رفتند.

*در فاصله ۴ ساعت مانده تا شروع بازی هواداران استقلال حاضر در ورزشگاه برای پرسپولیسی‌ها بار‌ها کری خواندند و مهدی هاشمی نسب را هم تشویق کردند.  هواداران پرسپولیس که مقابل کری خوانی‌های هواداران استقلال ساکت بودند به یکباره علیه استقلالی‌ها شعار دادند و جو ورزشگاه برای دقایقی با الفاظ رکیک توام شد. 

*سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات از همان دقایق ابتدایی که در‌های ورزشگاه باز شد، در کنار زمین حضور یافت. 

*بیرون از ورزشگاه ماموران زیادی حضور داشتند. همچنین پلیس‌های اسب سوار نیز در بیرون ورزشگاه مستقر شدند.

*هنگام ورود اتوبوس بازیکنان استقلال به ورزشگاه ، هواداران این تیم سمت اتوبوس رفته و به نکونام روحیه دادند و تاکید کردند با هر نتیجه ای حامی او خواهند بود.

*کوین یامگا که در دیدار رفت حساس ترین پنالتی استقلال را به ثمر رسانده بود و در این دیدار به دلیل مصدومیت غایب است از سوی هواداران استقلال مورد تشویق قرار گرفت. حسین حسینی، روزبه چشمی، ماشاریپف و سیلوا بیشتر از سایر بازیکنان مورد تشویق قرار گرفتند.

*هواداران پرسپولیس علیه جواد نکونام شعارهای تند دادند. در اقدامی عجیب و در حالی که باید هواداران استقلال علی خطیر را تشویق می کردند، طرفداران پرسپولیس مدیرعامل استقلال را حمایت کرده و او را مورد تشویق قرار دادند.

*جایگاه هواداران خانم دو تیم استقلال و پرسپولیس کاملا دور از هم است و دو طرف هیچ برخوردی در ورزشگاه با هم ندارند. البته هر دو طرف باز هم در طبقه دوم ورزشگاه آزادی حضور دارند.

* برای دقایقی بار دیگر جو ورزشگاه به سمت فحاشی دو سکو قرمز و آبی به سمت هم رفت و حتی وجود هواداران خانم در ورزشگاه هم باعث نشد تا این شعارهای همراه با الفاظ رکیک تکرار نشود. البته در ادامه این الفاظ تبدیل به سنگ پرانی شد.

* تعدادی از هواداران پرسپولیس ابراز امیدواری کردند که این تیم با گلزنی عالیشاه می برد.

* هواداران استقلال برای دقایقی سرود قهرمانی سر دادند تا جوابی به کری پرسپولیسی ها داده باشند.

*هواداران استقلال در طعنه به پرسپولیسی ها بابت عدم قهرمانی در آسیا با شعار یک قهرمانی در آسیا حسرت پرسپولیسی ها کری خواندند و به این شکل به شخش قرمز رنگ استادیوم واکنش نشان دادند.

*پیش از آغاز مسابقه، در زمان گرم کردن بازیکنان استقلال، هواداران پرسپولیس با سنگ سر زبیر نیک نفس را مصدوم کردند.

*سعید الهویی و آنتونیو مانیکونه مربیان تیم ملی برای تماشای این بازی در ورزشگاه حاضر شدند.

*کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در نخستین دقایق دیدار ١٠٣ تیمهای استقلال و پرسپولیس با حضور در ورزشگاه آزادی دیدار این دو تیم را از نزدیک به نظاره نشست. محمدشروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌‌ای، علی پسندیده سرپرست حوزه وزارتی و محسن مزجی وزیر ورزش و جوانان نیز در ورزشگاه آزادی حضور یافتند.

*جواد نکونام هنگام ورود به کنار خط به شدت از سوی هواداران استقلال تشویق شد و بعد از ادای احترام به هواداران با دو جانباز کنار زمین خوش و بش کرد.

*با ورود مهدی هاشمی نسب مربی استقلال به زمین برای گرم کردن هواداران استقلال به شدت او را تشویق کرده و او هم به برای هواداران این تیم سلام نظامی داد. البته در سوی دیگر هواداران پرسپولیس هم از خجالت هاشمی نسب در آمدند و علیه او شعار دادند. هواداران استقلال باز هم به شدت مهدی هاشمی نسب را تشویق کردند و او باز هم به سمت آنها رفت و برایشان دست زد.

*نکونام و اوسمار با هم خوش و بش کرده و دیگر اعضای کادرفنی پرسپولیس نیز با نکونام برخورد گرمی داشتند.

*درحالی که هنوز بازی آغاز نشده بود ورزشگاه نورافشانی شد و البته روی سکوهای سرخابی نیز آتش روشن شد. چند ترقه هم به زمین زده شد و در نهایت یک بمب دست ساز نیز زده شد.

*هنگام ورود دروازه بانان دو تیم به زمین برای گرم کردن ورزشگاه به انفجار تشویق رسید و دو طرف از گلرهای خود حمایت کردند.

*برخی تماشاگران زیر جایگاه نشسته بودند که ماموران از آنها خواستند به سرعت این مکان را ترک کنند.

*موقع گرم کردن هواداران استقلال بلانکو و مهدی پور را تشویق کردند که آنها برای احترام به این تشویق ها به سمتشان رفتند و برای آنها دست تکان دادند.

*هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون که در ورزشگاه حضور دارد به بخش های مختلف استادیوم سرکشی کرد.

* ظرفیت ورزشگاه آزادی نیم ساعت به شروع مسابقه تکمیل شد.

*دقیقه ۲۲ بازی به دلیل مصدومیت اورونوف دقایقی بازی متوقف شد.

*یکی از هواداران پرسپولیس به دلیل پرتاب نارنجک مصدوم شد و وی را با آمبولانس از ورزشگاه بیرون بردند.

*خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران هم در ورزشگاه حضور داشت.

*محمد محمدی رئیس مجموعه انقلاب در اقدامی قابل توجه به جای اینکه در جایگاه ویژه حضور داشته باشد، در جایگاه خبرنگاران حاضر شد.

*تنش و درگیری بر روی سکوها از قبل از سوت شروع بازی آغاز شد.

*کانون هواداران دو تیم طرح‌های ویژه‌ای برای سکوها تدارک دیده بودند.

*هواداران پرسپولیس در دقیقه ٢۴ یاد و خاطره هادی نوروزی کاپیتان فقید خود را زنده نگه داشتند. بازی دقایقی بخاطر صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه استقلال متوقف شد که هواداران پرسپولیس پس از رد صحنه در VAR نسبت به آن واکنش نشان دادند.

*جواد نکونام جنب و جوش زیادی کنار خط داشت و بارها از محدوده فنی خارج می‌شد. او بارها به داور بابت قضاوتش اعتراض کرد. در طول بازی رفتارها و حرکات نکونام کنار زمین عجیب است و به شکل های مختلفی یا به داور یا به شاگردانش اعتراض می کرد. 

*مصدومیت سیدحسین حسینی در اواخر نیمه اول باعث شد تا بازی برای دقایقی متوقف شود.

*موقع خروج بازیکنان از زمین برخی از هواداران پرسپولیس به استقلالی ها فحاشی کردند.

*در اواخر نیمه اول باز هم یک نارنجگ دیگر کنار زمین ترکید که این بار پرتاب نارنجک از سمت استقلالی ها بود. با توجه به تعداد ترقه ها و نارنجک هایی که در ورزشگاه منفجر شد بین نیمه تعداد ماموران افزایش پیدا کرد. البته باز هم در شروع نیمه دوم ترقه دیگری در ورزشگاه ترکید.

*در ابتدای نیمه دوم نکونام به صحنه ای از بازی که تیمش در حمله بود به تصمیم داور معترض شد و این اعتراض را به  داور چهارم منتقل کرد.

*در اتفاقی عجیب مهدی ترابی که شماره پیراهنش ۹ و شماره شورت ورزشی اش ۶ بود.

*دقیقه ۷۵ بازی یک صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه پرسپولیس رخ داد اما داور اعتقادی به این خطا نداشت اما جواد نکونام و نیمکت نشینان به این تصمیم معترض شدند و هواداران استقلال هم علیه داور شعار دادند.

*وقتی پرسپولیس صاحب ضربه کرنر شد هواداران استقلال به سمت او اشیا پرتاب کردند و مانع از ضربه زدن شدند. حسینی کاپیتان استقلال از هواداران خواست که این کار را متوقف کنند. در ادامه ای در صحنه ای از بازی هواداران پرسپولیس به کمک داور بطری پرتاب کردند که بیرانوند از هواداران خواست این کار را متوقف کنند.

*صادق بوقی لیدر معروف انزلی چی هم در ورزشگاه حضور داشت.

*در دقیقه ۸۳ بازی هواداران پرسپولیس به سمت کمک داور اشیا پرتاب کردند و باعث توقف بازی شدند. در این صحنه داور مصدوم شد.

*در اواخر بازی وقتی افشین پیروانی مدیر تیم فوتبال پرسپولیس لب خط آمد، جواد نکونام که کنار خط ایستاده بود، به گرمی با افشین برخورد کرد و دستهایش را روی شانه پیروانی گذاشت و دقایقی طولانی با او گپ زد.

 

 

بای استقلال و پرسپولیس امروز با حواشی جالبی در ورزشگاه آزادی برگزار شد.